Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین سفر هیدت دولت به گلستان، مهمان مردم شریف آزادشهر شد.

به گزارش تیتر آزاد، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع نخبگان شهرستان آزادشهر، اظهار کرد: از فرماندار آزادشهر بخاطر گزارش میزان تحقق وعده‌های داده شده به این شهرستان در سفر قبلی رییس جمهور تشکر میکنم‌. اینکه این خدمات به مردم گفته شود باعث ایجاد امید در مردم خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به گستره حوزه فعالیت وزارتخانه تحت مدیریت خود بیان کرد: حوزه فعالیت وزارت ارتباطات بسیار گسترده است، از ایجاد زیر ساخت ارتباطی تا پرتاب‌های فضایی حوزه کاری این وزارتخانه است.

زارع‌پور ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از ۱۵۰ کیلومتر فیبر زیر دریا کشیدیم و برای اولین‌بار جزایر سه‌گانه به کشور وصل شد.

وزیر ارتباطات افزود: در دو سال گذشته ۹ ماهواره به فضا پرتاب و بعد از ۱۰ سال زیست در فضا را احیا کردیم و نسل جدید کپسول‌های زیستی جمهوری اسلامی ایران را تست کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث زیرساختهای ارتباطی خوشحالم که اعلام کنم، امروز که در خدمت شما هستم، زیر ساخت ارائه اینترنت پر سرعت در شهر شما ایجاد شده است و هر عزیزی که این خدمت را بخواهد ظرف یکماه به وی ارائه خواهد شد. در تستی که امروز در شهر شما از یک مشترک گرفتیم، سرعتی حدود ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه ارائه شده بود.

زارع‌پور تصریح کرد: فناوری‌ای که هنوز بصورت رسمی در تهران راه نیفتاده است. این فناوری آخرین فناوری دنیاست که در اختیار مردم شریف استان گلستان قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات اعلام کرد: در هر شهر ۲ اپراتور ارتباطات ثابت وجود دارد. برای ایجاد رقابت، بالا رفتن کیفیت خدمات و ارزانتر شدن قیمتها یک سال است که به اپراتورهای دیگری غیر از مخابرات مجوز ارائه خدمات داده شده است.

وی گفت: اگر یادتان باشد، در زمانی که دلار ۵۰۰ تومانی، قیمت سیم کارت یک میلیون تومان بود، اما با ورود دیگر اپراتورها قیمت سیم کارت به صفر نزدیک شد و خدمات با کیفیت‌تر و ارزانتر شد.

زارع‌پور اذعان کرد: ایجاد بستر اینترنت فیبر نوری در کشوری به وسعت کشور ما ۱۰ سال طول می‌کشد، اما ما تلاش داریم در ۳ سال که ۱.۵ سال آن هم گذشته، تا پایان دولت آن را اجرا کنیم.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: روی این اینترنت پرسرعت باید خدمات با کیفیت و مناسب ارائه شود. بنده بارها گفته‌ام که وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران هستم نه وزیر آمریکا و وظیفه‌ام حمایت از سکوها و پلتفرم‌های داخلی است. در همین راستا، با تلاش شبانه‌روزی همکارانم، زیر ساخت‌ها را تقویت کرده و خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امروز نسبت به مرداد سال گذشته کاربران برخی پلتفرم‌ها ۱۰ برابر بیشتر شده است. که این نتیجه همت خود پلتفرم‌ها و تقویت پلتفرم‌ها بود. در سال گذشته بله تماس تصویری نداشت، اما امسال بله گزینه اصلی تماس تصویری ایرانیان در خارج از کشور بود و در پیاده‌روی اربعین روزانه ۲.۵ میلیون تماس تصویری با بله ثبت شده است.

زارع پور ادامه داد: در طی یکسال گذشته پلتفرم ایتا از ۲.۵ تا ۳ میلیون کاربر ماهانه به ۲۹ میلیون کاربر ماهانه رسیده است. ایتا بزودی در نسخه جدیدش قرار است محدودیت حجم فایل را برداشته و تماس تصویری ارائه دهد. روبیکا نیز هم اکنون بیش از ۴۰ میلیون کاربر ماهانه دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این اتفاقات بزرگ را نباید دست کم گرفت.خیلی از کشورها، این امکانات را ندارند.کشورهایی که در آینده پیام رسان و شبکه اجتماعی داخلی نداشته باشند، یا سکوی خرید و فروش بر خط نداشته باشند، یا به تعبیر بنده دارایی دیجیتال نداشته باشند،از روی نقشه حذف خواهد شد، زیرا آینده تمام زندگی ما دیجیتال خواهد شد.

وی تصریح کرد: این سکو‌ها و پلتفرم‌ها هستند که زندگی ما را مدیریت می‌کنند. این پلتفرم‌ها هستند که مشخص می‌کنند چه چیزی را ببینیم یا به نمایش بگذاریم و حتی چگونه فکر کنیم. خیلی از کشورها و حتی کشورهای اروپایی وابسته به پلتفرم‌های آمریکایی هستند.

زارع‌پور در رابطه با صنعت فضایی نیز گفت: با تدبیر و راهنمایی رهبر انقلاب از سال ۱۳۸۷ دارای صنعت فضایی هستیم و جزء ۱۰ کشوری که چرخه کامل دارند می‌باشیم. یعنی هم پایگاه فضایی داریم، خودمان ماهواره می سازیم و خودمان پرتاب میکنیم.

وزیر ارتباطات افزود: در دو سال گذشته ۹ ماهواره پرتاب کردیم که معادل پرتاب‌های ۱۰ سال گذشته بود و ان شا الله تا پایان سال چند پرتاب متنوع دیگر هم خواهیم داشت.

وی در خصوص ماهواره‌برها و پایگاه فضایی خاطرنشان کرد: ماهواره‌برهای ما تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم را پرتاب کرده‌اند و تا یکی دو سال آینده تا نیم تن را هم پرتاب خواهند کرد. ما در حال ساخت بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا نیز هستیم.

زارع پور خبر داد: اکنون ما قادر هستیم، از هر کجای زمین که بخواهیم با ماهواره‌های خودمان تصاویری رنگی و با کیفیت بگیریم.

وزیر ارتباطات گفت: در مدت وزارت بنده بیش از ۵۳۰۰ روستا به اینترنت متصل شده است. سعی شده براساس محرومیت استانها توسعه انجام شود. مثلا در استان گلستان که ۹۹ درصد روستاها به اینترنت متصل هستند ۸۰ روستا و در استان سیستان و بلوچستان ۹۰۰ روستا به اینترنت متصل شده‌اند.

وی تصریح کرد: در استان گلستان ۸ روستای دیگر وجود دارد که به اینترنت متصل نیست که تا دهه فجر به اینترنت متصل خواهد شد.

زارع‌پور در پایان بیان کرد: دولت در همه حوزه‌ها در حال تلاش است تا کشور به ریل پیشرفت برگردد. دولت دنبال حل مشکلات کشور می‌باشد، برخی مشکلات در کوتاه مدت رفع می‌شود و برخی به زمان نیاز دارد. مسیر حرکت دولت، مسیر حل تمامی مشکلات کشور است.

تهیه و تدوین خبر: سید مصطفی میرعبر رضی

انتهای پیام/