Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فرماندار شهرستان آزادشهر با بیان اینکه، در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۷۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان آزادشهر در حوزه های مختلف مصوب شده است، گفت: تاکنون ۱۳ هزارو ۶۰۰ متر مربع اراضی در این شهر برای این طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل زا خبرگزاری فارس ، سید جواد کریمی فرماندار شهرستان آزادشهر ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات طرح نهضت ملی مسکن همانند سراسر ایران در شهرستان آزادشهر هم در حال اجرا بوده و تاکنون ۱۳ هزارو ۶۰۰ متر مربع اراضی در این شهر برای این طرح تامین شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند و پایش لازم برای شناسایی متقاضیان واجد شرایط انجام شده است.

فرماندار شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه برای ساخت مسکن ملی در سنچول محله شهرستان انجام شده و قرار است واحدهای مسکونی در قالب چهار واحدی احداث و واگذار شود.تا پایان شهریور ماه دستگاه های اجرایی اراضی و اماکن مازاد خود را برای این طرح معرفی خواهند کرد.

وی درخصوص جاده آزادشهر به شاهرود به عنوان یک جاده بین المللی و مواصلاتی ادامه داد: تعریض و بهسازی این جاده از سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.این جاده به عنوان کریدور شمال جنوب از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی و تعریض ان در نظر گرفته شد.

کریمی گفت: تلاش داریم از محل ماده ۵۶ مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر برای بهسازی و تعریض این جاده اعتبار بگیریم.برای تکمیل این جاده بین المللی به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه ترافیک سنگین ورودی آزادشهر در زمان پیک نیاز به احداث زیرگذر دارد ابراز کرد: مسئولان وزارت راه و چند مسئول کشوری و استانی در بازدید از میدان جمهوری احداث این زیرگذر را تایید نموده و قرار است طرح مطالعاتی ان توسط شهرداری اماده شود.برای اعتبار اولیه این طرح حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از محل اعتبارات ماده ۵۶ قول هایی داده شده است.

فرماندار شهرستان ازادشهر بیان کرد: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی هنری شهرستان از سال ۸۵ آغاز شده و چند سالی نیمه کاره رها شده بود که در سفر رئیس جمهور برای تکمیل این پروژه مبلغ ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۲ این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با ابراز نگرانی از سایت زباله شهرستان ازادشهر و پیگیری های مستمر در خصوص این سایت برای رفع مشکلات زیست محیطی گفت: متاسفانه در زمان شهرداری و شورای اسلامی شهر وقت این سایت فقط در قبال عدم پرداخت هزینه زباله های شهر آزادشهر به مدیریت پسماند استان موافقت شده و هیچگونه مسائل زیست محیطی این سایت در ان زمان رعایت نشده است.

فرماندار شهرستان ازادشهر ادامه داد: در ابان ماه سال گذشته جلسه ای با حضور استاندار با موضوع سایت زباله ازادشهر در شهرستان برگزار شده که متاسفانه مسئولان وقت شهرستان برخی از این مصوبات را پیگیری و اجرایی نکردند.

وی بیان کرد: به طور جد پیگیر این مصوبات بوده و از سرمایه گذار مربوطه درخواست شده دستگاه زباله سوز در این سایت مستقر کند که قول دادند تاایان شهریور این سایت به این دستگاه مجهز شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز برخی دستگاه ها در این سایت و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مورد نیاز سایت زباله آق قلا و ازادشهر در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: در سفر ریاست جمهور به استان گلستان مجموعا ۷۴۵ میلیارد تومان برای حوزه های مختلف شهرستان در نظر گرفته شده و تلاش داریم تا این اعتبارات در راستای پیشرفت، توسعه و تجهیز زیرساخت های شهرستان تخصیص پیدا کند.

فرماندار شهرستان آزادشهر از برگزاری نخستین جلسه اقتصاد دانش بنیان در شهرستان خبر داد و افزود: در راستای تحقق فرمایشات رهبری در قالب شعار سال، نخستین جلسه اقتصاد دانش بنیان با مدیر مرکز نواوری و رشد استان برگزار شد.

وی گفت: در سال ۹۸ در سفر دکتر ستاریان به گلستان، راه اندازی مرکز نواوری در گرگان، گنبدکاووس و ازادشهر مصوب شد و متاسفانه در این سالها مسئولان شهرستان پیگیری های لازم انجام نداده و اعتبار این مرکز به شهرستان های بندرگز، علی ابادکتول و گالیکش ترزیق شد. تلاش داریم در صورت تخصیص بودجه این مرکز را حتی با تخصیص و تامین زمین راه اندازی کنیم.

کریمی خاطرنشان کرد: همایش تقریب و مقاومت اسلامی با حضور دکتر سلیم المنتصر نماینده مردم یمن در ایران فردا ساعت ۱۰ صبح در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آزادشهر برگزار می شود‌.

تهیه خبر: سید مصطفی میرعرب رضی

انتهای پیام/ع