Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماز جمعه این هفته شهرستان آزادشهر با حضور پرشور مردم متدین این شهر برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام والمسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر، در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: در روایات ما آمده است که زمین لحظه‌ای از حجت خالی نخواهد ماند، این یعنی با شهادت امام حسن عسکری (ع) ، امام زمان ارواح نافدا امامت را بر دوش گرفتند.

وی ادامه داد: امامت از اصول دینی ما می باشد و مانند توحید امری فطری است. در جامعه بشری موحدین عالم نداریم کسی را که اعتقاد به امامت نداشته باشد. در کجای دنیا کشوری بدون حاکم سراغ دارید و در کجای دنیا سراغ دارید که مردم از حاکم خود راضی باشند. همه در انتظار بهترین عالم هستند. منتها ناجوانمردان و نامردانی در عالم بیراهه های زیادی را درست و مردم دنیا را به مسیر اشتباه راهنمایی کرده اند.

حجت الاسلام شهابی افزود: همه‌ي موحدان عالم اصل امامت را قبول دارند. همه‌ی آنها انتظار منجی موعود را می کشند، منتها پیروان شیطان راه و روشها، فرقه ها و صحیفه های مختلفی درست کرده اند و در مقابل این اصل اصیل قرار داده اند.

امام جمعه آزادشهر بیان کرد: اینکه استکبار به جنگ ما آمده و تحریم های مختلفی را در ۴۰ سال انقلاب اعمال کرده است و پیروز نمی شود، به این دلیل است که ما بی کس نیستیم. و اینکه آنها بعد از این همه سال و شکستهای متوالی به این باور نرسیده اند که ما در راه درست قرار داریم و مورد حمایت الهی می باشیم، به این خاطر است که در جهل مرکب قرار دارند.

خطیب جمعه آزادشهر تصریح کرد:منجی ‌ای که ما به آن معتقد هستیم، پدر و مادر و جد و آبادش مشخص است و همه چیز آن واضح و معلوم است، اما اعتقادی که مسیحیان و یهودیان در خصوص منجی دارند پر از ابهام است. امروز جنگ در منطقه خاورمیانه بخاطر اعتقادات است و برای همین استکبار داعشی، سلفی ، وهابی و ... را درست کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شما در برابر دشمن ترین دشمن خدا، یعنی استکبار جهانی ایستاده اید و شعار مرگ بر آمریکا، آن شیطان بزرگ و سرکرده استکبار جهانی را به جهان آموختید و راست قامت ایستاده اید. درور خدا بر شما راست قامتان تاریخ باد.

حجت الاسلام شهابی در خصوص مقاومت مردم غزه گفت: به مردم غزه تبرک می گویم. انه در برابر دژ محکم استکبار جهانی ایستاده و پیروز شده اند. واقعا جای تاسف دارد که عربستان بجای حمایت از مردم غزه از رژیم صهیونیستی دفاع میکند.

امام جمعه آزادشهر اظهار کرد: دولتمردان رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که ما از ابتدا با عربستان مشکلی نداشتیم و آنها از قدیم با ما ارتباط داشته اند. این موضوع که رژیم صهیونیستی آل سعود را منتسب به خود می دانند، مشخص می کند که فکر و دین آل سعود، صهیونیستی است. صهیون اسلامی که در ظاهر مسلمان هستند اما در باطن برای نابودی اسلام ناب تلاش می کنند.

خطیب جمعه آزادشهر ادامه داد: هر کجا در خاورمیانه جنگی وجود دارد، آل سعود شعله اصلی آن را روشن کرده است و هزینه آن را می پردازد. عربستان به آمریکا کمک می کند تا در منطقه اسلامی آشوب درست کند و بین مسلمین تفرقه بیندازند.

