Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

یک عضو ارشد جنبش نجباء‌ فرمان اخیر «عادل عبدالمهدی» را دارای برخی مزایا برای حشد شعبی دانست و در عین حال تاکید کرد این فرمان به معنای ادغام حشد شعبی در ارتش نیست.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جنبش نجباء، علی الاسدی رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در پاسخ به سئوالی درباره برخی شایعات و ابهامات مربوط فرمان 10 ماده‌ای اخیر عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق درباره حشد شعبی گفت آنچه در دستور نخست‌وزیر آمد، فقط برای نظم بخشیدن به امور بود؛ ولی امر بر بسیاری از اصحاب رسانه مشتبه شد و گمان کردند که دستور ادغام صادر شده است. شاید هم در پس این خبرسازی اهداف دیگری وجود داشته باشد!

وی تصریح کرد: در هر صورت، به نظر ما ادغام بنا بر دلایلی به مصلحت کشور نیست و با اقتضائات امنیتی منافات دارد. رئیس شورای سیاسی نُجَباء در توضیح افزود: اولین دلیل این است که حشد شعبی با فتوای مرجعیت دینی و عقیده و ایمان رزمندگان تشکیل شد، ولذا باید از این عقیده محافظت کرد؛ عقیده‌ای که وحشتناکترین گروه تروریستی در کره زمین را که از طرف استکبار جهانی پشتیبانی می‌شد، شکست داد.

الاسدی افزود: دوم اینکه سازمان نظامی کشور نیاز به تغییراتی دارد. از آن جمله، اخراج بقایای رژیم بعثی ـ صدامی است که به‌دنبال بازگرداندن کشور به دوره سابق هستند. نمونه‌اش خیانت یکی از افسران ارتش عراق بود که اخیرا توسط گروه‌های مقاومت کشف شد. با وجود این خیانتکاران، نمی‌توانیم مجاهدان را در امنیت کامل فرض کنیم.

وی همچنین با تأکید مجدد بر اینکه ادغام حشد شعبی در ارتش عراق در دستور نخست‌وزیر مطرح نشده است، اظهار داشت: رسانه‌های خارجی با چنین القائاتی در صدد غبارآلود کردن فضا برای افکار عمومی هستند تا اهداف دشمنان عراق و حشد شعبی را محقق کنند.

عضو ارشد مقاومت اسلامی نُجَباء در عین حال فرمان آقای «عادل عبدالمهدی» را واجد برخی مزایا برای حشد شعبی دانست و گفت: حفاظت از حقوق رزمندگان و شهدا و مجروحان حشد شعبی همانند سایر ارگان‌های امنیتی کشور، منظم کردن فعالیت‌های نظامی بسیج مردمی از لحاظ آموزش و تجهیزات، همچنین اخراج عناصر ناسالمی که از این عنوان مقدس سوءاستفاده می‌کنند، جزو نکات مثبت این دستور است.

شیخ علی الاسدی در پایان یادآور شد: البته «ابو مهدی المهندس» (جانشین فرماندهی بسیج مردمی عراق) تقریبا یک‌سال پیش همین دستورات را صادر کرد و تا کنون به آن‌ها عمل شده است.

انتهای پیام/