Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماز جمعه ۲ آذر ۹۷ با حضور پرشور مردم متدین آزادشهر در مصلی بزرگ خاتم الانبیاء این شهر برگزار شد.

به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام و المسلمین عین ا... شهابی، امام جمعه آزادشهر در خطبه سیاسی این هفته نماز جمعه آزادشهر ضمن دعوت خویش و مومنان به تقوای الهی و تبریک ولادت پیامبر اسلام و امام صادق (ع) و هفته وحدت، اظهار کرد: کلمه وحدت از مقدس ترین واژه های قران است، هرچند این کلمه بصورت مستقیم در قرآن نیامده اما خداوند متعال با لفظ ویژه تری به این موضوع ورود کرده است. آنجا که می فرماید واعتصمو بحبل ا... جمیعا ولا تفرقو یعنی به تناب الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید.

وی افزود: امت اسلام باید امت واحدی باشند که وحدتی چندین برابر قوی تر نسبت به وحدت دشمنان اسلام داشته باشند. دشمنان اسلام در قضیایای مثل برجام و دیگر مسائل مانند حمل به مظلومان مثل حمله به سوریه، عراق و کشور محرومی مثل افغانستان یا مواردی که علیه ما می خواهند موضع بگیرند، حرف بزنند یا تحریم کنند و یا حرکت مزورانه‌ای انجام دهند، همه با هم یک صدا می شوند.

حجت الاسلام شهابی بیان کرد: گاهی وقتها دشمنان بنا بر مصلحتی در برخی از مسائل از آمریکا جدا می شوند و با لفاظی می خواهند که برای ما بازی در بیاورند تا ما را معطل کنند. کاملا مشخص است این جدایی آنها مزورانه است، اما این ملت نشان داده که در این ۴۰ سال، با این حربه ها، این حرفها و سخنان، فریب آنها را نمی خورند.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: ترامپ یک روز برای فریب ملت ، از ملت ما دفاع می کند و وقتی متوجه می شود که ملت فریب نمی خورند، ملت ما را تروریست می خواند. واقعا با این افراد می شود ارتباط برقرار کرد!؟ کشورهای اروپایی نیز نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و دنباله رو و نیروی آمریکا هستند و به نفع امریکا حرف می زنند و عمل می کنند. مجامع بین المللی نیز در دست آمریکاست.

خطیب جمعه آزادشهر خطاب به ملت ایران گفت: این شما مردم ایران هستید که شاخ استکبار را شکسته و جلوی ان ایستاده اید. هیچ کسی در دنیا همچنین جراتی ندارد و این به برکت تقوا، امامت و رهبری است. 40 سال از انقلاب می گذرد و قدرت ما بیشتر بیشتر می شود. استکبار جهانی مقابل ما آمده است اما توان جنگ کردن را ندارد، زیرا اگر توان داشت لحظه ای تعلل نمی کرد.

وی خاطرنشان کرد: وحدت رمزگشای همه‌ی مشکلات مسلمین است. دشمن از وحدت ما میترسد و بیشترین هزینه خود را صرف تفرقه افکنی در بین مسلمین می کند. این موضوع از زمان ظهور اسلام بوده و همچنان با شدت بیشتر ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام شهابی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ سیاست تفرقه افکنی برای دشمنان اسلام از هر جنگ نظامی، حرکت سیاسی و چالش اقتصادی گسترده تر است بنا بر این از این راه وارد می شود.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: دشمن نه تنها دنبال اختلاف بین مسلمین است، بلکه در بین ما احزاب مختلف ایجاد می کند تا جلوی رشد ما را بگیرد. شکل گیری احزاب مختلف، مانع ترقی و رشد کشور است و آسیب جدی ای برای کشور ما به حساب می آید.

خطیب جمعه آزادشهر گفت: یک حزب که مدیریت را در دست می گیرد، تمام افراد حزب دیگر را کنار میزند، حتی اگر آنها بسیار کارآمد باشند. احزاب نگاه نمی کنند که یک جوان با معدل مدرک۲۰ ارشد یا دکترای خود را گرفته است و باید از آن استفاده شود، بلکه برای مسئولیت دادن تنها هم حزب بودن برای آنها اهمیت دارد، حتی اگر فرد مورد نظر توانایی لازم را برای انجام مسئولیت نداشته باشد. این ها همه آسیب است و دلسوزان نظام باید به فکر این آسیبها باشند.

