Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نشست بصیرتی با موضوع ایران در عراق و سوریه چه می خواهد؟!! با حضور حسن شمشادی خبرنگار صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

به گزارش تيتر آزاد به نقل از دانشجو سلام، در این نشست حسن شمشادی ضمن گرامیداشت مقام شهدا خصوصاً شهدای مدافع حرم گفت: رزمندگانی که در عراق و سوریه حضور دارند از مقام ویژه ای برخوردارند چرا که آنها در خارج از مرز کشور به دفاع از سرزمین و امنیت ملی ما می پردازند واز این جهت جایگاه ویژه ای دارند.
وی گفت: بیش از 68 ماه است که سوریه با بحران جنگ روبرو است و رسانه های عرب زبان، انگلیسی و فرانسه زبان سعی می کردند از تحولات سوریه به انقلاب مردم سوریه یاد کنند تا اینگونه با جنگ رسانه در بین مردم دنیا القاء نمایند که مخالفت با رژیم و نظام سوریه و شخص بشار اسد خواسته32 میلیون جمعیت مردم سوری است و متاسفانه تا حد زیادی توانستند در ابتدا آن را در بین مردم جهان و در بین مردم ما جا بیندازند وبه آنان ببا ورانند.
وی افزود متاسفانه: شبهاتی که امروز در بین بخشی از مردم جامعه ما در باره حضور مدافعان حرم در سوریه مطرح می شود ناشی از القائات آن رسانه ها ست چراکه درجنگ سوریه بیشتر از هر وجه ای، جنگ رسانه وجنگ نرم آن بارز بودو در تمام تحلیل وقایع سوریه توسط شبکه های غربی و عربی وصهیونیستی یک عنوان دنبال می شدو آن کلید واژه انقلاب در تمام بوده است.
وی گفت: کسانی که در سوریه حضور داشتند واز نزدیک شاهد قضایا بودند می دیدند که این خواسته مردم سوریه نیست بلکه اکثریت مردم موافق رژیم و شخص بشار اسد هستندو من به عنوان فردی که در آنجا حضور داشتم شاهد این امر بودم.
این تحلیل گر محور مقاومت گفت: بعد از6ماه از جنگ سوریه مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کردند که ما مطالبات مردم سوریه را به حق می دانیم ودر این زمینه به دولت سوریه تذکرهم داده ایم ولی معتقدیم در سوریه یک انقلاب مردمی رخ نداده است بلکه توطئه ای جهانی برعلیه محور مقاومت است از اینرو ما حامی نظام سوریه و محور مقاومت هستیم.
وی اضافه کرد: این سخنان مقام معظم رهبری استراتژی کشور ما را در مواجه با وقایع سوریه مشخص کرد واز آن زمان حضور مستشاران اقتصادی، نظامی ، رسانه ای و اطلاعاتی ما در این کشور آغاز شد.
وی گفت: باید به کسانی که امروز شبهاتی را مطرح می کنند از اینکه چرا جوانان ما باید در عراق وسوریه کشته شوند؟چرا باید ما باید هزینه در جنگ سوریه پرداخت کنیم یا اینکه چرا از مرزهای خود در کشور خود دفاع نمی کنیم !!جواب منطقی و با استدلال بدون احساس دهیم.
نسبت مادی دادن به حضور مدافعان در عراق وسوریه بی انصافی و غیر عقلانیست
وی با غیر منصفانه خواندن ادعای برخی در دادن امتیازهای ویژه به مدافعان حرم و خانواده های آنان گفت: این سخن بسار ناشایست و غیر عاقلانه است اگر کسی بخواهد مطرح کند !چراکه کدام انسان عاقل حاضر است در ازای پول جان خود را فداکند!
وی گفت: اگر این افراد از نزدیک شرایط راببیند چنین سخنی را طرح نمی کنند چراکه جنگیدن با دشمنی چون داعش در فاصله 50متری شجاعتی میخواهد که کمتر افرادی از آن برخوردارند !! چطور می شود بخاطر پول با دشمنی جنگید که اگر به دستشان بیفتید حدقل کاری که خواهند کرد سر بریدن ومسلح کردن است!
وی افزود آیا می توان برای یتیم شدن فرزندی که6ماه بعد از شهادت پدر بدنیا آمده است قیمت تعیین کرد!
لبیک یا زینب مجاهد افغانستانی در دستان داعش
شمشادی به روحیه معنوی رزمندگان ایرانی و افغانستانی در سوریه اشاه کرد وگفت: بنده از نزدیک با این رزمندگان برخورد داشتم واز نزدیک مشاهده کردم که چه روحیه قوی و شجاعی دارند وتنها حضور آنان برای رضای خدا و دفاع از حریم اهل بیت است ودر افغانستان برای هرفردی که در جنگ سوریه شرکت کند 15سال حبس در نظر گرفته شده است اما با این وجودد شاهدیم تعداد بیشماری از جوانان افغانستانی در نبردسوریه حضور دارند.
