Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نایب رییس مجمع سازمان دانش آموزی استان گلستان گفت: وقتی به نخبگان دنیا و تاریخ نگاه می کنیم، متوجه می شویم که معمولا نخبگان حجاب بهتری نسبت به دیگران دارند و سعی می کنند که پوشیده‌تر باشند.

به گزارش تیتر آزاد، سحر گلچین نایب رییس مجمع سازمان دانش آموزی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما به سوالاتی در خصوص خود باسخ داد.

خبرنگار- سلام. خودتون را معرفی کنید.

گلچین- سلام. سحر گلچین هستم، 15 سال و 7 ماه سن دارم و امسال به پایه یازدهم رشته انسانی می روم. نایب رییس مجمع سازمان دانش آموزی استان گلستان، رئیس مجمع دانش آموزی آزادشهر، مجری و بازیگر نمایش صحنه‌ای می باشم.

 

خبرنگار- فکر می کنم سن شما برای رفتن به پایه یازدهم یک سال کم باشد، احتمال دارد که سن خود را اشتباه محاسبه کرده باشید؟!

گلچین- نه، شما خیلی سریع متوجه موضوع شدید، بله بنده کلاس سوم ابتدایی را جهشی خواندم برای همین نسبت به سنم در کلاس بالاتری درس می خوانم.

 

خبرنگار- چرا رشته انسانی را انتخاب کردید؟

گلچین- بنده علاقه زیادی به تاریخ و ادبیات دارم به همین دلیل رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.

 

خبرنگار- چرا به تاریخ علاقه دارید؟

گلچین – چون تاریخ سرنوشت انسانهاست و سرشار از تجربیاتی است که باعث پیشرفت و سلامت ماندن انسان می شود. همچنین تاریخ خود یک رمان حقیقی زیباست. داستانهایی که زاده تخیل نویسنده نیست بلکه بر اساس تفکر نقش آفرینهایش شکل گرفته است.

 

خبرنگار- وضعیت تحصیلی شما چگونه است؟

گلچین - خوبه، اما امسال از خودم راضی نبودم.

 

خبرنگار- چرا؟

گلچین – آخه من امسال به کلاسهای سخنوری می روم، فعالیتهای دیگری هم دارم، برای همین امسال معدلم در ترم اول ۱۹.۲۷ و در ترم دوم ۱۸.۹۲ شد که نسبت به سالهای قبل افت شدیدی داشته‌ام.

 

خبرنگار- چه درسهایی را کم گرفته اید و چرا؟

گلچین – اقتصاد و منطق. اقتصاد را دوست ندارم و منطق هم واقعا سخت است، اما علت کم گرفت نمرات، وقت کمتری بود که برای این دو درس گذاشته‌ بودم.

 

خبرنگار- در مجریگری و نمایش صحنه‌ای وضعیت خود را چگونه می سنجید؟ چه نمره‌ای در انجام فعالیتهای خود می دهید؟

گلچین – نمایش را جدی دنبال نمیکنم، اما مجری خوبی هستم و از صدا و سیما نیز پیشنهاد کار دارم. نمره که نمی دانم، اما تا حال کلی تقدیر نامه گرفته‌ام که چند تای آنها از معاون وزیر و رییس سازمان دانش آموزی استان بوده است. فکر کنم نمر قبولی باشد.


خبرنگار- نظر شما در خصوص جایگاه زن و مرد چیست؟ آیا باید از آنها مثل یکدیگر انتظار داشت؟

گلچین – به نظر بنده، زن و مرد دو موجود متفاوت از یکدیگر هستند و دلیلی ندارد که آنها را با هم مقایسه کنیم. هر موجود را باید با استعدادها و ظرفیتهای خودش مورد سنجش قرار داد.

زن و مرد هر دو می توانند به جایگاه بالا برسند، اما هرکدام برای رسیدن به برتری باید در مسیر توانایی‌ها و آفرینش خاص خودش قرار بگیرند. رشد و ترقی افراد را باید در اراده و تلاش آنها جستجو کرد. البته همانطور که اسلام می گوید، بهترین و برترین انسانها آنهایی می باشند که تقوای بیشتری دارند . زیرا این افراد هم برای زندگی کوتاه دنیا و هم برای زندگی ابدی خود تلاش می کنند.

 

خبرنگار- شما چادر به سر دارید، آیا این پوشش شما را محدود نکرده است؟

گلچین – خیر، چادر به هیچ وجه برای رشد و پیشرفت بانوان محدودیتی ایجاد نمی کند. بنده تا کلاس هشتم چادری نبودم. البته حجابم با مانتو حجاب بدی نبود اما بی دلیل از چادر خوشم نمی آمد. خودم هم نمی دانم چرا، اما خوشم نمی آمد.

در کلاس هشتم یک مشاور مذهبی بنام خانم سمانه کوهساریان داشتیم که خیلی خوش اخلاق و محجبه بود.بخاطر اخلاق خوبی که مشاور ما داشت، بچه‌ها خیلی دوست داشتن با ایشان صحبت کنند و خانم کوهساریان هم در صحبتهاش به ما درباره علت چادر پوشیدن و خوبیهای آن می گفت. بخاطر نصیحتهای دوستانه و از روی محبت و علاقه خانم کوهساریان بود که من و خیلی از دوستام با ختیار خودمان چادری شدیم.

 

خبرنگار- آیا دوستان و آشنایان به شما بخاطر چادر خرده نمی‌گیرند؟
گلچین – خیر. از روزی که چادر می پوشم احساس می کنم احترام به من بیشتر شده است. گاهی وقتها می شنوم که آشنایان به فرزندانشان می گویند که از سحر یاد بگیرید.


