Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

در ادامه برررسی وعده‌های فرماندار آزادشهر، تحقق یا عدم تحقق آن به موضوع سایت زباله آزادشهر می پردازیم.

 به گزارش تیتر آزاد، یکی از وعده‌هایی که سید رسول حسینی فرماندار آزادشهر به مردم آزادشهر داد، سر و سامان دادن سایت زباله آزادشهر بود.

سایتی که به مرکز دپوی زباله تبدیل شده بود و همه‌ی مسئولان شهرستان آزادشهر اعم از امام جمعه، نماینده، فرماندار ، شورا و شهردار و مسئولان استانی برای حل مشکل آن به میدان آمده بودند.

سید رسول حسینی بارها از رایزنی برای حل این مشکل سخن گفت. زمان و متن سخنان حسینی به شرح زیر است.

سيد رسول حسيني فرماندار آزادشهر گفت: سايت جمع آوري زباله در شهر آزادشهر که زباله توليد شده در شرق استان به اين سايت منتقل مي شود و مردم از اين وضع به دليل بوي بد و وجود حيوانات موذي بسيار گلايه مند هستند . ما با اجازه از استاندار محترم و ديگر مسئولين در حال مذاکره با تعدادي از شرکت هاي معتبر بين المللي جهت ساماندهي اين مهم مي باشيم و تا انشاءالله از اين تهديد يک فرصت طلايي براي شهرستان ايجاد کنيم.(19 بهمن 1396)

فرماندار آزادشهر بيان کرد: در خصوص سايت زباله اقدامات خوبي انجام شده است و بزودي با يک شرکت بين المللي در خصوص بازيافت و تبديل زباله به برق رايزني خواهيم کرد. درصورت تفاهم با اين شرکت، لازم نيست ما هزينه اي بپردازيم، بلکه ما زمين و زباله را در اختيار آنها گذاشته و آنها با بازيافت و توليد برق و فروش آن به اداره برق تجارت مي کنند.(10 اسفند 1396)

حسيني اظهار داشت: در حال رايزني هستيم تا مشکل آب فاضلاب شهري و دپوي زباله را هرچه سريعتر حل کنيم و در اين خصوص با سرمايه گذاران زيادي صحبت کرده ايم.(13 خرداد 1397)

وي تصريح کرد: با يک شرکت اتريشي صحبت شد که قرار است با همکاري يک شرکت دانش بنيان در استان گلستان بر روي اين سايت سرمايه گذاري کنند. شرکت دانش بنيان براي مشارکت بايد 20 درصد آورده داشته باشد که با تامين اعتبار تا اسفند شروع به کار خواهند کرد. (23 مرداد 1397)

فرماندار آزادشهر افزود : سايت زباله شهرستان آزادشهر دچار بحران شديدي بود که با پي گيري هاي نماينده مردم آزادشهر و راميان و استاندار, با اعتبار 14 ميليارد تومان ساماندهي شد.(17 شهريور 1397)

حسيني گفت: قرارداد با شرکت اتريشي براي فعاليت در اين سايت نهايي شده و قرار است از اين زباله ها، مواد اوليه سوخت کارخانه سيمان توليد و در نهايت از باقيمانده آن نيز کود کمپوست توليد شود.(17 شهريور 1397)

بلاخره تمام این وعده ها در بهمن امسال با قراردادی که یازیافت استان با یک شرکت دانش بنیان داخلی بست، تقریبا محقق شد.

این شرکت دانش بنیان ۷۰ درصد از زباله‌های خانگی را پردازش کرده و به کود تبدیل می کند. همچنین پییش پرداخت خرد دستگاه پیشرفته را به یک شرکت اتریشی داده است که بخاطر تحریم تاکنون نتوانسته آن را وارد کند.

*لازم به ذکر است که روزانه ۲۸۰ تن زباله به سایت آزادشهر وارد می شود و همچنان ۳۰ درصد زباله‌ها یعنی ۹۳ تن آنها دفن می شوند.*

با این وجود تیتر آزاد به نمایندگی از مردم شریف آزادشهر از تلاشها و پیگیریهای همه‌ی مسئولین شهرستان اعم از امام جمعه، نماینده، فرماندار، شورای شهر و شهردار و بخصوص محسن سمیعی مسئول بازیافت استان تشکر می کند.

انتهای پیام/