Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امام جمعه آزادشهر گفت: "اگر مصدق دلسوزی و خیر خواهی آیت ا... کاشانی را جدی می گرفت زحماتش به هدر نمی رفت.امروز هم دلسوزیها و خیر خواهی های امام خامنه ای را باید جدی بگیریم. مشکلات در کشور ما وجود دارد اما علاج آن ارتباط با استعمارگر و آمریکا نیست بلکه علاج آن اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیتهای کشور و منتطقه است."

 

 

به گزارش تیتر آزاد، محمد اسماعیل قلی پور امام جمعه آزادشهر در خطبه های نماز جمعه 22مرداد 1395 بعد از حمد و ثنای الهی و توصیه به تقوای الهی در خطبه سیاسی به عبرت گرفتن از تاریخ اشاره کرد و تصریح کرد: امام علی علیه السلام می گوید: "عبرتها بسیارند و عبرت گیرندگان اندک" . باید توجه کرد که انسانهای موفق از تاریخ عبرت گرفته اند.

قلی پور در این باره بیان کرد: کودتای 28 مرداد سال 32 که بعد از ملی شدن صنعت نفت انجام شد به دلیل عدم بصیرت، نشناختن دشمن و اعتماد به آمریکا بود که باعث شد هرچه بدست آمده از دست برود، شاه فراری به کشور برگردد و به قدرت برسد. درس این واقعه تاریخی این است که دشمن را باید شناخت، در زمین دشمن بازی نکرد و به دشمنان اعتماد نکرد. مصدق دشمنی انگلیس را فهمید، دست دوستی آمریکا را دید اما دسیسه های پشت آن را ندید و این باعث شد زحماتش بی ثمر گردد.

امام جمعه ؛آزادشهر  ادامه داد: مقاومت 33 روزه حزب ا... و پیروزی بر ارتش تا دندان مسلح اسرائیل، به دلیل نترسیدن از دشمن و ایستادگی با روحیه شهادت طلبی بود و این درس پیروزی مقاومت است.

وی درباره سالروز 26 مرداد و بازگشت آزادگان به کشور گفت: درس بزرگی که آزادگان به ملت دادند درس ایستادگی و مقاومت در سختی ها است و این مناسبتها هر کدام درسی دارد که باید به ان توجه کنیم.

حجت السلام قلی پور درباره فرمایشات اخیر امام خامنه ای در دیدار با مسئولین اطلاعات اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: هرگز نباید دشمن را فراموش و هرگز نباید به دشمن اعتماد کرد.  ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی آمریکا از مهم‌ترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ما است و این مسئله جای هیچ‌گونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد.

قلی پور ادامه داد: عده ای دارند آمریکا را بزک می کنند و می گویند برای حل مشکلات راهی جز ارتباط با آمریکا نداریم. آیا نمی بینند آمریکا چه کارهایی انجام داده و می دهد. آمریکایی ها از 28 مرداد 32 تا کنون با ملت ما چه کردند. دفاع آنها از داعش و صهیونیست را نمی بینند. جنایتهای آنها را نمی بینند. بد عهدیها و خیانتهای آنها را نمی بینند.درس بزرگ و پیام مهم مناسبتها این است که آمریکا جنایت کار است و به جنایت کار نباید اعتماد کرد.

وی در ادامه افزود: اگر مصدق دلسوزی و خیر خواهی آیت ا... کاشانی را جدی می گرفت زحماتش به هدر نمی رفت.امروز هم دلسوزیها و خیر خواهی های امام خامنه ای را باید جدی بگیریم. مشکلات در کشور ما وجود دارد اما علاج آن ارتباط با استعمارگر و آمریکا نیست بلکه علاج آن اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیتهای کشور و منتطقه است.

امام جمعه آزادشهر گفت: خوشبختانه مسئولین قدمهای خوبی برداشته اند و مشکلات را رصد می کنند. شاید بضاعت آنها آنقدر نباشد که همه مشکلات را حل کنند اما نگاه آنها حل مشکل می باشد و این خوب است.

قلی پور در آخر درباره سالروز تولد امام هشتم بیان کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند: هر کس قدر خود را بداند هلاک نمی شود . ما باید اندازه و ارزش خود را دریابیم. ما باید زندگی امامان را مطالعه و سیره این امامان بزرگوار را در زندگی خود پیاده کنیم تا در دنیا و آخرت سعادتمند شویم. در منطقه ما خانواده های نیازمند زیادی وجود دارد سعی کنیم به پیروی از امام رضا (ع) به این عزیزان توجه ویژه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قای پور در خطبه عبادی این هفته اظهار کرد: پیامبر اکرم 103 خصلت را برای مومنین معرفی کرده است که تواضع و فروتنی در مقابل مومنین یکی از آنها می باشد. برای درک بهتر تواضع باید خصلت مقابل آن معرفی گردد و آن تکبر و غرور است که بیماری کشنده ای در مسیر تعالی انسانها است. 

 

قلی پور ادامه داد: مهمترین دلیل رانده شدن ابلیس از بهشت تکبر او بود. ابلیس چندین هزار سال عبادت کرده بود و حتی مبلغ و واعظ در بین فرشتگان بود. وقتی خبر آمد آزمون بزرگی در راه است همه به او التماس دعا میگفتند و او از دعا برای خود غافل ماند و غرور او باعث شد رانده درگاه الهی شود.

 

امام جمعه آزادشهر افزود: تواضع نشانه ها، آثار، و مصادیقی دارد که برخی را امروز و بقیه را هفته آینده عرض می کنم. گاهی تواضع در رفتار و گاهی در گفتار است. یکی از ویژگی های بندگان خوب خدا راه رفتن با تواضع است. در آیه 215 سوره شعرا خداوند متعال به پیامبر دستور می دهد که در مقابل مومنین متواضع باشد. 

 

حجت الاسلام والمسلمین قلی پور گفت: امام رضا برای تواضع درجاتی را معرفی می کند که اولین آن شناخت جایگاه خود می باشد که انسان نباید خود را بالاتر از آن ببیند. امام می فرمایید: متواضع آنگونه با مردم رفتار می کند که دوست دارد با او رفتار کنند، بدی را با نیکی جواب می دهد، خشم خود را فرو می برد و اهل بخشش است.

 

انتهای پیام/