Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس با اشاره به اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی باید از واردات غیر ضرور جلوگیری شود، گفت: عمده واردات از ترکمنستان در کشور نمونه مشابه داخلی دارند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از فارس ، محمدرضا سروانی شامگاه یک‌شنبه در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ضرورت ساماندهی و نظام‌بخشی به بازارچه مرزی اینچه‌برون، اظهار کرد: با وجود اینکه ما نیز معتقدیم باید به معیشت مردم مرزنشین کمک کرد اما برخی افراد به صورت تیمی و با هدف سودجویی و ضربه به اقتصاد داخل در صدد قاچاق کالا هستند که بر حسب وظیفه باید با این افراد برخورد جدی و قاطع شود.

وی با بیان اینکه همه مردم و نهادها از ایجاد نظم در این بازارچه نفع خواهند برد، تصریح کرد: فلسفه وجودی و کارکردی مرزبانی کمک به مردم و ایستادن در کنار آنها برای مقابله با ناامنی‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس با تاکید بر اینکه تقریبا تمامی اجناس موجود در بازارچه مرزی فاقد برچسب و هولوگرام است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مطابق قانون عمل کنیم باید تمام بازارچه را جارو کرده و کالاهای موجود را به عنوان کالای قاچاق جمع آوری کنیم.

سراوانی با اشاره به حواشی به وجود آمده پیرامون برخورد مرزبانی با برخی قاچاقچیان در مرز اینچه‌برون، تاکید کرد: در این ماجرا مرزبانی و پرسنل خدوم و تلاشگرش در حقیقت مظلوم واقع شدند و برخی رسانه‌های معاند با هدف بی‌اعتمادسازی نهادهای انقلابی در نزد مردم یک مجرم سابقه‌دار با محکومیت‌های متعدد را در نقش یک قهرمان و بی‌گناه جلوه دادند.

وی با بیان اینکه بخشداری، گمرک، تعزیرات و مرزبانی در شهرستان گنبدکاووس و بخش اینچه‌برون کاملا با یکدیگر هماهنگ و صمیمی هستند، ادامه داد: نخواهیم گذاشت برخی افراد سودجو با اختلاف‌افکنی و حاشیه‌سازی برای نهادهای خدمتگزار به اهداف شوم خود مبنی بر ضربه زدن به تولید داخل و اقتصاد کشور عزیزمان برسند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس تعادل‌بخشی میان واردات و صادرات به کشور ترکمنستان در بخش مبادلات چمدانی را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر در طی روز حدود 200 فر از ترکمنستان وارد ایران شده و به صورت چمدانی کالا را وارد کشور می‌کنند اما از کشور ما تنها یک یا دو نفر این اقدام را صورت می‌دهند.

سراوانی با تاکید بر اینکه خواسته ما از اداره کل گمرک مستقر در اینچه‌برون این است که فرآیند قانونی، میزان مجاز واردات و دستورالعمل های مربوطه را به ما نیز اعلام کند، تصریح کرد: اگر ما نیز علاوه بر دستورالعمل‌های اداری خود به سیستم و تعریفات گمرک از قاچاق آشنا شویم قطعا تعامل بهتری با این عزیزان و کاهش اختلاف سلیقه‌ها خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه ما همواره در طی سال‌های اخیر با مردم مرزنشین مدارا کرده و از آنج که می‌دانیم معیشت آنها به این بازارچه و تجارت های چمدانی وابسته است از برخی موارد چشم‌پوشی کرده‌ایم، اضافه کرد: اما نظام‌مند شدن و مشخص شدن ساختاری برای این واردات به ویژه توسط افرادی که به صورت دسته‌جمعی مردم را اجیر کرده و پس از خرج کالا از گمرک آنها را تجمیع می‌کند، ضروری است.

فرمانده هنگ مرزی اترک گنبدکاووس با انتقاد از ورود شکلات‌های روسی و اوکراینی از مرز اینچه‌برون به کشور، افزود: این شکلات‌ها فاقد مجوزهای بهداشتی لازم از مراجع ذیصلاح هستند و سلامت مردم در این حوزه مورد مناقشه است.

سراوانی با تاکید بر اینکه تقریبا تمامی کالاهایی که از ترکمنستان وارد کشور می‌شود در داخل کشور نمونه بهتر و با کیفیت‌تر آن تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که در سال جدید و با توصیه‌های شفاف رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعصب بر خرید و حمایت از کالاهای ایرانی از ورود اقلام خارجی که نمونه داخلی آن در استان وجود دارد، جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه قانونی کردن فعالیت غرفه‌داران در بازارچه مرزی نیز یکی از اقدامات ضروری در این حوزه است، گفت: متاسفانه حداقل نیمی از مغازه‌داران و غرفه‌داران در این بازارچه فاقد پروانه کسب هستند که کنترل و مدیریت فضا و مبارزه با قاچاق را کمی سخت می‌کند.

انتهای پیام/