Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در نشست خبری گفت: نبود فضای آموزشی در مسکن مهر شهرستان یکی از مهمترین معضلات آزادشهر در بخش آموزش نیز می باشد.

 به گزارش تیتر آزاد، مهدی مفیدی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس با خبرنگاران شهرستان آزادشهر اظهار داشت: بر اساس دستورات وزارت خانه و سفارشات و دستورات مدیرکل استان ، میبایست 51 درصد دانش آموزان به رشته های فنی و کاردانش هدایت شوند و 49 درصد آنها نیز به رشته های نظری هدایت شوند.

وی با شاره به اینکه برای بازگشایی موفق و بانشاط مدارس جلساتی را تحت پروژه مهر با مدیران مدارس، اعضای شورای شهر و روستاها و دهیاران تمام شهرستان برگزار کردیم، افزود: همزمان با اول مهر بیش از ۱۶هزار دانش آموز در شهرستان آزادشهر تحصیل علم و دانش را آغاز خواهند کرد.

مفیدی خاطرنشان کرد: حدود 5 میلیون تومان برای برخی از دانش آموزان نیازمند در شهرستان با توجه به نیازهای هر دانش آموز کمک هایی از قبیل لباس، کتاب و لوازم والتحریر و... در نظر گرفته ایم.

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان خواست که به خانواده ها اطلاع رسانی کنند تا فرزندان خود را در پیش دبستانی ها ثبت نام کنند، چراکه فرزندان زود در فضای جامعه قرار می گیرند و با هنجارهای اجتماعی آشنا و آگاه خواهند شد و پایه اول دبستان برای ثبت نام دانش آموزان خود هرچه زودتر اقدام کنند تا به مشکل بر نخورند.

 مهدی مفیدی کل مجموع نیروهای فرهنگی شهرستان را یک هزار و ۲۳۸ نفر ذکر کرد و گفت: بیش از ۴۰ درصد مدارس استان تخریبی است و در سال گذشته زمین یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای سبزواری توسط یک خیر اهدا شد که در دهه فجر کلنگ زنی شد، تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و انتظار می رود در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما، به طرح خرید خدمات آموزشی اشاره کرد وافزود: سال گذشته دو آموزشگاه در روستای نراب با ۲۷۲ دانش آموز تحت پوشش طرح خرید خدمات آموزشی قرار داشتند و امسال نیز حدود ۸ مدرسه دیگر در روستاهای کوهستانی بخش چشمه ساران آزادشهر از قبیل کاشیدار، سیب چال، وطن، فارسیان و نراب تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی ایجاد فرصت شغلی برای نیروهای بومی و کمک به اقشار کم درآمد جامعه و کیفیت بخشی به امر آموزش را از مهمترین اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

مدیر آموزش و پرورش آزادشهر تصریح کرد: شهرستان آزادشهر با توجه به موقعیت ویژه در مسیر تهران - مشهد و تردد زائرین حرم امام رضا(ع)، دومین شهرستان در جذب مسافر در استان است و تابستان امسال یک هزار و ۴۲۹ خانوار فرهنگی و ۳۵ خانوار غیرفرهنگی در ستاد اسکان این شهرستان، اسکان داده شده اند.

وی افزود: پنج مدرسه برای اسکان در مواقع عادی و دو مدرسه دیگر در مواقع اضطراری، برای اسکان مسافرین تجهیز شده است که تعداد ۵۰ کلاس تجهیز شده در اختیار اسکان مسافرین قرار دارد.

مفیدی در خصوص سرویس مدارس با اشاره به اینکه بیمه این نوع سرویس ها باید بیمه مسافربری عمومی باشد، گفت: در سال گذشته با استفاده از کمیسیون ماده ۱۸ و با همکاری فرمانداری، اصناف، شهرداری و شورای شهر، انجمن اولیا و مربیان و پلیس راهور جلساتی در خصوص سرویس مدارس و هزینه آن تشکیل شد و در سال جاری مقرر شد سرویس مدارس برای مینی بوس ۳۴ هزار تومان، ون ۴۰ هزار تومان و خودروهای سواری نیز ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو فضای آموزشی در مسکن مهر شهرستان در نظر گرفته شده است که تا کنون این موضوع محقق نشده است و نبود فضای آموزشی در مسکن مهر آزادشهر یکی از مهم ترین معضلات در بخش آموزش در سطح شهرستان است.

titreazad18

titreazad18

titreazad18

titreazad18

titreazad18

titreazad18

titreazad18

انتهای پیام/