Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماز جمعه این هفته آزادشهر با حضور پر شور مرئم آزادشهر برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام عین ا... شهابی امام خمعه آزادشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت خویش و مومنین به تقوای الهی اظهار کرد: در آستانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی می باشیم.

وی ادامه داد: نماز جمعه یک عبادت بزرگ اجتماعی سیاسی است. این اجتماع بزرگ نشان دهند وحدت و قدرت مسلمین می باشد. در اهمیت نماز جمعه همین بس که خداوند سوره ای را بنام جمعه و در خصوص نماز جمعه نازل کرده است.

حجت الاسلام شهابی افزود: نماز جمعه عبادتی است که بعد سیاسی حکومتی دارد و امام جمعه یا حاکم جامعه و یا منصوب رهبری است. از آثار و برکات نماز جمعه می شود به تقویت اخوت ونزدیکی قلبهای مومنین اشاره کرد. یکپارچگی و اتحاد مومنین از برکات دیگر نماز جمعه است که باعث ترس دشمنان می شود.

 خطیب جمعه آزادشهر خاطرنشان کرد: بصیرت سیاسی و اجتماعی ، همفکری، همصدایی ، وحدت و ... از برکات نماز جمعه است.

امام جمعه آزادشهر در ادامه سخنان خود به نزدیک بودن ایام حج اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشاهده می شود علاوه بر دشمنان، عده ای در داخل کشور می گویند که چرا باید به حج رفت و ارز را از کشور خارج کرد و ... ، در حالی که سال گذشته بیش از ۹ میلیون سفر خارج ثبت شده است که تنها ۷۰ الی ۸۰ هزار از آنها برای سفر حج بوده است و تعداد زیادی از آنها مسافرتهای تفریحی بوده است.

وی افزود: چگونه است که خروج ارز بواسطه سفرهای تفریحی که ده ها و صدها برابر سفرهای زیارتی است اشکالی ندارد و کسی معترض ان نمی شود اما سفر حج که نشان دهنده وحدت و قدرت مسلمین است مورد اشکال است!

 حجت الاسلام شهابی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: حضرت آقا فرمودند، حج مظهر آمیختگی معنویت و سیاست و مهمترین ویژگی آن، اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخص و ایجاد وحدت وهم صدایی و یک صدایی مسلمین است. آقا فرمودند حج واقعی حجی است که در آن از مشرکین برائت شود. حج به واقع نماد تلفیق دین و سیاست است.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: افرادی که از لحاظ مالی، جانی و معنوی استطاعت دارند باید به حج بروند و پیام مومنین را به دنیا برسانند و از مشرکین اعلام برائت کنند. امروز آمریکا نماد شرک است و شعار مرگ بر آمریکا اعلام برائت از مشرکین است.

خطیب جمعه آزادشهر سپس به فراخوان هیئت دولت توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح کرد: در این فراخوان حضرت آقا دستورات و نقشه ی راهی به دولت داد که مسئولان باید آن را اجرایی کنند.

وی افزود: یکی از این دستورات، نزدیکی مسئولان با مردم و بیان مشکلات و مسائل کشور با آنها بود. اگر مسئولان کشور از مردم فاصله نگیرند و همه‌ی مسائل کشور را با مردم در میان بگذارند، نقشه دشمنان بی اثر خواهد شد. نباید پشت پرده هایی مانند ۲۰۳۰ و ... وجود داشته باشد.

حجت الاسلام شهابی اعلام کرد: حل مشکلات مردم مسئولانی انقلابی و جهادی می خواهد نه کارمندی که در وقت اداری بیاید و برود. 

امام جمعه آزادشهر در آخر به میز خدمت مسئولان که در نماز جمعه آزادشهر اجرا می شود اشاره کرد و اظهار کرد: این میز خدمت عمل خوبی است، اما مسئولان باید در ادارات نیز در اتاقهای خود را بروی مردم بگشایند و همه‌ی ایام هفته در ادارات خود نیز میز خدمت داشته باشند و خدمت رسانی را مضاعف کنند.

انتهای پیام/