Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سید غلامرضا قاضوی معاون فرماندار آزادشهر در مصاحبه با تیتر آزاد به چرایی کند بودن اجرای اقتصاد مقاومتی و مسائل مربوطه پاسخ داد

 به گزارش تیتر آزاد، سید غلامرضا قاضوی معاون فرماندار شهرستان آزادشهر در پاسخ به علت کند بودن اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دلایل زیادی وجود دارد که مهمترین آنها حساسیت در اجرای درست آن است.زیرا مسولین باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند.

قاضوی ادامه داد: برنامه های کلی به استان ابلاغ شده است اما تا الان که با شما صحبت میکنم با تمام پیگیریهایی که داشتیم هنوز برش شهرستانی (برنامه بر اساس ظرفیتهای شهرستان) آن به دست ما نرسیده است.

جناب معاون افزود: البته برای وزارت صنایع برنامه کلی ای وجود دارد و آن شناسایی کارگاه های نیمه فعال و یا غیر فعالی است که بخاطر تحریم و مشکلات اقتصادی و نه بخاطر بی کفایتی در مدیریت دست از کار کشیده اند می باشد که این کار در آزادشهر انجام شده است و به استان معرفی شده اند.

وی بیان داشت: در مورد دستگاههای دیگر هنوز برش آن نیامده که احتمالا منابع ای که سازمان مدیریت باید به آنها تخصیص می داده است تامین نشده است.

قاضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه اخیرا جلسه ای در استان برگزار شده است اما هنوز ابلاغ فرماندار به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان نیامده است.

معاون در جواب اینکه چه برنامه ای برای تحقیق مدیریت شده بر روی مواد خام و اقلام ضروری وارداتی پیش بینی شده است بیان پاسخ داد: قانون لازم برای این کار نداریم.  ما در کشور ضعف داریم و برای تولید در همه عرصه های اقتصادی بازار سازی و بازار یابی نمی کنیم چون مدیریت یکپارچه ای نداریم، اگر داریم اطلاع رسانی نداریم و اگر اطلاع رسانی داریم حمایت مردمی نداریم.

قاضوی گفت: در ادارت نیز کارمندان به روزمرگی افتادند. درست است که بودجه ندارند اما آیا نمی توانند حال که وقت دارند برای آینده برنامه هایی تدوین کنند که با آمدن بودجه مسیر خرج آن به بیراه نرود.

وی تصریح کرد: باید در جلسات بحث و جدل کنیم و به یک برنامه کارشناسی شده برسیم و دنبال اعداد و ارقام روی کاغذ ها نباشیم.

معاون فرماندار در پاسخ به نقش مدیریت فرمانداری بر ادارت برای جلو گیری از کندی اجرای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: فرمانداری نفوذ لازم را بر ادارت ندارد. نه می تواند نصب و نه عزل و نه حتی تنبه کند. واین بخاطر ناهماهنگی وزارتخانه ها است.

قاضوی گفت: اگر دستگاهها شرح وظایف خود و همپوشانی با دستگاههای دیگر را خوب بدانند و نشست داشته باشند مشکل حل خواهد شد.

وی افزود: در ادارات مشکل زیاد داریم. این مشکل گاهی بخاطر نبود زیر ساخت لازم و گاهی بخاطر نداشتن توان تخصصی کارشناسان آنها است.سوال کنید تا الان چند دوره آموزشی تخصصی توسط ادارات کل برای کارشناسان خود در آشنایی با حداقل اهداف اقتصاد مقاومتی برگزار شده و یا اینکه کارشناسی تا انتها در این پیگیر بوده است.

قاضوی در آخر گفت: فرمانداری اگر جلسه ای بگذارد بصورت کلی است نه تخصصی و آموزش تخصصی باید توسط خود آن نهاد گذاشته شود.

انتهای پیام/