خبرنگار- آیا وضع قوانین درباره حجاب را لازم می دانید؟

گلچین – بله، در همه‌ي کشورها برای پوشش انسانها حدودی وجود دارد که همه ملزم به رعایت قوانین مصوب شده در خصوص آن حدود می باشند. اگر قرار باشد هر کس هر جوری دوست دارید بیرون بیاید، آرامش روانی از اجتماع گرفته می شود.

در کشور ما نیز یک سری قوانین برای نوع پوشش زنان وجود دارد که باید همه‌ی ما به آن احترام بگذاریم. پوشیدن اندام بدن یک مسئله فطری است و هیچ جای دنیا عموم مردم از لخت بیرون آمدن استقبال نمی کنند. شاید عده‌ی بسیار بسیار اندکی باشند که در زندگی حیوانی غرق شده باشند، اما اکثر مردم دنیا حداقل‌های پوشش (پوشش بدن) را رعایت می کنند.


خبرنگار- نظر شما در خصوص میزان پوشش آدم‌ها چیست؟

گلچین – اگر به نخبگان دنیا نگاه کنیم، پوشش تند و زننده‌ای ندارند. تقریبا اکثر انها یک پوشش مناسبی به تن می کنند. بنده شنیده‌ام که در زمان هخامنشیان، هر انسانی که جایگاه بالاتری داشته ، پوشیده تر بیرون می آمده و یا اینکه شنیده‌ام کهملکه انگلیس به عروسهای خود گفته با لباس لختی بیرون نیایند زیرا این در شان بانوان سلطنتی نمی باشد، اینها همه نشان میدهد که حجاب رابطه مستقیم با فهم و یا جایگاه افراد دارد.


خبرنگار- می شود بیشتر توضیح دهید؟

گلچین - معمولا نخبگان دنیا محجبه تر هستند.خداوند برای پیشرفت انسان در سرشت وی میل به برتری و مورد توجه قرار گرفتن قرار داده است. انسانهایی که دارای توانایی و جایگاه بالایی می باشند، (بخاطر علم، قدرت و ...) به این میل خود پاسخ داده اند .

اما افرادی که توانایی خود را نشناخته و در مسیر درست زندگی قرار نگرفته‌اند، برای جلب توجه دیگران از جذابیتهای جنسی خود استفاده می کنند. این موضوع تنها به بانوان بر نمی گردد و در خصوص مردان نیز صادق است. باید گفت، انسانهایی که ارزش وجودی پایینی دارند پوشش کمتری دارند.

 

خبرنگار- بازگران هالیود یا برخی از سیاستمدارن غربی که جایگاه خوبی دارند، آنها چرا پوشش مناسبی ندارند؟

گلچین – در خصوص بازیگران هالیود باید گفت، سینمای هالیود تنها یک مرکز فیلم سازی برای کسب درآمد نیست، بلکه مرکزی سیاسی اقتصادی است.

یعنی هالیود سعی دارد که با رواج بی بندوباری انسانها را درگیر مسائل جنسی و شخصی خود کند تا همواره علاوه بر فروش بالای فیلم‌ها به واسطه جاذبه‌های جنسی، جمعیت زیادی را در سطح پایین نگه دارد تا سیاستمداران بتوانند بر مغزهای دربند شده حکومت کنند.

در گذشته بازیگران بخاطر استعداد زیادی که در بازیگری داشتند محبوب می شدند، اما هالیود مسیر محبوب شدن افراد را تغییر داده است.

 

خبرنگار- میشود در خصوص سیاستمداران هم توضیح بدهید؟

گلچین – سیاستمداران مرد که همه کت و شلوار دارند و با کروات بالای پیراهن را هم پوشانده اند و پوشش کاملی دارند. در غرب از زن به عنوان یک ابزار استفاده می کنند و اگر می بینید که سیاستمداران زن غربی پوشش کاملی ندارند به دلیل مسائل سیاسی و مسائل اقناعی است.

یعنی در سیاست غربی، زن ابزار است و جاذبه جنسی خانم سیاستمدار برای اقناع جامعه در پذیرش این موضوع که رشد زن تنها با بی حجابی و فساد امکان دارد، می باشد.

 

خبرنگار- الگوی شما در زندگی چه شخص یا اشخاصی می باشند؟

گلچین – حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) الگوی خوبی برای همه‌ي زنان عالم هستند و بنده هم تلاش می کنم در مسیر آنها قدم بردارم.

 

خبرنگار- نظر شما در خصوص ورزش بانوان چیست؟

گلچین - ورزش بانوان در هر رشته‌ای که باشد ضامن سلامتی مادران جامعه است.

 

خبرنگار- به نظر شما چرا ورزش بانوان ایران از تماشگر کافی برخوردار نیست؟

گلچین – من فکر می کنم که تبلیغات در خصوص ورزش بانوان کم است. یعنی بهتر بگویم که اصلا وجود ندارد. اگر زمان و مکان ورزش بانوان هم مثل زمان و مکان ورزش آقایان اعلام شود، حتما تعدادی از بانوان برای دیدن مسابقه ورزشی به استادیوم خواهند رفت.

 

خبرنگار- در پایان دوست دارید چه مطلبی را بگویید که ما سوال نکردیم؟

گلچین- فقط می خواهم تشکر می کنم از پدر و مادر، معلمان و همه‌ي کسانی که مرا کمک کردند تا بتوانم در زندگی راه درست را پیدا کنم.

انتهای پیام/