Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان این روزها با حاشیه هایی رو به رو شده است و همین امر طمع نمایندگان مرکز استان را برای تصدی نزدیکانشان بر این کرسی دو چندان ساخته است .

به گزارش تیترآزاد به نقل از گلستان ما ؛ از طرفی برخی نواقص و مشکلات طی سالهای گذشته در این اداره بوجود آمده که این روزها رسانه ای شده و همین رسانه ای شدن در آغاز دولت دوازدهم مبین این نکته است که با توجه به زمزمه های جابجایی طبرسا ، نیاز به یک سری مشکلات و حواشی هست تا فرایند جابجایی این مدیر کل را تسریع کند .

از طرفی دو نماینده گرگان یعنی "تربتی نژاد و هزارجریبی" نیز به شدت دنبال انتخاب مدیر کل جدید از طیف و نزدیکان خود هستند تا قلب اقتصادی استان را در دست بگیرند .

"تقی احسن" از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان گزینه مورد حمایت تربتی نژاد و "شعبان تاجیک" معاون اداره مالیات نیز پسرخاله نبی هزارجریبی و گزینه این نماینده می باشد .

البته شنیده ها حاکیست که خود استاندار هم رضایت دارد تا بعد از 5 سال کرسی ارشد اقتصاد استان را بدست فرد دیگری بسپارد اما شایسته است تا مناف هاشمی فارغ از فشارهای نمایندگان و سایر گروههای فشار و دفتر برخی بزرگان به انتخاب مدیر کل جدید دست یازد 

اما در روزهای اخیر یکی از سایتهای محلی به بروز برخی مشکلات در این اداره کل اشاره کرد که برخی از این موارد را منعکس می کنیم :

نکته اول ) مسئله ی عدم شفافیت مالی در نظام پرداخت به این معنا که همکاران محل واریزی های خود را نمیدانند؟!گفته می شود در برخی مقاطع زمانی پاداش واریزی از تهران، چندین ماه در حساب می ماند و هر گاه خود مدیرکل تمایل داشته باشند پرداخت ها صورت میگیرد! گاهی اوقات نیز چندین پاداش را ادغام نموده و از سر و ته پاداش ها زده و آن را به جای پرداخت به کارکنان در محل های دیگری هزینه می کند!؟

نکته دوم ) پرداختی موردی به برخی کارکنان تحت عنوان پاداش ،اضافه کار و خدمات رفاهی و عناوین مشابه دیگر که به بهانه برگشتی مبالغی به حساب آنها واریز می شود و مشخص نیست که :الف - آیا این پولها برگشت دارند یا خیر؟! ب - اگر برگشت دارند در چه راهی و در کدام محل مصرف میشوند؟!

نکته سوم ) تعامل مشکوک با یکی از مدیران با نفوذ اداره کل شیلات استان گلستان در انتصابات سازمانی اداره کل امور مالیاتی و دارایی تا جایی که به صورت ضرب دری بستگان یکدیگر را بکارگیری و قدرت می دهند!؟

نکته چهارم ) روابط خاص و ویژه و نزدیک با (ج – ط ) مدیر کانون فرهنگی،هنری مسجد جامع گلشن گرگان که دارای روابطی با مشایی سر کرده ی گروه انحرافی بوده و از افراد مورد حمایت (س م ن) عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز(تشکل حامی فتنه۸۸)بوده است. گفتنیست این ارتباطات نزدیک و تنگاتنگ صرفا به زمان مدیرکلی محدود نمی شود بلکه در زمان دولت های نهم و دهم و در مقطع قدرت سیاسی گروه انحرافی و در زمانی که طبرسا معاون مدیرکل دارائی بود هم برقرار بوده است!؟

نکته پنجم ) انتصاب بعضی از ذیحسابان که رسمی نبودند ولی با سفارش مدیران قبلی استان(استاندار سابق) که خلاف صریح قانون و آئین نامه ی انتصابات ذیحسابان بوده بخش دیگری از تخلفات این مدیرکل بشمار می رود!؟

نکته ششم ) قابل ذکر است در سال 95 مدیر کل در همه کارگروهها عضو بوده و فقط به صرف عضویتشان از هر کارگروه مبالغی میلیونی دریافت نموده است!؟ (کارگروهی مثل کارگروه درآمد)، این در حالیست که کارشناسان در آن کارگروه زیر سیصد هزار تومان دریافت نموده اند!؟ ایشان در سال 95 حداقل از قبل کارگروهها مبالغ میلیونی هنگفتی دریافت نموده و این در حالیست که میتوانستند بنا بر احتیاجات همکاران زحمت کش به همه ماده 50پرداخت نمایند که این قضیه تا ماهها نقل محافل بوده است!؟

نکته هفتم ) آوردن افرادی از ادارات دیگر به جهت داشتن رانت و سلایق شخصی و اعطای پستهای مهم به آنها (م ب) حسابدار سابق فنی حرفه ای معاون ذیحساب فعلی استانداری) و این درحالی است که خود واقف به این امر است که در بدنه سازمان افراد متخصص و متعهد و با لیاقت و سابقه روشن حضور دارند لیکن به دلایل شخصی به آنها پست نمیدهد و خود را خرج روابط و بده بستانهای دوستی و شخصی می نماید!؟

نکته هشتم ) اخیراً هم حواشی ای قابل تامل در قرعه کشی صندوق قرض الحسنه ایجاد شده و درآمدن اسامی افرادی که چند روز قبل در دفتر مدیرکل خواهان این بودند که در قرعه کشی باید امتیازاتی از قبیل پست-تاهل-خانه داربودن-داشتن خودرو-تعداد بچه ها-مدرک تحصیلی-سابقه خدمت لحاظ شود و مدیرکل هم در جلسه روز بعد که اعضای هیات مدیره حضور داشتند با اکثر این امتیازات موافقت نمود که برخلاف قوانین و مقررات قانون تجارت (مفاد93و95و96و106)و همینطورشرکت تعاونی(مفاد26و27)که کلا بیان میدارد تمام سهامدارانی که سهام مساوی دارند باید به صورت مساوی و برابر قرعه کشی شده و امتیازی نباید نسبت به بقیه اعضا داشته باشند مگر در تعداد سهام!؟

گفته می شود ایشان از اعضای هیات مدیره خواستند خود نام چهار نفر را بدون قرعه کشی اعلام نمایند بدون که این هم خلاف قانون و مفاد فوق الذکر قانون تجارت و اساسنامه است!؟در حالی که خود مدیرکل نیز مانند سایر اعضای عادی فقط یک سهم دارد و هیچ اختیار بیشتری نسبت به بقیه وفق قانون ندارد که بیشتر اختیار و سلطه بر صندوق را می طلبد!؟

نکته نهم ) در خصوص این صندوق ذکر این نکته الزامی است که طبق ماده26شرکتهای تعاونی و 95و96قانون تجارت سایر اعضا که مخالف با چنین نحوه ی قرعه کشی هستند می توانند با جمع آوری لااقل یک پنجم امضای اعضا درخواست تشکیل مجمع عمومی فوق العاده را نمایند و تمام قرعه کشی و تصمیمات هیات مدیره را به رای بگذارند و حتی ابطال نمایند.

در پایان امیدواریم مدیرکل مربوطه پاسخی قابل قبول نسبت به افکار عمومی ارائه کنند و این موارد و رفتارهای قابل نقد را اصلاح نمایند و دستگاههای نظارتی نیز لازم است حسب وظیفه ی ذاتی خویش این موارد را بررسی و در صورت صحت موارد به مسائل رسیدگی عاجل داشته باشند.

انتهای پیام /