Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماز جمعه 1 بهمن 1395 امروز با حضور پرشور مردم در مصلی شهرستان آزادشهر برگزار شد. در خطبه های این نماز جمعه امام جمعه در رابطه با ولایت فقیه٬ برجام٬ شهادت آتشنشانان و مسائل سیاسی منطقه صحبت کردند.

نماز جمعه 1 بهمن 1395 امروز با حضور پرشور مردم در مصلی شهرستان آزادشهر برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد٬ نماز جمعه 1 بهمن 1395 امروز با حضور پرشور مردم در مصلی شهرستان آزادشهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه اول نماز جمعه بعد از دعوت خود و دیگران به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به مومنین سفارش به تقوا می کند. تقوا نوری است که خداوند علی اعلی در مسیر رسیدن انسانها به اهداف الهی قرارداده است و با تقوا نوری مشخص و شاه راهی درست می شود که به سمت اهداف الهی برویم.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: مباحثی از ولایت فقیه را در هفته های گذشته برای شما بیان کردم و حیف است که این مبحث زیبا که جزء مسائل اعتقادی و اصول دینی ما می باشد و در ردیف اعتقادات فطری ای که در نهاد همه انسانها و جامعه بشری وجود دارد و اصل و اساس جامعه بشری است به سادگی با یک خطبه آن را رها کنیم.

امام جمعه آزادشهر افزود: ولایت فقیه سنگ بنای جمهوری اسلامی ما است. اصل انقلاب ما٬ اساس و پایه انقلاب ما ٬ رکن انقلاب ما و همه چی و همه چیز به برکت ولایت فقیه می باشد. اگر آن نفس پاک و قدسی آن شخصیت بزرگ عالم معاصر نبود٬ آن عبد صالح خدا ٬ روح ا... نبود٬ بعید است انقلابی بپا می شد و دوامی داشت وادامه راهی بود و اینطور راست قامت و مقاوم با این اعتقاد قوی ادامه می یافت.

وی در ادامه گفت: در قرآن مجید به صراحت بعد زحمات ۲۳ ساله پیامبر اسلام بطور مستقیم پیامبر را مورد خطاب قرار می دهد که اگر این رسالت را انجام ندهی کل رسالتت را انجام نداده ای٬ کامل شدن دین به آن گره خورده و اتمام نعمت ها به ولایت گره خورده است. دینی اگر هست و نعمتی اگر هست به برکت ولایت فقیه است.

حجت الاسلام شهابی درادامه اذعان کرد: امام خمینی در سلسه درسهایی که در ۱۳ جلسه و در نجف اشرف برگزار کرد بحث ولایت فقیه را مطرح کرده است و به صراحت اعلام کرده این موضوع جزء بدیهیات است و نیاز به بحث ندارد٬ زیرا فطری است و در فطرت همه انسانها وجود دارد.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: در این دنیا کدام کشور را سراغ دارید که بی حاکم و بی والی باشد و کدام کشور را سراغ دارید که از حاکم خود راضی باشند .همه منتظر اعدل روزگار٬ افضل روزگار٬اعلم روزگار٬ اصلح روزگار٬ بهترین بهترین ها هستند که بیاد قدرت را در دست بگیرد.

وی افزود: همه در انتظار مصلح بزرگ هستند. منتها بی راههای زیادی درست شده است .نامردان و ناجوانمردان مسیر های زیادی درست کردند که مردم نتوانند راه اصلی را پیدا کنند. شما در راه اصلی قرار دارید ٬ شخصیتی که پدرش مشخص٬ مادرش مشخص٬ ابا و اجدادش مشخص است٬ ولی امری که ما معتقدیم (ولایت فقیه و امام زمان) و دشمن دارد سرمایه گذاری می کند روی آن تا مردم را از او دور کند.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج ) یکی در قم است و دیگری ان در نیویورک و زیر نظر جورج دبلیو بوش که راجع به امام زمان ما تحقیقات می کنند٬ دشمنان می دانند چی به چی است٬ می دانند که آمده اند در این منطقه و شمشیر ها ٬ کینه ها و بغض ها را ظاهر کردند و با تمام وجود بدترین خباثت و خیانت را انجام می دهند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: بصورت تکفیری٬ داعشی٬ سعودی ٬ صهیونیستی٬ چه بگوییم با هر روشی آمدند در منطقه خاور میانه و بدترین خیانتها و جنایتها را انجام دادند و می دهند. کجای دنیا را سراغ دارید که افراد بیایند انسانها را وارونه ردیف کنند و با اره موتوری آنها را از وسط نصف کنند.

