Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

شورای هماهنگی تبیین مواضع در حوزه و دانشگاه های استان گلستان به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ آذر سالروز نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه بیانه ای داد که متن آن در خبر آورده شده است.

به گزارش تیتر آزاد، بیانیه شورای هماهنگی تبیین مواضع در حوزه و دانشگاه های استان گلستان به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ آذر سالروز نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

27 آذر «روز وحدت حوزه و دانشگاه» یاد آور شهادت استاد شهید مفتح به دست گروهک منحرف فرقان است، یاد آور تکلیفی بزرگ بر دوش دو قشر نخبه حوزوی و دانشگاهی است.

حوزه و دانشگاه دو منبع اصلی خرد ورزی، نقش به سزایی در رشد و توسعه انقلاب اسلامی دارند و جامعهٔ ما با تکیه به قدرت الهی و نیز بهره‌مندی از توانمندی بهینهٔ فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی توانسته است در سال‌های پس از انقلاب شکوه‌مند به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

بدون تردید وحدت این دو نهاد در راستای تعلیم و تربیت، با توجه به هجوم همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی به علم و فرهنگ کشور، مساله حیاتی و اجتناب ناپذیر است که تنها و تنها؛ به قلم و قدم دانشجو و طلبه میسر خواهد شد.

البته در سال‌های اخیر برخی افراد ناآگاه و بعضا مغرض با نقاب روشنفکری و با سوء‌استفاده از عناوین زیبایی مانند "استقلال دانشگاه‌ها" ، "دفاع از علوم جدید" و ... همان سخنان گروهک فرقان را به زبانی دیگر تکرار می‌کنند و می‌کوشند تا با مغلطه و سفسطه اینگونه وانمود کنند که اتحاد حوزه و دانشگاه سخنی عبث و غیرقابل تحقق است؛ که ان‌شاء الله با تلاش نخبگان حوزوی و دانشگاهی در مسیر تحکیم این اتحاد مقدس، ابطال این سخنان بیش از پیش نمایان خواهد شد.

شورای هماهنگی تبیین مواضع حوزه و دانشگاههای استان گلستان انتظار دارد حوزه‌های علمیه به عنوان کانون اصلی تولید علوم اسلامی و دانشگاه‌ها به عنوان محل فعالیت‌های معطوف به علوم پایه و کاربردی، کمک رسان یکدیگر باشند.

شورای هماهنگی تبیین مواضع حوزه و دانشگاههای استان گلستان؛ از شورای عالی انقلاب فرهنگی – به عنوان نهاد عالی سیاستگزاری علمی و فرهنگی کشور، انتظار دارد با اجرایی کردن "سند دانشگاه اسلامی" و عملیاتی کردن " شورای تخصصی حوزوی" به عنوان حلقه اتصال این شورا با بدنه علمی و نخبگانی حوزه‌های علمیه، مسیر اتحاد حوزه و دانشگاه را تسهیل نماید.

در پایان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهید مجاهد دکتر مفتح با تاسی از منویات امام خامنه‌ای عزیز، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و بازخوانی مجدد علوم انسانی اسلامی را به عنوان یکی از راه‌های وحدت و تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه می‌دانیم و آمادگی خود را در تحقق وحدت علمی حوزه و دانشگاه و عملیاتی شدن اندیشه های امامین انقلاب تا پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی، تعامل با اندیشمندان حوزه و دانشگاه اعلام می‌داریم.

شورای هماهنگی تبیین مواضع در حوزه و دانشگاههای استان گلستان