Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشوراحیای موقوفات را نیازمند مشارکت همگانی بیان کرد.

 به گزارش تیتر آزاد، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی صبح امروز در همایش بزرگداشت واقفین گلستان در شهرستان آزادشهر با اشاره به تاریخچه وقف و موقوفات اظهار داشت: وقف قبل از اسلام هم وجود داشته و در زمان پیامبر و ائمه معصومین وقف‌هایی توسط این بزرگواران انجام شده که برخی از آن‌ها آثارش پابرجاست و طی 60 سال حکومت پهلوی و در جریان اصلاحات ارضی بسیاری از موقوفات تصرف غیر قانونی و حیف و میل شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و دستور ویژه امام راحل سنت وقف احیاء شد.

وی با بیان اینکه وقف حکم الهی و پشتوانه اقتصادی اسلام است که باید مورد توجه قرار گرفته و نسبت به توسعه و ترویج آن اقدام کنیم، افزود: طی سال های اخیر با اطلاع رسانی های انجام شده سنت حسنه وقف احیاء و رو به رشد بوده است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، احیای موقوفات را نیازمند مشارکت همگانی بیان کرد و گفت: مردم و بخش خصوصی می توانند با رعایت عدالت و انصاف برای احیای موقوفات و عمران و آبادانی آن اقدام کنند.

وی افزود: مال وقف مالی است که نه مربوط به دولت است و نه مربوط به بخش خصوصی و این مال باید برای نیت وقف صرف شود و از آن به عنوان مال الله یاد می‌شود که سند آن نیز سندی خاص است که وقتی زمینی وقف می‌شود یک سند در اختیار اوقاف، یک سند در دفترخانه و یک سند در اختیار وقف کننده قرار می‌گیرد و سازمان اوقاف تنها امانتدار موقوفات است تا این سرمایه‌ها از بین نرود.

محمدی از مردم به عنوان ناظران عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه نام برد و اظهار داشت: مردم می توانند علاوه بر نظارت بر موقوفات، درصورتی که از وقف نامه در خصوص رقبه ها و یا موقوفات آطلاع دارند، آن را در اختیار اوقاف قرار دهند.

وی یاداور شد: امروز عملکرد اوقاف در بحث موقوفات و امور مالی آن به اندازه ای شفاف است که نهادهای نظارتی می توانند آن را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: مساجد، تکایا و حسینیه‌ها از موقوفات کشور هستند و در حال حاضر 70 هزار مسجد توسط مردم وقف، ساخته و در حال اداره شدن است که به عنوان پایگاه دینی و مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کسانی باید عهد و پیمان ببندیم و رأی دهیم که دلداه ی امام، ولایت فقیه و اسلام ناب باشند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به انتخابات 7 اسفند نیز گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امانتی است که برگرفته از انبیاء و اولیاء و خون همه شهدای اسلام است که وظیفه ما پاسداری از این امانت است و یکی از راه های امانتداری و حراست از آن حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه است و این حضور پشتوانه‌های نظام و انقلاب خواهد بود.

محمدی اظهار داشت: انتخاب اصلح افرادی مومن، متدین، معتمد و مخالف با اسلام آمریکایی است و باید براساس بیانات مقام معظم رهبری افرادی که معیارهای اصلح را دارند انتخاب شوند.

وی همچنین با اشاره به موضوع نفوذ گفت: موضوع نفوذ دشمنان را مورد توجه قرار دهیم تا در این 2 پایگاه مهم کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، افرادی به ظاهر انقلابی اما با فکر و اندیشه امریکایی راه پیدا نکنند و با کسی عهد و پیمان ببندیم و رای دهیم که دلداده امام، ولایت فقیه و رهبری و دلداده اسلام ناب باشند.

انتهای پیام/