وی افزود: کدام دین این موضوع را اجازه می دهد. دین اسلام این را می گوید٬ کدام مسلمان این را تایید می کند. هیچ مسلمانی این را قبول ندارد٬ اینها کار خودشان است ٬ کار صهیونیستها ٬ کار آمریکا و کار انگلیس استعمارگر پیر است که آمده اند تا ولایت را از ما بگیرند.

حجت الاسلام شهابی تاکید کرد: اگر می بینید که در کشورهای اسلامی بر علیه مسلمین شمشیر گرفته اند برای از بین بردن ولایت فقیه و تفکر ولایی است. اما کور خواندند ما با بصیرت ایستاده ایم.

امام جمعه آزادشهر در خصوص ولایت فقیه ادامه داد: امام خمینی می فرماید؛ ولایت فقیه مترقی ترین اصول قانون اساسی است. و امام حاکمیت را از آن فقها می داند و این حاکمیتی که در دنیاوجود دارد را نه دنیا قبول دارد ونه ما قبول داریم.

وی افزود: مردم دنیا این حکومت را قبول ندارند. افراد خبیث وحق باز آمدند تا بر مردم حکومت کنند و می خواهند حقوق بشر را در دنیا پیاده کنند . این روش حقوق بشری است که آنها دارند پباده می کنند . همه خباثتهای خودشان را رو کردند.

حجت الاسلام شهابی با اشاره به حدیث رسول ا... گفت: علما وارث انبیا هستند و حضرت امام (ره) به این حدیث استناد داشته ومطرح می دارد که ولایت از آن رسول ا... و ائمه اطهار است و علما را وارث آن بزرگواران و صاحب و والی حکومت می داند و امام خامنه ای نیز ولایت فقیه را دنباله رو حقیقت معرفی می کند ؛ ولایت فقیه دنباله ولایت معصومین و انبیا و خاتمه وتتمه انبیا است.

امام جمعه آزادشهر اعلام کرد: در زمان غیبت مسئولیت بر دوش فقها است و فقیهی که برتر و سرآمد همه است ولی مردم و ولی فقها می باشد.

وی ادامه داد: امام خمینی می فرماید: ولی فقیه از موضوعاتی است که احتیاجی به دلیل و برهان ندارد٬ چون موضوع فطری بشر است و خداوند در قران ان را به صراحت بیان کرده است.

حجت الاسلام شهابی افزود: خدا در قرآن می فرماید: شخصیتی می آید که منادی وحدت است و مستضعفین جهان را که در فشار هستند و صداشان در امده است را یاری می کند. زمینه ورود منجی موعود را ولی فقیه ایجاد می کند که در جایگاه او نشسته است.

امام جمعه آزادشهر بیان کرد: امام خمینی می فرماید: استعمارگران به نظر ما آورده اند که اسلام حکومتی ندارد. اولین حکومت اسلامی از آن پیامبر بود و حکومت اسلامی بدون ولایت فقیه طاغوت است و تکذیب ولی فقیه تکذیب ائمه اطهار است.


خطبه دوم
حجت الاسلام شهابی در خطبه دوم اظهار کرد: اعدام سه جوان یا بهتر بگویم ۳ نوجوان بحرینی توسط حاکم بحرین موجی از اعتراضات را در میان مردم مظلوم بحرین به راه انداخته است.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: اخراج معترضان از ادارات دولتی و دستگیری و شکنجه و سرکوب و نقض تابعیت مردم انقلابی و معترضین و اهدای تابعیت به افراد بیگانه و حامیان حاکم بحرین و لغو تابعیت شیخ بزرگ بحرین٬ شیخ عیسی قاسم دل مردم بحرین را داغدار کرده است.

وی افزود: کشور های غربی و عربی هیچ پیامی نداده اند واقدامی نکرده اند . اینها را می گویند سازمان ملل که داعی حقوق بشر هستند! اینها می خواهند حقوق بشر را شکل بدهند و متولی امر باشند!! اینها مدافع جامعه بشری هستند! کجایند مدعیان!. اینها دنبال منافع خودشان هستند.