وی افزود: در هفته وحدت قرار داریم. در روایت اهل سنت ۱۲ ربیع الاول تولد رسول ا... و آغاز هفته وحدت است. وحدتی که دستور الهی می باشد و مکه و مدینه باید محور وحدت مسلمین باشند، اما آل سعود بجای ایجاد وحدت با افکار صهیونیستی‌ای که دارند، منشاء تفرقه در بین مسلمین هستند و خیانت های مختلفی را انجام می دهند.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: وحدت از شعائر الهی است و حج نمونه‌ای از آن و نماد وحدت مسلمین است. شعار علیه استکبار جهانی و برائت از مشرکین و رمی جمرات باید در کنار خانه خدا انجام شود. جمره اصلی استکبار جهانی است اما آل سعود به حمایت از استکبار جهانی بلند شده است.

امام جمعه آزادشهر بیان کرد: دشمنان اسلام پیروزی خود را در تفرقه بین مسلمین می بینند، تمام وحدت شکنان، دشمن خدا و رسول ا... هستند زیرا وحدت مسلمین دستور خداوند متعال است.

خطیب جمعه آزادشهر تصریح کرد: حضرت آیت ا... سیستانی، برادران اهل سنت را جان ما می داند، امام خامنه‌ای ایجاد تفرقه بین مسلمین را حرام شدید اعلام کرده اند و دیگر مراجع ما نیز بر وحدت سفارش اکید دارند. آن کسی که بین مسلمین تفرقه می اندازد، نفوذی دشمن است و مسلمان نیست. کسی که اعتقاد به اسلام داشته باشد بین مسلمین تفرقه نمی اندازد.

وی سپس به دیدار بین مدال آوران پارا آسیایی و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به آن بانویی که پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته بود و با حجاب کامل حرکت می کرد، فرمودند؛ شما از حجاب دفاع کردید. سپس حضرت آقا از وی تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: حضرت آقا در آن دیدار فرمودند؛ مشکلات بزرگ کشور در حال حاضر بخاطر استفاده نکردن از ظرفیتهای بزرگ کشور از جمله ظرفیتهای جغرافیایی، فرهنگی، انسانی، منابع معدنی، تجاری و رفت و آمد بین المللی است. اگر آن ظرفیت های ملی درست استفاده شود، مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

امام جمعه آزادشهر افزود: حضرت آقا خطاب به مدال آوران فرمودند؛ برخی توانایی ایستادن در مقابل استکبار را ندارند. شما با اعتماد به نفس و اقتدار فرهنگی و عزم ملی راسخ خود، ملت ایران را رو سفید کردید.

خطیب جمعه آزادشهر اظهار کرد: حضور در نماز جمعه بهترین روش مقابله با استکبار و ایستادن در برابر دشمن است.

وی سپس به هفته کار آفرینی اشاره و اعلام کرد: در روز کار آفرینی قرار داریم. مراکز فنی و حرفه ای بدون دریافت هزینه ای به شما عزیزان آموزش و سپس مدرک می دهند. آنها در تمامی رشته ها متخصص دارند. مدرک فنی و حرفه ای در همه جای دنیا اعتبار دارد و می توان با آن وام اشتغالزایی گرفت.

حجت الاسلام شهابی افزود: بروید و تخصصی یاد بگیرید ، حتی اگر نمی خواهید کار آفرین شوید و وام بگیرید، زیرا یاد گرفتن مهارت بدرد انسان می خورد.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: چرا در یک شهرستان باید جوانان بجای سرگرم شدن در اشتغال و صرف انرژی در جایی که باعث پیشرفت کشور می شود، مشغول به سرگرمی های دیگر شوند.

خطیب جمعه آزادشهر در پایان خطاب به مسئولین گفت: مسئولین دقت کنند، وضعیت بیکاری جوانان تا کجا باید ادامه یابد. با این شرایط ما به کجا می رسیم. جوان ازدواج کند و تا چند سال دیگر نیز بیکار بماند، چه نتیجه ای خواهد داشت. مسئولین باید بطور جدی پیگیر اشتغال جوانان باشند.

انتهای پیام/