Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

۸ روز پیش بود که شورای شهر آزادشهر بصورت محرمانه ۲۳ سوال از شهردار آزادشهر پرسیدند و شب گذشته شهردار برای پاسخ گویی به صحن شورا آمد. همانگونه که در خبرهای پیشین اعلام شد، گزارش این جلسه را در ۵ خبر به اطلاع شما خواهیم رساند و در این خبر ۶ سوال دوم و پاسخ آنها منتشر شده است.

به گزارش تیتر آزاد، علی اصغر منصوری شهردار آزادشهر شب گذشته به ۲۳ سوال اعضای شورای شهر پاسخ گفت که در این خبر ۶ سوال دوم و پاسخ آنها به اطلاع شما خواهد رسید.

سوال هفتم شورای شهر از منصوری؛ عدم رعایت قسمت ماده ۷۹ قانون شهرداریها در ارسال آمار مشروح هزینه کردهای هر ماه به همراه آمار درآمد ماهیانه و در نهایت مخدوش نمودن جایگاه نظارتی شورای شهر.

پاسخ منصوری؛ آمار درآمدی طبق ضوابط هر ماه به شورای محترم و اداره کل دفتر امور شهری استانداری ارسال می گردد. طبق قانون گزارش مالی هر ۶ ماه است. قرار است گزارش مالی را تا پایان مهر به شورای شهر ارسال کنیم و ان را در رسانه‌ها منتشر کنیم تا مردم از آن آگاه شوند. جمع بندی اسناد زمان بر است و مدت می خواهد و نمی شود ۳۱ شهریور ان را ارسال کرد. از طرفی با مشکل به وجود آمده بخاطر هک سیستم که قبلا توضیح داده شده، سیستم حقوق و دستمزد از سیستم کلی مجزا عمل می کند و مشکل کوچکی در این ارتباط وجود دارد که مرتفع خواهد شد.


سوال هشتم؛ عدم برخورد جدی و به موقع با ساخت و سازهای غیر مجاز و فاقد پروانه‌های ساختمانی به حکم ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها و اکتفاء به ارجاع و هجمه پرونده‌ها در کمیسیون های ماده مذکور و ایجاد نارضایتی عده‌ای از شهروندان مشمول پرداخت جرایم نقدی ناشی از این امر.

جواب شهردار؛ ساخت و ساز غیر مجاز در همه شهرها وجود دارد. یکی از مشکلات آزادشهر، گرانی املاک و طبقه ضعیف بودن مردم آن است. مردم پول خرید زمین ۲۰۰ متری حد و نصابی را ندارند و در متراژهای کوچکی شروع به ساخت و ساز می کنند و این باعث بروز تخلفات می شود. اما بنده از زمان تصدی اکیپی مجزا از اکیپ سد معبر برای جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز تشکیل داده و پلیس ساختمان را ایجاد نموده ام که ۲۴ ساعته فعال هستند. هیچ ساخت و ساز غیر مجازی از دید پلیس ساختمان پنهان نمی ماند و ضمن تعطیلی ساخت و ساز برای ان پرونده تشکیل می شود. اما با رفتن ماموران ما از محل ساخت وسازها دوباره شروع می شود. سد معبر و ساخت و ساز غیر مجاز از مواردی هستند که تقریبا صفر شدنی نیستند.


سوال نهم؛ کم توجهی به تعیین محلهایی مناسب و مخصوص برای جمع آوری زباله‌ها و فضولات شهری و حفظ بهداشت عمومی شهر که از وظایف مصروحه در قانون شهرداریهاست. تبصره ۴ ماده ۵۵ قانون شهرداریها.

جواب منصوری؛ از زمان حضور بنده نزیک به ۲۵۰ باکس زباله خریداری و در سطح شهر پخش شده و این در حالی است که تا پیش از این تعداد انگشت شماری باکس وجود داشته است. در نقاط محدودی است که باکس نداریم که مردم زبالها را در محلهایی تجمیع و ما انها را هر شب جمع اوری می کنیم. در خصوص نخاله‌های ساختمانی نیز باید بگویم که سایت زباله اجازه تخلیه آنها را در سایت به ما نمی دهد و مردم نخاله ها را در چند محل تخلیه کرده و ما هر روزه آنها را جمع آوری و برای مصارف خود و مردم استفاده می کنیم. اما فضولات شهری یکی از معضلات استان است. هیچ سایت زباله‌ای آنها را دریافت نمی کند و متاسفانه در اطراف شهرها تخلیه می شوند که یک معضل بزرگ زیست محیطی است و باید راهکاری برای این معضل اندیشیده شود.

سوال دهم؛ عدم اجرای دقیق و به موقع برخی مصوبات شورای شهر و وجود نقص در برخی از لوایح ارسالی و عدم ارسال به موقع لایحه اصلاحی و معطل گذاشتن امور مربوطه.

جواب شهردار؛ در این خصوص نکته خاصی به ذهنم نمی رسد. چنانچه موضوعی مصوبه شورا باشد بفرمایید تا بنده در اسرع وقت اقدام و اجرا خواهم کرد. یادم نیست مصوبه شورا باشد و اجرا نکرده باشم. ممکن است کارها مشمول مرور زمان شود، اما یادم نمی آید انجام نداده باشم.

سوال یازدهم؛ عدم ممانعت مستمر از سد معبر در پیاده روهای شهر و جمع آوری آن که باعث زشتی بصری در ورودی و خروجی شهر شده و منظره زننده‌ای را به وجود آورده و برای مسافرین سابقه دیرینه و موقعیت جغرافیایی شهر را زیر سوال برده و از پارامترهای رکود و عدم توجه به توسعه و زیبا سازی شهری است. عدول از تبصره ۱ ماده ۵۵

جواب: ما تلاش خود را برای سد معبر انجام می دهیم. اکیپ مستقل سد معبر برای این کار ایجاد شده و در حال کار می باشند.ما پاک سازی می کنیم و اما باز می آیند. درست است، باید برنامه ریزی جدی تری شود و مشکل را حل کنیم.
حمید کوهساری از اعضای شورای شهر به شهردار گفت: آیا می شود به راحتی در خیابان گرگان از جلوی آموزش و پرورش تا فلکه رفت و برگشت؟! مغازه داری می آید و می گوید، ما اجاره می دهیم، بچه معلول داریم، هزینه زندگی داریم و .... به ما شکایت می کند که مغازه کناری پیاده‌روی جلوی مغازه‌اش را اجاره داده، چند بار می آ ید و پاسخ مناسبی دریافت نمی کند و خود نیز در جلوی مغازه‌اش بساط می کند.
شهردار؛ تلاش خواهم کرد در خصوص سد معبر برنامه‌ریزی قویتری انجام دهیم و برخورد کنیم.

سوال دوازدهم؛ عدم مدیریت و نظارت لازم در ارزیابی کارشناسی‌های اراضی و املاک شهرداری با واقعیت های روز و نهایتا عدم لحاظ صرفه و صلاح شهرداری به ویژه در امور تملکها، توافقها و ... .

جواب منصوری؛ کارشناسی کارشناس دادگستری قانونی است و نمی توان به آن ایراد گرفت و قابل مدیریت نیست. در زمان بنده اولین قطعه زمینی را که فروختم متری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شده در حالیکه همین زمین در قبل از بنده متری ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسیده بود و در فروش دوم قسمتی از همان زمینها را به متری دو میلیون ۱۵۰ هزار تومان فروختم.

ادامه گزارش در خبر بعدی

انتهای پیام/