حجت الاسلام شهابی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم سوریه حامی حاکم خودشان هستند اما اینها می خواهند او را بردارند و در بحرین مردم٬ حاکم ظالم کشورشان را نمی خواهند ولی آنها از او حمایت می کنند. اینها را می گویند مدعی دموکراسی و ادعا دارند در کشور هایشان دموکراسی دارند. این حقوق بشر و دفاع از جامعه بشری آنهاست.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: شما چکاره هستید که از آن طرف دنیا آمده اید و می خواهید در تمام مسائل ما دخالت کنید. مرجع تقلید ما فوت می کند دخالت می کنید ٬ افراد انتخاب می کنید ٬ در باره شخصیتها نظر می دهید ٬ اعلم بودن افراد را اعلام می کنید ٬ در برنامه های دیگر سیاسی دخالت می کنید و برای خودتان مسئول انتخاب می کنید ٬ رئیس جمهور انتخاب می کنید شما چکار هستید ما چه کسی را باید ببینیم که شما دخالت نکنید. بروید در کشور خودتان هر کاری می خواهید بکنید کسی کاری به شما ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد به این هوا که می آیند که می خواهند مردم به راحتی زندگی کنند و می گویند که در ایران حقوق بشر رعایت نمی شود٬ بیاید از مردم سوال کنید٬ شما دموکراسی به چه چیزی می گویید. ۲۲ بهمن نزدیک است هر سال بهتر از سال قبل برگزار می شود.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: شما در سال ۸۸ خواستید این انقلاب را سرنگون کنید اما در ۹ دی حضور مردم را در خیابانها دیدید. آنها آمدند و از نظام اسلامی دفاع کردند ٬ مردم انقلاب و کشورشان را دوست دارند و نمی خواهند شما در مسائل آنها دخالت کنید.

امام جمعه ازادشهر ادامه داد: سالگرد برجام نزدیک است٬ کار ومذاکره شما را دیدیم ٬ شما ای که قراداد ها و امضاء های فراوانی کردید و امضاء گرفتید٬ اما تحریم ها٬ فشار ها و دشمنی هایتان را بیشر کردید. جایگاه هسته ای ما را پلمپ کردید. اینها نتیجه نزدیکی به شما است .

وی افزود: حضرت آقا می فرماید ؛ ما هرچه بیشتر نرمش نشان دهیم خواستهای آنها بیشتر می شود. قطعا اینطوری است٬ ما چیزی از برجام ومذاکرات شما ندیدیم. شما هر بار فشار ها را دارید بیشتر می کنید و خیال می کنید با این فشار ها ما از پای در خواهیم آمد کور خواندید٬ برید عسلویه و مکانهای صنعتی ما راببینید.

حجت الاسلام شهابی اعلام کرد: شما چند مرکز هسته ای ما را پلمپ کردید اما فکر می کنید می توانید فکر باز جوانان ما را هم پلمپ کنید٬ کور خواندید. ما در عرصه میدان هستیم و میدان را خالی نمی کنیم. ما رشدمان را در فشار شما می بینیم. هرچه تحریم بیشتر شود فشاربه شما بیشتر می شود و وضعیت اقتصادی شما بدتر می شود.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: مذاکرات هسته ای برای ما ضرر چندانی نداشت٬ این شما بودید که ضرر اصلی را متحمل شدید. بدانید که ما لحظه ای کوتاه نمی آییم.

وی افزود: تمام جنایتها و خباثتها از مثلث شوم صهیونیست٬ آمریکا و انگلیس است. درمذاکرات هسته ای کشور های غربی کاره ای نیستند و الا در حال حاضر که آمریکاییها نقض برجام کرده اند آنها اعتراض می کردند. آنها نوکران آمریکا هستند.

حجت الاسلام شهابی گفت: 6 بهمن سالروز حمله ناجوانمردانه منافقین کمونیست به مردم آمل بود. امام خمینی در این بار گفتند؛ دیدید که مردم چه بر سرتان آوردند. آنها صبح آمدند و مردم تا غروب آنها را از شهر بیرون کردند.

امام جمعه آزادشهر تاکید کرد: اینجا ایران است و دنیا بداند دشمنان و بدخواهان با هر روشی که به میدان بیایند شکست خواهند خورد.

وی در پایان اعلام کرد: آتش سوزی ساختمان ۱۵طبقه پلاسکو و فرو ریختن آن باعث شهادت عده ای از آتشنشان های فداکار ما در شهر تهران شد. ما این حادثه تلخ را به خانواده آن عزیزان ٬ رهبر انقلاب و هموطنان عزیزمان تسلیت می گوییم و از مسئولین محترم می خواهیم که دقت بیشتری در این مسائل داشته باشند . نباید این مردم را که٬ هر کدام به تنهایی یک ملت هستند به این راحتی از دست بدهیم.

انتهای پیام/