وی سپس به هفته بسیج اشاره و اظهار کرد: هفته بسیج را گرامی میداریم. بسیج کلمه مقدس، واژگانی که تقدسش در کنار قداست کلمه شهید قرار دارد. شجره طیبه ای پر ثمر و همیشه بهار که پاییز ندارد زیرا بسیج شب و روز و گرما وسرما نمی شناسد و همیشه آماده دفاع و در میدان حاضر است.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: بسیج تنها نیروی نظامی نیست بلکه در دفاع از نظام مقدس و همه‌ی ارزشهای انقلاب اسلامی در همه‌ی اردوگاه‌ها و قرارگاه‌ها، چه سیاسی، چه اقتصادی، چه اجتماعی، چه علمی و ... حضور فعال دارد.

امام جمعه آزادشهر بیان کرد: بسیج نیروی کارآمد کشور برا همه‌ی میدانهاست. ما بسیاری از پیشرفتها و موفقیتهای کشور و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را مرهون تفکر بسیجی هستیم.
خطیب جمعه آزادشهر با اشاره به فجایع ضد بشری در حال وقوع در یمن، گفت: متاسفانه جوامع بین المللی انکار فجایع در حال وقوع در یمن را نمی بینند و سکوت کرده اند. ظاهرا مجامع بین المللی حقوق بشر را تنها در اروپا و آمریکا دنبال می کنند.

وی اعلام کرد: بر اساس امارهای اعلام شده بیش از ۱۱ میلیون کودک در یمن نیاز به دریافت کمکهای فوری هستند. در هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد که از این میان 52 هزار از انها توسط تسلیحات نظامی آمریکایی و اروپایی کشته شده اند.

حجت الاسلام شهابی اظهارکرد: ما مردم بسیجی انقلاب اسلامی آماده ایم که جان ناقابل خود را برای دفاع از مظلوم و مردم مظلوم یمن بدهیم.

امام جمعه آزادشهر سپس به گرانی های اخیر اشاره کرد و افزود: در خصوص گرانی ها و مشکلات کشور، ما بیشتر موضوع را لمس می کنیم، زطیرا مردم به دفتر ائمه جمعه می آیند و مشکلاتشان را بیان می کنند. دولت باید فکری به حال وضعیت اقتصاد و مشکلات کشور بکند، واقعا این وضعیت به کجا می خواهد برود؟!

خطیب جمعه آزادشهر ادامه داد: خیلی از مردم کارهای خود را متوقف کرده اند تا ببینند وضعیت چگونه خواهد شد. عده ای عروسی دارند، عده ای می خواهند خانه یا ماشین بخرند و ... . اما متاسفانه قیمتها ثبات پیدا نکرده و هر روز قیمت اجناس با روز گذشته متفاوت است. نظارت و مدیریت دولت و مجلس خیلی ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: مردم کشور، نظام و انقلابشان را دوست دارند، اما باید فکری بحال این مردم کرد، این مسائل خیلی مردم را زجر می دهد. با این وضعیت اقتصادی نمی شود کاری کرد. مردم از دولت انتظار دارند تا کاری بکند. دولت باید مردم را از سرگردانی دربیاورد.
حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: مسئولین باید بسیج و جهادی وارد میدان شوند. نظارت بر مسائل اقتصادی داشته باشند و از بی ثباتی بازار جلوگیری کنند. بازاریان ما متشرع هستند و نمی دانند با این وضعیت چه باید بکنند. گران بفروشند و یا اینکه با ارزان فروشی سرمایه خود را از دست بدهند.

امام جمعه آزادشهر در پایان خطاب به مسئولین کشور گفت: امروز و فردا نکنید، وعده و وعید ندهید، مردم گوششان از این وعده ها پر شده است، عملا وارد میدان شوید تا مشکلات اقتصادی حل شود.

انتهای پیام/