Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر گفت: امسال تاکنون ۵ هزار و ۹۷۷ مترمربع اراضی جنگلی و ۲هزار و ۹۲۰ مترمربع مرتع در شهرستان آزادشهر خلع ید شده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم از گرگان، جلال عجم ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: توزیع بیش از 21 هزار اصله نهال گل‌محمدی در 6.5 هکتار در روستاهای طرح ترسیب کربن باهدف توانمندسازی جوامع محلی و اقتصاد خانوارهای روستاییان تحت پوشش این طرح اجرا شده است.

وی افزود: در بخش اقدامات فیزیکی نیز احداث سازه حفاظتی سنگی ملاتی با اعتباری بالغ بر 270 میلیون تومان و نیز گابیون‌بندی دیواره حفاظتی با اعتبار 220میلیون تومان باهدف ثبات روستاهای در معرض کوچ قشلاق بخش چشمه‌ساران و در بخش بیولوژیکی توزیع 2 تن بذر یونجه، 20 کیلوگرم بذر گل‌گاوزبان بین 6 ر وستای تحت پوشش طرح ترسیب کربن در این شهرستان در سال‌جاری اجرا شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر از خلع ید 5 هزار و 977 مترمربع اراضی جنگلی و 2هزارو 920 مترمربع در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه 60 فقره پرونده در حال رسیدگی داریم که 25 فقره آن مربوط به چرای غیرمجاز است.

عجم اظهار کرد: طرح ترسیب کربن با هدف صیانت از منابع طبیعی در 6 روستای کاشیدار، نراب، وامنان، خوش ییلاق و تیل آباد به صورت پایلوت استانی در حال اجراست.

وی گفت: کاهش گازهای گلخانه‌ای, حفاظت و احیاء منابع طبیعی با شاخص توسعه انسانی با مشارکت جوامع محلی از اهداف این طرح است.

در پایان این نشست خبری هر یک از خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی یک نهال غرس کردند.

انتهای پیام/