عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از جذب 13 هزار معلم جدید در آموزش و پرورش در فرآیند استخدامیهای پیشرو خبر داد.
به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا ابراهیمی صبح امروز در نشست با پرسنل و مدیریت مدارس غیرانتفاعی شهرستان آزادشهر که به میزبانی مدرسه غیرانتفاعی نیکان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ضرورت توسعه و حمایت از بخش غیردولتی در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: سیستم آموزش و پرورش کشور در حال حاضر با کمبود حدود 100 هزار معلم مواجه است که این به معنای لزوم حمایت از توسعه مدارس غیردولتی و جذب نیروهای آزاد است.
وی با بیان اینکه این کمبود نیرو در سالهای آتی و با بازنشسته شدن جمع کثیری از فرهنگیان به مراتب افزایش خواهد یافت، افزود: آمار کمبود معلم در سال 1400 به 350 هزار نفر خواهد رسید که اگر از همین امروز برای آن چارهاندیشی نشود به مشکل بزرگی برای جامعه تبدیل خواهد شد.
کمک بزرگ مدارس غیردولتی به آموزش و پرورش
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شما معلمان و فرهنگیان باید قدر نعمتی که خدا در اختیار شما قرار داده را بدانید، خاطرنشان کرد: روحیه معلمی و شغلی که شغل انبیاست یک نعمت و موهبت الهی برای شما عزیزان است که باید آن را قدر بدانید.
ابراهیمی سختی کار معلمی در مدارس غیردولتی را دوچندان دانست و تاکید کرد: در این مدارس با توجه به میزان حقوق پائین فرد در کنار همه اهداف مقدس خود برای تعلیم و تربیت به دنبال تجربه و امیدواری برای باز کردن مسیری در آینده شغلی خود برای جذب دولتی است.
وی مدارس غیرانتفاعی را کمک بزرگی به آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: شاید برخی به کارکردهای مدارس غیرانتفاعی به دیده تردید بنگرند اما کارشناسان و اهالی فن میدانند که این مدارس چه کمک بزرگی به آموزش و پرورش در شرایط فعلی کردهاند، هرچند شاید انتقاداتی به برخی رفتارها و سیاست ها نیز وجود داشته باشد.
عدم اجرای درست سیاستهای اصل 44
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برگزاری آزمون با هدف جذب 13 هزار معلم در کشور بنا به گفت وگوی خود با وزیر جدید آموزش و پرورش در صحن مجلس خبر داد و اضافه کرد: در این آزمون فرصتی برای علاقهمندان به این شغل مهم و خطیر ایجاد میشود تا در صورت توانمندی و احراز صلاحیتهای علمی به جمع فرهنگیان بپیوندند.
ابراهیمی با انتقاد از برخی ضعفها در اجرای درست سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بخشی از دولت به بخش خصوصی، تصریح کرد: واگذاری به بخش خصوصی چه در آموزش و پرورش و چه در سایر حوزهها نیازمند یک نگاه مثبت و حمایت از بخش خصوصی است تا کارفرمایان بتوانند به مرور خود را به جای دولت در آن جایگاه تثبیت کنند.
انتهای پیام/