Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

یک بار دیگر در استان گلستان بعد از سفر روحانی در آذرماه 93 نام سامانه سامد این بار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری شنیده شد .

به گزارش تیتر آزاد به نقل از  گلستان ما ؛ سامد سامانه ای است که ازطریق شماره تلفن 111 ، درخواست ها ،شکایات و پیشنهادات مردمی به دستگاههای اجرایی اعلام میگردد.

این اطلاعات توسط اپراتورها درسیستم درج وبه ادارات مربوطه توسط سامانه مذکور ارسال می شودکه بالطبع باعث کاهش مراجعه حضوری به ادارات وتسریع در رسیدگی به امورات مذکور می گردد.

دریافت شکایات و درخواستهای مردمی وارجاع آنها به مراجع ذیربط و پیگیری های لازم تاحصول نتیجه و اخذ پاسخ از ادارات ، هدایت و کنترل درخواستها و رسیدگی به شکایات ، پیشنهادات و مشکلات مردم درتمام سطوح اجرایی ، به حداقل رساندن فاصله زمان ثبت گزارش تاپیگیری و حصول نتیجه ارز جمله کارهایی است که سامد انجام می دهد.

همچنین مشاوره به تماس گیرندگان درخصوص امورات مختلف مانند نحوه دریافت وام و سایر سوالات آنها ، ارسال گزارشات عملکرد سامانه مذکور به وزارت فرادست و افزایش رضایتمندی مردم وجلب اعتماد عمومی و تحقق شعار مهرورزی و عدالت گستری نیز جزو اهداف این سیستم می باشد.

مردم گلستان اولین بار در آذرماه 93 با نام سامد آشنا شدند، پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان در روز 10 آذرماه 93 گزارش داد که سامانه سامد امروز با حضور استاندار گلستان افتتاح شد .

درست یک روز بعد یعنی 11 آذرماه 1393 هواپیمای حسن روحانی رئیس جمهور در فرودگاه بین المللی گرگان به زمین نشست تا دهمین سفر استانی کاروان دولتمردان تدبیر و امید در نگارستان ایران انجام شود.

راه اندازی همزمان این سامانه با سفر رئیس جمهور باعث شد تا تعداد زیادی نامه کتبی و تماس تلفنی با این سامانه برقرار شود و مردم مشکلات خود را بیان کنند (تجربه سفرهای استانی دولت نهم و دهم باعث اعتماد مردم و تکثر نامه ها و ردخواست ها شده بود) اما بعد از رفتن رئیس جمهور این سامانه نیز اگر چه در یک مجموعه رسمی باقی ماند اما از اذهان عمومی پاک شد.

چند نفری هم که به نامه های آنها رسیدگی شد و به بانک ها برای تسهیلات معرفی شدند با بی توجهی مدیران بانک ها و نداشتن ضامن و ... مواجه شده و از پیگیری مشکلات خود منصرف شدند .

حال یک بار دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نام سامد بر روی زبان ها افتاد و روی خروجی رسانه ها آمد . پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان این بار گزارش داد که مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان روز سه شنبه همین هفته آماده شنیدن شکایات ، نظرات و انتقادات است .

اما چه شده که این بار دولتمردان می خواهند در آستانه یک انتخابات مهم حرف مردم را بشنوند ، پیشنهادات و نظرات آنها را بگیرند و اگر مشکلی دارند شاید رسیدگی بشود ، شروعی که منتقد ترین قشر به دولت روحانی آغازگر آن می باشد : "خانواده های شهدا ، ایثارگران و جانبازان" .

بظاهر آغاز این کار در این برهه رویکردی انتخاباتی دارد و گرنه اگر قرار بود به مشکلات رسیدگی شود مگر ماهها و یکی دوسال گذشته ، این کار میسر نبود ؟ وانگهی در سفر اخیر روحانی به البرز تازه سامانه سامد در این استان راه اندازی شد ، آیا تا الان گوش شنوایی برای شنیدن حرفها نبود .

بنظر می رسد سامد کمکی برای پر کردن صندوق آرای روحانی در سال 96 باشد وگرنه این دولت چهار سال وقت داشت تا به وعده هایش عمل کند ، وعده هایی که حداقل در گلستان روی کاغذ ماند و اجرایی نشد و می طلبد درباره هر کدام از آنها نظیر منطقه آزاد اینچه برون و منطقه گردشگری آشوراده ، صفحه ها مطلب نوشت.

انتهای پیام /