Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

علیرغم تاکید ایران در زمینه غیرقابل تغییر بودن برجام، روزنامه آمریکایی در مطلبی مدعی شد کشورهای اروپایی با انجام برخی تغییرات در ارتباط با برجام موافقت کرده‌اند.


به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که اظهارات ضد برجامی مقام‌های آمریکایی از شخص رئیس‌جمهور گرفته تا نماینده این کشور در سازمان ملل ادامه دارد، نیویورک تایمز گزارشی با این عنوان منتشر کرد: «بازنویسی کردن توافق ایران؟ اروپایی‌ها راه‌حل دیگری پیشنهاد می‌کنند: (ایجاد) یک باب جدید».

در این گزارش آمده است؛ «تهدید رئیس‌جمهور ترامپ برای پاره کردن توافق هسته‌ای ایران، سبب گردهم آمدن فوری پایتخت‌های اروپایی برای حفظ توافق شدند البته نه با بازنویسی کردن آن، بلکه با ایجاد یک توافق به منظور توقف برنامه موشک بالستیک ایران و دائمی کردن محدودیت‌های این کشور برای تولید سوخت هسته‌ای.

وزارت خارجه آمریکا در حال تلاش برای جلب حمایت اروپایی از مفاد جدید سرسختانه‌ای (به برجام) است که اساسا به ایران به عنوان عمل انجام شده، ارائه خواهد شد و اگر این کشور به آن عمل نکند، با تهدید ازسرگیری تحریم‌ها مواجه خواهد شد.

ایرانی‌ها تاکنون در رد این اقدامات(دولت آمریکا)، آن را تلاشی پشت پرده برای باز کردن دوباره پرونده توافق هسته‌ای سال 2015 خوانده‌اند؛ توافقی که توسط باراک اوباما خلف آقای ترامپ مورد مذاکره قرار گرفت.

مذاکرات فرا آتلانتیک(بین اروپا و آمریکا) که تحت رهبری برایان هوک، عضو نه چندان مهم و ارشد وزارت خارجه آمریکا در حال انجام است، مملو از خطرات است که البته این موضوع که شاید آقای ترامپ هر آنچه که اروپایی‌ها به او پیشنهاد کنند را رد کند، یکی از کم اهمیت‌ترین این خطرها نیست. او توافق را "فاجعه‌بارترین توافق" خوانده و از بریتانیا، فرانسه و آلمان خواسته که تا 12 ماه می آن را اصلاح و تعمیر کنند وگرنه او آمریکا را از توافق بیرون خواهد برد.

انتهای پیام/