Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماز جمعه این هفته آزادشهر با حضور پرشور مردم مومن و متدین این شهر برگزار شد.

 به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه شهرستان آزادشهر، در خطب‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت خود و مومنین به تقوای الهی اظهار کرد: ایام نوروز امسال مزین به میلاد با سعادت امیر کائنات، امیرالمومنین علی (ع) و شروع سال نو نیز مصادف با ایام اعتکاف می باشد.

وی افزود: الحمدلله جوانها سراسر کشور رغبت زیادی برای شرکت در اعتکاف دارند. هر سال جمعیت زیادی از جوانها به مساجد پناه می برند و خلوت خودشان را با خداوند متعال و آن ارتباط ویژه را برقرار می کنند.

حجت الاسلام شهابی بیان کرد: اعتکاف عنایت الهی به دوستانش و سنت انبیاء و اولیاء الهی می باشد. شهرستان آزادشهر امسال نیز، انشاا.. مانند سنوات گذشته مراسم اعتکاف را با شکوه بیشتر برگزار می کند. از مومنین دعوت می کنم اگر شرایط برای حضورتان مهیا است معتکف شوید و اگر معذوریت دارید با کمکهای مالی در اعتکاف دیگران شریک شوید.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: با سحری و افطاری دادن به نیت پدر و ماد و گذشتگان خود در ثواب اعتکاف شریک شوید. حتی اگر شده با پرداخت هزینه اعتکاف یک فرد در این مراسم معنوی شریک شوید، زیرا عده‌ای هستند که بخاطر نداشتن هزینه اندک شرکت در مراسم، از آن صرفه نظر می کنند. بیایید دست آنها را بگیریم.

خطیب نماز جمعه آزادشهر در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۵ اسفند روز درختکاری است. روز توجه به طبیعت ، طبیعتی که خداوند متعال فقط و فقط برای بندگان خود آفریده است. بیایید با کاشت درخت، این زیبایی‌ها را زیباتر کنیم، نکند خدای نکرده درختی را بزنیم و جای آن درخت دیگری نکاریم و یا آنکه بی دلیل درختان را قطع کنیم.

وی تاکید کرد: از درختان مانند اعضای خانواده خود محافظت کنیم. درختان موجودات زنده می باشند. از این نعمت‌های الهی نگه داریم کنیم و با کاشت درخت صدقه جاریه بدهیم. اگر درختی که می کاریم مثمر باشد، علاوه بر محسوب شدن خود درخت به عنوان صدقه، به اندازه تک تک میوه‌هایی که می دهد، برای ما صدقه جاریه به حساب می آید.

حجت الاسلام شهابی گفت: واقعا جای تاسف دارد که ۴۰ یا ۵۰ سال از عمر ما گذشته باشد و یک درخت هم نکاشته باشیم. ما فردای قیامت جواب خدا را چگونه خواهیم داد؟ همه‌ی ما باید درخت بکاریم تا سرزمینی زیبا و آباد داشته باشیم تا هم خود و هم دیگران از این زیبایی و آبادانی لذت ببریم.

امام جمعه آزادشهر اعلام کرد: انسان وقتی به روستاهایی که درخت ندارد، نگا می کند، افسرده می شود. بیایید این طبیعت زیبا را به کویر تبدیل نکنیم. شهر و روستاهای بی درخت، مکانهای آبادی به حساب نمی آیند. شهرداری، شهردار و شورای شهر باید همت کنند و با کاشت درخت در شهر و بیرون شهر به زیبایی شهر بیفزایند.

خطیب نماز جمعه آزادشهر اظهار کرد: بیایید با کاشت درخت در دراخل حیات، جلوی خانه و مغازه، بلوارها، کمربندی و سر زمینهای خود، شهرمان را به زیباترین شهر تبدیل کنیم. ببینید مسیر گرگان چقدر زیباست، یک فرد دو طرف جاده را درختکاری کرده و نمای زیبایی را ایجاد نموده است و تمام مسافرین که به گلستان آمده اند، زیبایی این مسیر را در یاد دارند. بیایید شهرهایمان را آباد کنیم.

وی سپس به آغاز هفته نیکوکاری از ۱۴ اسفند اشاره گرد و گفت: هفته نیکوکاری را در پیش داریم. بیایید عید را به همه‌ی خانه‌ها ببریم. با این فشارهای اقتصادی، برخی ها زمین خورده‌اند و کمر بلند شدن را ندارند، بیاید دست این عزیزان را بگیریم.

حجت الاسلام شهابی افزود: اگر به علتهای فقز نگاه کنیم، خود ما یکی از این علل می باشیم. زیرا اگر به دستورات خداوند گوش می کردیم، زکات و خمس می دادیم و مالی که خدا به ما عنایت کرده و دستور انفاق آن را داده است را برای خود نگه نمی داشتیم، امروز در جامعه فقیر وجود نداشت.

امام جمعه آزادشهر بیان کرد: خداوند علی اعلی در سوره بقره و سوره‌های دیگر مکررا و تاکیدا توجه به همنوع را بیان می کند. بیایید با انجام دستورات الهی، فقر را از جامعه دور کرده و جامعه سالم و شادی را بسازیم.

خطیب نماز جمعه آزادشهر سپس به سفر بشار اسد به ایران اشاره و خاطرنشان کرد: سفر بشار اسد به ایران بازتاب گشترده‌ای در سانه‌های جهان داشت و حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی آن را رویدادی استثنایی توصیف کردند.

وی اظهار کرد: در دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری، حضرت آقا بشار اسد را قهرمان جهان عرب خواند که این لقب با ارزش برای همیشه برای بشار اسد و همه‌ي مبارزینی که در سوریه در برابر تروریستها و حامیان غربی و سعودی آنها برای حفظ اسلام جنگیدند، می ماند.


حجت الاسلام شهابی گفت: بشار اسد برای تشکر از ملت ایران این سفر را انجام داد و این سفر نشان داد که دوست واقعی ملت سوریه ایران می باشد و نه کشورهای غربی و کشور سعودی.

امام جمعه آزادشهر در پایان در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: رهبر انقلاب خطاب به مردم و جوانهای کشور در بیانیه گام دوم انقلاب نکات مهمی را بیان کردند که بحث عدالت از مهمترین آنها بود.

خطیب نماز جمعه آزادشهر افزود: حضرت آقا فرمودند، از عدالت موجود و بی عدالتی هایی که در جامعه رواج پیدا کرده راضی نیستند و باید این بی عدالتی ها برطرف شود. زیرا کشور، کشوری اسلامی است و انقلابی که قرار است به حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله متصل شود، باید رنگ و بوی حکومت آن حضرت را بدهد و نشانه اصلی حکومت امام زمان عدالت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند، نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی همتایی بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست نباید به این معنا گرفته شود که برای استقرار عدالت کاری انجام نشده است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/