خبرنگار حاضر در منطقه با بیان خاطره از یکی از رزمندگان افغانستانی گفت:گروه تکفیری داعش جوان 18ساله افغانی را به عنوان اسیر گرفتند وشکنجه نمودند وبرای تضعیف روحیه همرزمانش صدای اورا پخش نمودند که هر بار با شکنجه از او می خواستندکه در ازای آزادیش به حضرت علی وحضرت زهرا وحضرت زینب توهین کند واز آنان برائت بجوید که سید نوجوان افغانی هربار لبیک یا علی ، لبیک ولبیک یا زینب راسرداد و با کمال بی رحمی سرش را از بدنش جداکردند.
خبرنگار اعزامی به عراق و سویه در ادامه به پرسشهای دانشجویان پاسخ گفت.
حسن شمشادی در پاسخ به این سوال که از دلایل حضور ایران در عراق و سوریه به جز دفاع از حرم چه می باشد گفت: دلایل متعددی از حضور ایران در عراق وجود دارد ولی در تبلیغات بیشتر از دفاع حرم مطرح می شود ولی واقعیت این است که رزمندگان ما تنها برای دفاع از حرم در آنجا وجود ندارند هرچند دفاع از حرم نیز حرمت داردو مسئله ای که وجود دارد دفاع از حریم اهل بیت که در فرهنگ اهل تسنن وتشیع از اهمیت ویژه برخوردار است دلیل عمده می باشد و این با دفاع از یک ساختمان حرم فرق دارد.
دفاع از امنیت ملی دلیل اصلی حضور ایران در سوریه
وی در پاسخ به این سوال که چرا باید از نظام سوریه حمایت کنیم در حالی که متحمل هزینه های زیادی شده ایم گفت: دلیل اصلی حضور ایران در تحولات سوریه وعراق دفاع از امنیت ملی کشور می باشد.
و ی افزود: سوریه به علت اینکه از محور مقاومتی دفاع میکند که در راس آن ایران قرار دارد مورد جنگ ناعادلانه این چنینی قرار گرفته است و در این رابطه به جلسه ای که داود اغلو در زمان تصدی خود در وزارت امورخارجه ترکیه با بشار اسد داشت اشاره کرد و گفت: در اوایل بحران سوریه داوود اغلو که در آن زمان وزیرا مورخارجه ترکیه بود در دیدارسه ساعته که با بشار اسد داشت مطرح کرد که اگر با ایران و حزب الله قطع رابطه کند و مهاجران فلسطینی را از سوریه اخراج نماید ، همچنین با اسرائیل مذاکره و از بلندیهای جولان چشم پوشی کند این بحران بزودی خاتمه پیدامی کند ولی بشار اسد قاطعانه باآن مخالفت کرد وزیر بار نرفت و همین دلیل دشمنی ترکیه وغرب با بشار اسد شد.
ضعف رسانه های داخلی در آگاه سازی مردم
وی گفت: یکی از اشکالات ما در رسانه این است که نتوانستیم این واقعیات را در بین مردم به درستی جا بیندازیم وفقط به جنبه دفاع از حرم حضرت زینب پرداختیم در حالی که مطمئنا این تنها دلیل حضور نیست واز بیان دلایل استراتژیک و دفاع از سرزمین خود کوتاهی کرده ایم چراکه اگر شهدای حرم و دفاع از محور مقاومت نبود معلوم نبود که آیا امروز ما می توانستیم آزادانه درکشور زندگی کنیم یاخیر!!.
مرجعیت شیعی عامل اصلی وحدت مردم عراق
این کارشناس تحولات عراق وسوریه در پاسخ به این سوال که چرا در عراق بسیج مردمی شکل گرفت ولی در سوریه این اتفاق نیفتاده است گفت:فرهنگ و بافت مردم عراق وسوریه باهم فرق می کند وی نقش مرجعیت شیعه در عراق را بسیار موثر دانست وآن را عاملی در جهت وحدت مردم عراق عنوان کرد.
وی افزود: البته با تلاشهای سردار همدانی و همرزمانش جبهه دفاع وطنی در سوریه نیز شکل گرفته است که بیش از100هزار عضودارد.
حفظ امنیت اسرائیل دلیل حمایت غرب از بحران سوریه
شمشادی با بیان اینکه نافع اصلی بحران سوریه اسرائیل می شود اظهار داشت یکی از دلایل دیگر جنگ در سوریه حفظ امنیت اسرائیل است چراکه از زمان بحران سوریه توجه همه کشورهای اسلامی متوجه سوریه شده است ودر این بین مسئله فلسطین و مبارزه با اسرائیل فراموش شد و اکنون بیش از 68 ماه است که مرزهای اسرائیل آرامش پیداکرده است .
وی افزود: کشور سوریه پیش از بحران سالیا نه میزبان 8 میلیومن نفر توریست بود واز نظر جذب گردشگر از رتبه بالایی برخوردار بود اما اکنون، با این بحران توریستها اسرائیل را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند واین همان نفعی است که اسرائیل از این جنگها می برد.
انتهای پیام/