Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

 

در پی اخبار منتشره مبنی بر کاهش ازدواج  و افزایش طلاق در کشور و خطر پیر شدن جامعه ما به بررسی این آمار در سالهای 93، 94  در شهرستان آزادشهر و رامیان و چهار ماهه اول سال 95 در شهرستان آزادشهر پرداختیم و نتایج حاصله به شرح زیر بود.

به گزارش تیتر آزاد، در پی اخبار منتشره مبنی بر کاهش ازدواج  و افزایش طلاق در کشور و خطر پیر شدن جامعه ما به بررسی این آمار در سالهای 93، 94  در شهرستان آزادشهر و رامیان و چهار ماهه اول سال 95 در شهرستان آزادشهر پرداختیم و نتایج حاصله به شرح زیر بود.

در سال 1393 در شهرستان آزادشهر تعداد نوزادان متولد شده 2250 نفر و مرگ و میر در همین سال 709 نفر بوده است. این آمار برای شهرستان رامیان در تولد 2093 نفر و وفات 583 نفر بوده است.

در بحث ازدواج در سال 93  در شهرستان آزادشهر 1474 مورد و شهرستان رامیان 440 مورد را ثبت شده است. و آمار طلاق در شهرستان ازادشهر و رامیان در این سال 340 مورد بوده است. قابل توجه است که بدانید به علت نبودن محضر طلاق در شهرستان رامیان آمار طلاق این شهر در شهرستان آزادشهر ثبت می شود.

در سال 1394 در شهرستان ازادشهر تولد نوزادان به تعداد 2323 نفر و در رامیان 2164 نفر ثبت شده که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. مرگ و میر در همین سال در آزادشهر 517 نفر و در رامیان 478 نفر بوده  که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

ازدواج در سال 94 در آزادشهر 1411 مورد و در رامیان 391 مورد ثبت شده است که نشان دهنده کاهش میل به ازدواج در جوانان بوده است. و طلاق در سال 1394 در آزادشهر و رامیان 335 مورد ثبت شده که نسبت به سال قبل اندکی کاهش داشته ایم.

اما در چهار ماهه اول سال 95 در شهرستان آزادشهر 741 نوزاد متولد شده است.162 نفر وفات یافته اند و 468 زوج ازدواج کرده اند. در همین چهار ماه در آزادشهر و رامیان 107 زوج ازهم طلاق گرفته اند.

این آمار نشان می دهد که باید توجه بیشتری به مقوله ازدواج و بحثهای مربوط به آن در این شهرستانها شود و به خانواده ها آموزشهای بیشتر در مورد زندگی داده شود تا نرخ ازدواج افزایش یافته و طلاقها به سمت حد اقل سوق پیدا کند.

با بررسی های انجام شده و سوال از افراد توسط خبرنگار ما اکثر جوانان به علت نداشتن کار یا نداشتن کار با درآمد مناسبت از ازدواج کردن و بچه دار شدن می ترسند و خانواده ها هم شرایط را برای جوانان سخت تر می کنند. البته نباید از تهاجم فرهنگی نیز قافل شد که جامعه را به سوی مدرنتیته و زندگی تک نفر پیش می برد.

انتهای پیام/