Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیر کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان شهرستان آزادشهر گفت: کودکان سرشار از استعداد هستند که باید با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق نسبت به شکوفایی این استعدادها برنامه‌ ریزی شود. 

به گزارش تیتر آزاد، زهرا ترک در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک هفته کودک، اظهار داشت: متاسفانه توجه ما به این قشر از جامعه به تهیه یک سری وسایل بازی و برنامه‎های تفریحی محدود شده است در حالی که کودکان و نوجوانان که به لحاظ شخصیتی مشغول شکل‎گیری هستند نیازمند توجه بیشتر هستند و به عبارت ساده‎تر مایل هستند دیده شوند و والدینشان و مسئولان در کنارشان باشند و به فعالیت‎های آنان توجه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: کودکان سرشار از استعداد هستند که باید با برنامه‌ریزی صحیح و دقیق نسبت به شکوفایی این استعدادها برنامه‌ریزی شود.

مسئول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آزادشهر گفت: با توجه به دسترسی عمومی به رسانه‌های جمعی و ورود به فضاهای مجازی باید از این فرصت برای آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان استفاده و در راستای مصون ماندن آنها از تهدیدهای احتمالی برنامه‌ریزی کنیم.

ترک با اشاره به نقش خانواده‎ها در تربیت اولیه کودکان اظهار داشت:‌با توجه به اینکه اولین محیطی که کودک با آن در ارتباط است، خانواده است، لذا محیط خانواده عامل موثر در تکوین و تحول شخصیت کودک است و حکم کانالی را دارد که به وسیله آن، کودک با فرهنگ اجتماع خود مانوس می‎شود و عادات و عواطفی را در او ایجاد می‎کند که شخصیت او را تحت تاثیر قرار می‎دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ به طور کلی طرز تفکر والدین یا سایر اعضای خانواده به هر شکلی که باشد کم و بیش در فرزندان آنها تاثیر می‎گذارد.

مربی مسئول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آزادشهر تصریح کرد:‌ باید برای کودکانی که سرشار از استعداد هستند به گونه‎ای برنامه‎ریزی کنیم که در آینده به گذشته خود ببالیم و آینده‎ای قرآنی و آسمانی و علوی و رضوی برای کودکان رقم بزنیم.

وی اذعان داشت: نبود مهد قرآنی زیر سه ساله برای کودکانی که مادر شاغل دارند، سی دی های و فیلم های مناسب کودکان، فروشگاه مجاز اسباب بازی مفید ایرانی اسلامی و نوشت افزارهای ایرانی اسلامی، نیاز به آموزش بیشتر خانواده ها و مهارتهای زندگی در مدارس، کمبود محیط های بازی ایمن و متنوع، نظارت بر فروش لباس های مناسب ایرانی اسلامی، نبود مجتمع فرهنگی در مرکز شهر، عدم توجه مسئولین به حوزه کودک و نوجوان و کمبود بودجه فرهنگی با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن از جمله دغدغه های و معضلات و مشکلات موجود در شهرستان در حوزه کودک و نوجوان است.

زهرا ترک در پایان از برگزاری جشن و نقاشي خانوادگي، مسابقه نقاشي و استماع سخنان راهور ناجا، همايش محيط بانان كوچك و نقاشي با موضوع محيط زيست، نمايش فيلم براي پيش دبستاني ها، مسابقه ادبي پليس ،‌قانون ،‌آرامش از جمله برنامه های هفته کودک در شهرستان آزادشهر می باشد.

انتهای پیام/