Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امروز در دفتر مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان های آزادشهر و رامیان ، نشست خبری رئیس این نمایندگی با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام سید رضا موسوی مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان های آزادشهر و رامیان ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: انسانهای همواره در تکاپو برای ماندگار شدن بوده و عده ای برای این منظور به گشتن برای یافتن آب حیات و تحقیق در علم کیمیا پرداخته اند. اما به واقع آن چیزی که نام انسان را جاودان می کند، علم و وقف اموال است.

وی سپس در خصوص حوزه استحفاظی این اداره گفت: این دفتر نمایندگی شامل شهرستانهای رامیان و آزادشهر، و بخش فندرسک می شود که در این حوزه 266 مسجد ،22 حسینیه، 18 تکیه،26 زینبیه و36 فاطمیه وجود دارد.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: در شهرستان رامیان و آزادشهر 17 بقعه وجود دارد که 7 بقعه درآمدزا و مابقی انتفاعی می باشند.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان های آزادشهر و رامیان ادامه داد: سال گذشته 250 میلیون تومان از محل نذورات و غبار روبی بقاع متبرکه جمع آوری شد که صرف فعالیت های عمرانی، مدیریتی و فرهنگی این بقعه ها گردید.

وی افزود: در سال گذشته 150 میلیون تومان از موقوفات این نمایندگی درآمد بدست آمد که در اجرای نیات واقفین در 3 مکان مذهبی هزینه شد. 

حجت الاسلام موسوی توصیه کرد: بهتر است واقفین محترم به نیت خیرات و مبرات موقوفه های خود را وقف کنند تا بتوان از آنها و درآمدهای حاصله در مسائل مختلف استفاده کرد. بیش از 99 درصد نیات واقفین این منطقه و حتی در استان گلستان، در راستای عزاداری سیدالشهدا می باشد.

q2

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان های آزادشهر و رامیانبیان کرد: اراضی موقوفه در حوزه دو شهرستان رامیان و آزادشهر در حال احصا است تا این اراضی مستعد را به کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی تغییر کاربری داده و ضمن درآمدزایی،ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.

وی  خاطر نشان کرد: اطراف گل رامیان 14 هکتار اراضی موقوفه قرار دارد که 3 هکتار آن قابل کشت نیست و با رایزنی های انجام شده قرار است توسط بخش خصوصی به دهکده توریستی تفریحی ورزشی تبدیل شود و مابقی اراضی مستعد نیز درختان مثمر به ویژه گلابی کشت شود.

مسئول دفتر نمایندگی شهرستان های آزادشهر و رامیان افزود: در روستای پاقلعه رامیان نیز بیش از 10 هکتار اراضی مستعد موقوفی قرار دارد که ما آمادگی واگذاری آن در قالب قرارداد اجاره ای به بخش خصوصی و یا جوانان جویای کار برای اشتغالزایی داریم.

وی در پایان گفت: تکمیل شبستان حسنیه، تکمیل و تجهیز پارک کودک و ایجاد 2 باب مغازه در امامزادگان آق امام آزادشهر با اعتبار حدود 300 میلیون تومان از جمله فعالیت های عمرانی اوقاف است.

انتهای پیام/