Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه پرونده پرهام ۳۳ هزار برگ دارد و متهمان ۲۰۰ میلیارد تومان اختلاس کرده‌اند گفت:به زودی دادگاه متهمان این پرونده به صورت علنی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، هادی هاشمیان ظهر امروز پیش از خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اظهارداشت: کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی یکی از تأکیدات جدی رئیس قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه افزایش پرونده‌ها نتیجه اعمال دستگاه قضایی نیست، گفت: تشکیل و ورودی پرونده‌ها نتیجه عملکرد دستگاه‌های دیگر است اما این دستگاه قضایی است که باید به آنها رسیدگی کند.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: در موضوع تعاونی اعتباری که پرونده‌های آن مربوط به همه جای کشور بود؛ بی‌تدبیری برخی دولتمردان و دستگاه‌های مختلف سبب شد سه میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی کشور شود. در پرونده پرهام که در شرق استان گلستان نیز اتفاق افتاد با ابلاغ ویژه‌ای که از رئیس قوه گرفتیم توانستیم در 6 ماه در دادسرای مرکز استان به آن رسیدگی کنیم. علاوه براین مجوز برگزاری دادگاه آن به صورت علنی نیز گرفته شد و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه پرونده پرهام سه هزار شاکی دارد، گفت: این پرونده 260 جلد و 33 هزار برگ دارد که متهمان 200 میلیارد تومان اختلاس انجام دادند.

هاشمیان خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، معضلات فرهنگی و اجتماعی و آسیب‌ها منجر به تولید پرونده در دستگاه قضایی می‌شود. ضمن اینکه در قانونگذاری هم مشکلاتی وجود دارد که سبب تولید پرونده می‌شود.

وی با اشاره به صدور چهار هزار و 300 رأی جایگزین حبس در استان گفت: در استان با وجود قضات خوب و شجاع، کارکنان امین، اعضاهای شورای حل اختلاف و ضابطان عام و خاص تلاش می‌کنیم پرونده‌ها کاهش پیدا کند و پرونده‌های موجود هم با مصالحه ختم شود. سال گذشته برای چهار هزار و 300 پرونده رأی جایگزین حبس صادر شد و 22 درصد زندانیان کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری استان با انتقاد از قوانینی که ضمانت اجرای آن حبس قرار داده شده است، بیان داشت: بسیاری از قوانین گذشته یا حتی قوانینی که در نوبت تصویب هستند ضمانت اجرا را حبس قرار دادند که سبب تراکم پرونده‌ها در دستگاه قضایی است. سال قبل 17 میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی کشور شد که در استان گلستان این تعداد حدود 400 هزار پرونده بود.

وی از مردم خواست برای کمک به دستگاه قضایی وارد میدان شوند و به ویژه در امر پیشگیری از وقوع جرم کمک حال مسئولان باشند.

هاشمیان ادامه داد: مردم برای پیشگیری از وقوع جرم به کمک دستگاه قضایی بیایند. هرچه قدر اطلاعات مردم افزایش پیدا کند جرایم هم کاهش خواهد یافت. از مردم می‌خواهیم بدون مشاوره حقوقی هیچ قرارداد حقوقی را تنظیم نکند و حتما در حضور شاهد این کار را انجام دهند تا تولید پرونده نشود ضمن اینکه قراردادها نیز باید رسمی باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 38 درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان منجر به مصالحه شد، گفت: اگر هم اختلافی رخ داد و پرونده‌ای تشکیل شد علما، بزرگان، ریش سفیدان و متعمدان باید کمک کنند تا ختم به صلح و سازش شود.

هاشمیان به کسب رتبه نخست دستگاه قضایی استان در تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و آن را نتیجه کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، رسیدگی به 45 درصد پرونده‌های مدت‌دار (مسن)، افزایش دوبرابر فضاهای اداری، برگزاری ملاقات‌های مردمی متعدد و غیره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عزم دستگاه قضایی برای برخورد با مفاسد جدی است، گفت: اسامی مفسدان اقتصادی را در استان از طریق رسانه‌ها اعلام کردیم. ضمن اینکه قاضی قلابی و کسانی که به نام وکیل، قاضی یا کارمندان دادگستری سوء استفاده می‌کردند را شناسایی و با آنها برخورد کردیم.

رئیس کل دادگستری استان هم چنین اعلام کرد: سال گذشته 32 هکتار جنگل، پنج هکتار از سواحل و 557 هکتار از عرصه‌های مرتعی استان از دست متخلفان رفع تصرف شد.

انتهای پیام/ش