Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 انتخاب رئیس جمهور اصلح برای هر ملت و کشوری اهمیت دارد و اگر در انتخاب اصلح دقت نشود ضرر آن گریبان‌گیر همه مردم ان کشور می شود. امام خمینی ره شاخص‌هایی را برای انتخاب اصلح معرفی نموده‌اند که در این خبر به آنها اشاره می کنیم.

 به گزارش تیتر آزاد، انتخاب رئیس جمهور اصلح همواره یکی از دغدغه های مردم دنیا بوده و هست، زیرا این انتخاب آینده آنها را رقم خواهد زد. امام خمینی ره به عنوان رهبر ایران با توجه به اهیمت موضوع، شاخص‌هایی را برای انتخاب اصلح معرفی کردند که به آنها اشاره می کنیم.

۱- وفاداری به اسلام، جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ۲- مقدم داشتن مصالح امت اسلامی بر مصلحت خود:

سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارند.

۳- اعتقاد و وفاداری به اصل ولایت فقیه:

اصلح شخصی است که تعهد به اسلام دارد، اعتقاد به قوانین اسلامی دارد و در مقابل قانون اساسی خاضع است و اصل صد و دهم آن را که راجع به ولایت فقیه است معتقد است و وفادار است نسبت به او، یک همچو شخصی را شماها خودتان انتخاب کنید و گروه‌های مردم را هم وادار کنید که یک همچو شخصی را انتخاب کنند.


 ۴- شجاعت:
كسانى را كه انتخاب مى‏ كنيد بايد مسائل را تشخيص دهند، نه از افرادى باشند كه اگر روس يا امريكا يا قدرت ديگرى تشرى زد بترسند، بايد بايستند و مقابله كنند.

۵- امانتداری:
باید اشخاص امین و صادق در مجلس شورا بروند که مقررات شما را بر طبق خواسته‌های خدای متعال پیاده کنند.

۶- حامی محرومان و خدمتگذار مستضعفان:
توجه داشته باشند رئيس جمهور و وكلاى مجلس از طبقه‏اى باشند؛ كه محروميت و مظلوميت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فكر رفاه آنان باشند، نه از سرمايه داران و زمين خواران و صدرنشينان مرفه و غرق در لذات و شهوات كه تلخى محروميت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمى‏توانند بفهمند 

۷- تعهد، تخصّص و تجربه:
نمایندگانی متعهد، متفکر، دلسوز به ملت و خصوصاً طبقه مستضعف و خدمتگزار به اسلام و مسلمین، در مجلس شورای اسلامی بفرستید.

 ۸- ساده زیستی:

اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح های پیشرفته ی آنان و شیاطین و توطئه های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند، خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلّق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید. مردان بزرگ که خدمت های بزرگ برای ملت های خود کرده اند، اکثراً ساده زیست و بی علاقه به زخارف دنیا بوده اند. 

۹- وطن دوستی و محور قرار دادن منافع ملی:

افراد سالم، افراد وطن خواه، افراد وطن دوست، افرادی که نه شرقی باشند نه غربی، بلکه در صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند، انتخاب کنید و به آنها رأی بدهید.

۱۰- تخلّق به اخلاق و ادب اسلامی:

بايد به اشخاصى كه احتمال انحراف در آنان می‌‏رود رأى ندهند- چه احتمال انحراف عقيدتى، اعمالى و يا اخلاقى- كه به چنين اشخاص اعتماد نمی‌شود كرد و رأى به آنان موجب مسئوليت خواهد بود. تحت تأثير تبليغات واقع نشوند و خودشان با موازين اسلامى، اشخاص صحيح را انتخاب كنند 


 ۱۱- معروف و موصوف به خیرخواهی امت
امید است ملت مبارز متعهد، با مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروه‌ها، آرای خود را به اشخاصی دهند که به خیرخواهی امت معروف و موصوف باشند. باید ملت شریف بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامی، خیانت به اسلام و کشور است و موجب مسئولیت عظیم است.

۱۲- از طبقه متوسط به پایین باشد

اساس ادامه يك پيروزى و ادامه يك انقلاب در يك امرى است كه به نظر می‌‏آيد در رأس امور واقع است و او اينكه دولت، مجلس و كسانى كه در ارتش هستند و سپاه و همه اينها از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند. اساس سلطه‏اى كه بر كشورها و بر كشور ما از طرف غير واقع شده است، افراد مرفه و كسانى كه سرمايه‏‌هاى بزرگ داشته‌‏اند، يا قدرت براى حفظ خودشان و حيثيت خودشان در دست داشته‏‌اند، [می‌باشند]. مادامى كه مجلس و ارگانهاى دولتى و همه اينها و مردم از اين طبقه متوسط و مادون متوسط تشكيل بشود، امكان ندارد كه يك دولت بزرگى، يك قدرت بزرگى به هم بزند اوضاع را.

۱۳- طعم فقر را چشیده باشد

مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین و مدافع اسلام ناب محمدی باشند.

 

در پایان سخنان امام خمینی ره در خصوص اهمیت انتخاب اصلح و حدود شرعی آن را مرور خواهیم کرد.

انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد و همه چیز را بفهمد. چون در مجلس، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد. ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خودتان.‏


احدی شرعاً نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه‌ها نظر موافق داشتند ولی رأی دهنده تشخیص بر خلاف همه آن‌ها بود، تبعیت از آن‌ها صحیح نیست و نزد خداوند مسئولیت دارد و اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تأیید برای رأی دهنده اطمینان حاصل شد، می‌تواند به آن‌ها رأی دهد.


اگر چنانچه دقت در این سوابق افراد نشود و مردم توجه به این امر نکنند، مسئول‌اند پیش خدا. اگر فردا یک گرفتاری برای ملت به واسطه اینها پیش بیاید، ماها که می‌خواهیم تعیین کنیم افراد را، مسئول هستیم، مسئولیت ما بزرگ است. امور وجاهت اسلام در خطر ممکن است باشد.

 

انتهای پیام/