معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین نقشه راه پژوهشی طب سنتی در این مجموعه خبر داد و گفت: دانشکده های طب سنتی براساس توانمندی های خود در حوزه هایی که نیاز جامعه است اقدام به فعالیت های پژوهشی می کنند.
به گزارش تیترآزاد، دکتر محمود خدادوست افزود: حمایت مالی این اقدام از طرف وزارت بهداشت انجام می شود تا دانشکده های طب سنتی بتوانند متناسب با نیازهای کشور اقدام به تحقیق و پژوهش کنند.
وی از اجرای تعدادی از طرح های ملی و کلان پژوهشی در حوزه طب سنتی در سال جاری خبر داد و گفت: ارزیابی وضعیت موجود طب سنتی و مکمل از جمله طرح های ملی کلان پژوهشی در سال جاری است.
** تدوین برنامه چهار ساله توسعه طب سنتی
معاون طب سنتی وزارت بهداشت به تدوین برنامه چهار ساله توسعه طب سنتی در راستای سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی اشاره کرد و گفت: این برنامه از سال گذشته آغاز شده و تا سال 97 ادامه می باید.
وی تاکید کرد: برنامه های متعدد آموزشی و پژوهشی در برنامه چهار سال توسعه طب سنتی در نظر گرفته شده که با تمام توان در تلاش هستیم این برنامه محقق شود.
خدادوست، افزایش تعداد دانشکده های طب سنتی، تخصصی کردن رشته تحصیلی، ایجاد دو واحد درسی و تقویت رشته های تحصیلی پشتیبان طب سنتی را از جمله اقدامات آموزشی براساس برنامه چهار ساله توسعه طب سنتی برشمرد.
وی با اشاره به اینکه تعداد دانشکده های طب سنتی در کشور به 10 دانشکده افزایش می یابد اظهار کرد: در حال حاضر هشت مرکز دانشگاهی طب سنتی شامل شش دانشکده و 2 گروه طب سنتی در کشور فعال هستند که این تعداد باید به 10 دانشکده برسد.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اقدامات لازم همچون طراحی فضای فیزیکی و تامین امکانات اولیه برای راه اندازی دانشکده طب سنتی در شهرهای اهواز و همدان در سال گذشته انجام شده و منتظر مصوبه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی هستیم.
وی مصوب شدن دو واحد درسی 'اصول و مبانی طب سنتی' در سال گذشته خبر داد و گفت: این مصوبه امسال به صورت اختیاری در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی اجرا شده اما این دو واحد درسی در آینده باید در تمامی دانشگاه ها ارایه شود.
معاون طبی سنتی وزیر بهداشت ادامه برلزوم آشنای بیشتر طب سنتی تاکید کرد و افزود: به منظور آشنایی رشته های تخصصی مرتبط با طب سنتی و مبانی آن مقرر شد در همایش های پزشکی از جمله قلب، گوارش داخلی به این حوزه نیز پرداخته شود./ایرنا
انتهای پیام /