Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

پدیده بادبادک‌های آتشین در حال تبدیل شدن به یک بحران برای صهیونیست‌ها است که حتی اقتصاد آنها را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، از زمانی که راهپیمایی‌های بازگشت در مرز میان نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی 1948 آغاز شده، جوانان فلسطینی با ابتکار خود سلاح جدیدی را به میدان آوردند که پس از گذشت بیش از یک ماه از این راهپیمایی‌ها، صهیونیست‌ها را به چالش کشیده است. این سلاح جدید بادبادک‌های آتشینی هستند که توسط جوانان فلسطینی از نوار غزه به سمت زمین های موجود در سرزمین های اشغالی 1948 فرستاده می‌شوند. بادبادک‌ها که همراه خود یک مخزن سوخت حمل می‌کنند، به محض فرود، منطقه اطراف نقطه فرود را آتش می‌زنند. این آتش سوزی‌ها سبب خسارت‌های قابل توجهی به صهیونیست‌های شهرک نشین اطراف غزه شده است. از این رو مقامات رژیم صهیونیستی دست به کار شده‌اند تا برای مقابله با این پدیده جدید مقاومتی چاره بیندیشند.

تأثیر سلبی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی

جایگاه بخش کشاورزی در اقتصاد رژیم صهیونیستی

بخش کشاورزی 2 درصد از تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهد. علاوه بر این 2.5 درصد صادرات این رژیم را نیز محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهد. این حجم پایین از تولید ناخالص داخلی به معنی کم بودن تولیدات کشاورزی در سرزمین‌های اشغالی نیست بلکه به معنی تعداد زیاد کالاها و حجم بالای صادرات دیگر کالاهایی است که در دیگر بخش‌های اقتصاد رژیم صهیونیستی وجود دارند و تولید و صادر می شوند. اما با این حال با وجود این عدد کوچک، کشاورزی رگ حیات هر جامعه ای محسوب می شود چرا که آذوقه تمام افراد جامعه را بخش کشاورزی تأمین می کند.

جایگاه کشاورزی و کشاورزان در سرزمین‌های اشغالی

از نگاه ارنون ساویر پژوهشگر صهیونیست کشاورزی سنگ بنای امنیت رژیم اسرائیل است. او می گوید هر که به بخش کشاورزی تجاوزی انجام دهد با او خواهیم جنگید چرا که کشاورزی خود امنیت است و کشاورزان چشم های دولت هستند. همانگونه که نیروی هوایی از آسمان محافظت می کند کشاورزان نیز مستقیم و غیر مستقیم از مرزها محافظت می کنند. آنها پاسداران مرزی اند و از هر واحد اطلاعاتی بهترند چرا که آنها زمینی را که در آن کار می کنند بسیار بهتر از کسانی که در آن کار نمی کنند می شناسند. ما بدون حضور مجموعه ای از کشاورزان مسلح در مرزهایمان نمی توانیم حاکمیت خود را در مرزها برقرار کرده، از این مرزها محافظت کنیم.

با این نگاه صهیونیست ها اقدام به تشکیل سیستم حاکمیت و پشتیبانی از مرزهای رژیم صهیونیستی در زمین های کشاورزی نزدیک مرزها کرده اند.