Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

آیت‌الله قرهی گفت: دشمن قصد تخریب جایگاه ولایت فقیه را دارد که بایستی از تحقق این امر در قالب لباس روحانیت جلوگیری شود و متاسفانه برخی امروز منش «بنی صدر» را برای ازبین بردن ولایت فقیه و اسلام در پیش گرفته‌اند.

به گزارش تیترآزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله روح الله قرهی مدیر مرکز علمیه امام مهدی(عج) در گفتگو با طرقبه نیوز، در رابطه با واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور و تفسیر به رأی نسبت به سیره و عملکرد و فرمایشات ائمه اطهار (ع) برای توجیه اقدامات و طرز تفکر خود اظهار کرد: اولین مرجع در موضوع ولایت، قرآن کریم و آیات الهی است و نشان می دهد که موضوع ولایت تعبیری الهی بوده و آیات فراوانی صراحتا تبیین می کند که این موضوع از جانب خداوند است.

وی ضمن تأکید بر این که باید مستندات افاضات رئیس جمهور ازلحاظ زمانی باید بررسی شود تصریح کرد: علی(ع) به عنوان اتمام حجت با مردم می فرماید، اگر از من درخواست حکومت‌رانی دارید آنچه که حکم می‌کنم آن چیزی است که خودم صلاح می دانم و به سخن هیچ گوینده توجه نمی‌کنم و اگر اصرار بر حکومت نداشته باشید و مرا ترک کردید، من هم مانند بقیه مردم هستم چراکه کاری می‌کنید من امر خدا را زمین بگذارم؛ آیا این بر اساس صحبت‌های اخیر گفته شده خلاف دموکراسی مورد نظر است.

مدیر مرکز علمیه امام مهدی(عج) گفت: سخنان اخیر قصد مصادره به مطلوب کردن آیات و روایات را دارد چراکه هیچ جا از قرآن این مطلب گفته نشده است؛ با این منطق بی اساس، باید برای پیامبران نیز انتخابات برگزار شود که صحیح نیست، حتی سقیفه هم انتخابات نبود و عده ای محدود تصمیم گیر بودند.

وی افزود: وجه تمایز شیعه این است که امامت را بر اساس مباحث کلامی می داند و اعتقاد دارد نبوت، امامت از ناحیه خداوند تعیین می‌شود و جانشین نبی که امام است تبعا باید با ملاک الهی مورد پذیرش قرار گیرد.

آیت الله قرهی خاطرنشان کرد: هدف مطرح شدن این موضوعات و شبهه وارد کردن به امامت و ولایت معصوم(ع)، ضربه زدن به ریشه‌های ولایت فقیه و همچنین ریشه‌کن کردن دین است.

وی افزود: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) اگر نصب رئیس جمهور با ولایت فقیه نباشد حتی رئیس جمهور هم طاغوت است و اطاعت از او اطاعت طاغوت محسوب می شود، افرادی که خودشان را روشنفکر می‌دانند بدانند چنانچه ولایت فقیه در کار نباشد، طاغوت است و تکرار می کند؛ یا خداست یا طاغوت.

این استاد درس خارج فقه هدف اصلی این افراد را منزوی کردن دین دانست و اظهار کرد: برخی امروز منش بنی صدر را در ازبین بردن ولایت فقیه و اسلام در پیش گرفته‌اند لذا شبهه افکنی از تریبون‌های مختلف در ولایت پذیرفته نیست.

آیت الله قرهی با بیان اینکه پیامبر(ص) خودشان فرمودند جانشینی پس از من موضوع الهی است افزود: دشمن می خواهد با اسلام مبارزه کنند و در این مرحله قصد تخریب جایگاه ولایت فقیه را دارند که بایستی از تحقق این امر در قالب لباس روحانیت جلوگیری شود.

انتهای پیام/