Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

ارتش سوریه در بیانیه‌ای در ساعات پایانی روز جمعه پایان حضور گروه تروریستی داعش در استان‌های «حماه» و «حلب» را اعلام کرد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، ارتش سوریه در بیانیه‌ای ساعات پایانی روز جمعه اعلام کرد استان‌های «حماه» و «حلب» را از عناصر گروه تروریستی داعش پاکسازی کرده است.

در این بیانیه که روی وب‌سایت خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا» قرار گرفته آمده است: «ارتش سوریه به همراه نیروهای متحد خود شمار زیادی از شهرک‌های واقع در استان‌های حماه، حلب و ادلب را آزاد کرده است.»

این بیانیه با توصیف این رویداد به عنوان یک «موفقیت راهبردی» آن را به معنی پاکسازی کامل «حماه» و «حلب» از عناصر گروه تروریستی داعش و نابودی بخش زیادی از تروریست‌های جبهه‌النصره در جنوب استان حلب دانسته است.

ارتش سوریه و متحدین از پنج روز پیش ثقل عملیات خود را بر مثلث محاصره شده ریفهای ادلب-حماه-حلب متمرکز کرده بودند.

صبح جمعه منابع خبری اعلام کردند که نیروهای مقاومت در این محور موفق شده‌اند 93% از مساحت این منطقه محاصره شده را آزاد کنند.

ارتش سوریه در ریف جنوبی حلب و ریف شمال شرقی حماه پس از درگیری با داعش از صبح جمعه روستاهای «ارتوازیه، مخلاف، رسم جب الحملان، جب الجملان، عین النعجة، رسم الداب، رسم الضبع، معر شمالی، معر جنوبی، کوریج، تل شویح، رسم السبل، ابوعجوة شرقی، تبارة الجریرة، المویلح و ابوعجوة غربی» را آزاد کرد.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی ظهر جمعه گزارش داد که ارتش سوریه موفق شده است کنترل کامل این منطقه را به دست گیرد.

منطقه مذکور از جنوب شرق «خناصر» در ریف حلب تا غرب «سنجار» در ریف ادلب امتداد دارد و به شمال «السعن» در ریف حماه می‌رسد.

مساحت این منطقه بالغ بر هزار و 100 کیلومتر مربع است که ارتش سوریه طی 5 روز گذشته تا به امروز آن را از تروریستهای داعش و جبهه النصره پس گرفت (عکس زیر را ببینید.»

سوریه از سال 2011 تاکنون صحنۀ حملات و خشونت گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان تحت حمایت کشورهای خارجی است.

انتهای پیام/