Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سنای آمریکا تمامی درخواست‌های اصلاح ضوابط محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ را که از سوی دموکرات‌ها مطرح شد، رد کرد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سنای آمریکا تاکنون همه درخواست‌های اصلاح ضوابط محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را که دموکرات‌ها پیشنهاد کرده بودند، رد کرد.

پیش از این نیز چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در سنا از رد درخواست‌های اصلاح آیین‌نامه محاکمه پارلمانی ترامپ درباره احضار رئیس کارکنان کاخ‌سفید، درخواست گرفتن مدرک از اداره بودجه، کاخ سفید، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری خبر داده بود.

شومر همچنین پیشنهاد اصلاحیه در احضاریه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور را برای ادای شهادت در دادگاه استیضاح دونالد ترامپ ارائه کرد که این پیشنهاد نیز رد شد.

سنا مقررات استیضاح ترامپ را تصویب کرد
سنای آمریکا روز چهارشنبه ضوابط پیشنهادی جمهوریخواهان را درباره دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور از جمله تعویق بحث‌ها درباره احضار شاهدان تا اواسط برگزاری دادگاه تصویب کرد.

سنای آمریکا با ۵۳ رای موافق و ۴۷ رای مخالف به این طرح پیشنهادی رای داد که امکان آغاز طرح ادله‌های قانونگذاران مجلس نمایندگان را از اواخر روز چهارشنبه امکان‌پذیر می‌کند.

مجلس سنا پس از تصویب مقررات جدید استیضاح، ادامه جلسه خود را به ساعت ۱۳ به وقت محلی موکول کرد.

بیشتر بخوانید:

اختلاف بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در جلسه استیضاح ترامپ در سنا
راهبرد جمهوریخواهان محاکمه سریع ترامپ و تبرئه اوست
مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه یکم بهمن ماه رسما جلسه بحث درباره استیضاح و محاکمه ترامپ را آغاز کرد.

روز ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) پس از تحقیقات گسترده درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، مجلس نمایندگان آمریکا با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا هرگونه تخلف را رد کرده و مکرراً استیضاح را به عنوان «تعقیب توهمات» و با هدف «برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶» اعلام کرده است.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

برکناری ترامپ از قدرت، نیازمند دوسوم آرای نمایندگان سنا است.

تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا از طریق استیضاح و محاکمه در سنا برکنار نشده است. مخالفان کلینتون و جانسون نیز نتوانستند آرای لازمِ دوسوم سناتورها را برای برکناری آنها جمع کنند.

با توجه به اینکه سناتورهای جمهوری‌خواه و هم‌حزبی‌های ترامپ، اکثریت مجلس سنا را تشکیل می‌دهند، برکناری او از ریاست‌جمهوری امری بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/