Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به گفته سرپرست آن از دهه چهل در مسیر اجرا چرخش درمناطق مختلف ایران میچرخد، چند روزی است به استان گلستان سفر کرده و با حضور در برخی شهر های آن به اجرای نمایش می پردازد.

به گزارش تیترآزاد، حمید مردمی، سرپرست تریلی تئاتر سیارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه حضور تریلی تئاتر سیار در شهرستان مینودشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از سال 74 در این تریلی بازیگر نمایش بوده و اکنون سه سال است که به عنوان سرپرست با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری می کنم.

وی در ادامه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان را چه در مرکز و چه در استان ها مثبت ارزیابی و به کمک هایی که گاهی اوقات به کانون می شود هم اشاره کرد.

مردمی در این باره به نقل خاطره ای از اجرای نمایش در کرمانشاه پرداخت و افزود: در شهرهای این استان مسئولان به احترام حضور تریلی در شهرشان 50 تا 100 نفر از کودکان و نوجوانان آن منطقه را به صورت رایگان در کانون پرورش فکری ثبت نام می کردند.

وی نگاه پر ذوق و شوق، تشنه و منتظر کودکان را قبل از اجرا و همچنین دعای والدین پس از نمایش ها را احساسی شعف انگیز دانست.

مردمی در ادامه با بیان اینکه از هشت تا 29 شهریور در سه استان برنامه خواهیم داشت، گفت: ابتدا در استان زنجان اجرای برنامه داشتیم و اینک در استان گلستان هستیم و بعد از آن هم به مازندران خواهیم رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سفر های مداوم خسته کننده نیست، اظهار کرد: سفرهای یک ماهه با فاصله های کوتاه استراحت تاثیرات خودش را می گذارد اما این امید که برنامه های ما مثمر به ثمر باشند و وظیفه ای که به روی دوش داریم را به خوبی انجام دهیم، بخشی از سختی های ما را جبران می کند.

مردمی افزود: از طرفی دیگر مسائلی که خستگی را در تنمان نگه می دارد، بی نظمی ها و ناهماهنگی هایی بوده که ممکن است بعضی اوقات وجود داشته باشد و این موضوع با وجود همکاری خوب کانون های پرورش فکری در استان ها به این بر می گردد که شاید بعضی از ارگان ها از اهداف ما اطلاعات درستی نداشته باشند که امیدوارم بابت وقت کمی که در هر استان داریم با چنین مشکلاتی روبرو نشویم.

وی در ادامه به اهداف تریلی تئاتر سیار اشاره کرد و گفت: این تریلی از روزی که وارد ایران شد و بنا به برنامه ریزی و سیاستگذاری هایی که برای آن انجام شده است، با هدف اجرای تئاتر به معنای واقعی برای مناطق محروم، روستاها و بچه هایی که دسترسی به امکانات نمایشی ندارند، چرخش می‌چرد و حرکتش را ادامه می دهد و به طبع در کنارش بحث شادی آفرینی، ایجاد لذت، نگاه خاص و ویژه به کودکان و نوجوانان در طراحی و برنامه ریزی ما حتما لحاظ شده است.

مردمی همچین در پاسخ به این سوال که متن نمایش های تریلی برگرفته از چه داستان ها و منابعی است، گفت: قصه های کهن و به ویژه آثار چاپ شده در کانون پرورش فکری بسیار غنی بوده و ما خصوصا در این سه سال اخیر روی آن ها متمرکز شده ایم. ما با تکیه بر این منابع و زحمت و همت گروه نمایشی خود که قصه ها را خیلی زیبا با قوانین تئاتری روی صحنه می برند، می توانیم نمایش هایی را تولید کنیم که قطعا سرشار از پیام، اندرز و مطالب مفید باشند.

وی همچنین در رابطه با انتظاراتش از مسئولین، با بیان اینکه تریلی نمایش ما نیاز به بازنشتگی دارد و در شان مردم ما نیست که دیگر به وسیله آن تئاتر اجرا کنیم، گفت: تریلی تئاتر سیار ما از دهه 40 مشغول به کار است و با گروه های تئاتری آن زمان شروع به کار کرد و بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران نیز چرخ هایش دوباره به حرکت در آمد. این تریلی واقعا خسته است و نیاز به بازنشستگی دارد.

مردمی تاکید کرد: در وهله اول از همکارنمان در استان تهران، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و معاونت های مربوطه، مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری خواهشمندم به پیگیری های مجدانه خود به منظور راه اندازی تریلی های جدید سرعت بیشتری ببخشند.

وی با ارائه آماری از تعداد نمایش های اجرا شده در طول سه سال گذشته، ادامه داد: سال 94 موفق شدیم همه استان های کشور را در عرض یک سال سرویس بدهیم و 250 اجرا داشته باشیم. در سال بعد از آن هم توانستیم از نوروز تا اسفند95 با اجرای 450 نمایش در شهرهای مختلف کشور رکوردی از خود به جای بگذاریم که متاسفانه امسال شرایط تقویمی و همینطور مشکلات مربوط به نقص های تریلی این اجازه را نداد رکورد سال گذشته را تکرار کنیم.

تریلی سیار کودکان از 14 شهریور وارد گلستان شده و تاکنون در شهرهای کلاله،گالیکش، مینودشت، گنبد، آزادشهر، رامیان، دلند و علی آباد برنامه اجرا کرده است. گرگان، آق قلا، بندرترکمن،گمیشان و بندرگز از شنبه تا دوشنبه مقصد های بعدی تریلی سیار کودکان در استان گلستان خواهند بود.