Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

با وجود لای روبی اخیر رودخانه توسط شهرداری٬ باز شاهد آن هستیم که این رودخانه از آشغالهای خانگی پر شده و بوی تعفن همه جا را فرا گرفته است.

به گزارش تیتر آزاد٬ شهرستان آزادشهر در مسیر های اصلی جاده ای به خصوص مسیر سمت مشهد و شاهرود قرار دارد و این موضوع باعث شد مردم از روستا های اطراف و استانهای دیگر به سمت این شهر مهاجرت کنند و این شهر در کمتر از ۶۰ سال از سازمان به ده و روستا و بعد از آن به شهر و سپس به شهرستان تبدیل شود بدون انکه بستر سازی لازم انجام شده باشد.

این مهاجرت های پیاپی که هنوز هم ادامه دارد ٬ فرهنگ های مختلفی را با خود به همراه آورد. اکثر مردم تشکیل دهنده این شهر با فرهنگ روستایی و در خانه هایی٬ با حیاط های چند صد متری  بزرگ شده اند و این موضوع با فرهنگ شهر نشینی و خانه های کوچک شهری تناقض دارد٬ و این تناقض برای آنها  مشکلاتی را بوجود آورده است.

یکی از مشکلات بزرگی که شهرداری را آزار می دهد٬ برخورد مردم با زباله های خانگی است. 

برخی از مردم این شهر که در حومه رودخانه زندگی می کنند٬ آشغالهای خود را در روخانه می ریزند. برخی دیگر از آنها آشغالهای خود را تفکیک نکرده و در هر ساعت از روز که بیرون آمدند آنها را در جلوی در خانه خود می گذارند.

برخی از افراد برای جدا کردن این زباله ها و کسب در آمد از جمع آوری زباله های خشک٬ آنها را بهم زده و در خیابان پخش می کنند.

برخی از مردم فاضلاب خود را به رودخانه یا جوب ها  انتقال می دهند.

و ......

این مشکلات که تقریبا همه به نحوی به آن دامن می زنند باعث شده است تا مسئولین شهری نتوانند چاره ای برای آن بیندیشند و وضعیت بهداشتی و سلامتی شهر شرایط مطلوبی نداشته باشد.

رودخانه شهر نیز از این آسیب ها بی نصیب نمانده است و با وجود لای روبی فصلی این رودخانه همواره پر از زباله است و بوی تعفن آن هر رهگذری را آزار می دهد.

مهدی جعفری رامیانی شهردار آزادشهر در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه مشکلات در شهر زیاد است و شهرداری بدون حمایت ارگانهای دیگر نمی تواند مشکلات را حل کتد. ما برای فرهنگ سازی و تبلیغ قانون آماده ایم اما به حمایت دادستان و فرمانداری نیاز داریم.

معاون فرماندار سید غلامرضا قاضوی راجع به این موضوع خاطرنشان کرد: ما برای حل این مشکلات جلسات متعددی گذاشته ایم و از اوضاع بهداشتی و نظافت شهر راضی نیستیم. متاسفانه تعداد افرادی که قوانین شهری را راعایت نمی کنند زیاد است و برخورد قانونی با همه آنها امکان ندارد.

وی ادامه داد: بزودی جلسه ای با حضورهمه ارگانهای مربوطه خواهیم گذاشت و برنامه ای مدون برای حل این مشکلات تدوین خواهیم کرد.

عین ا... شهابی امام جمعه شهرستان آزادشهر در این باره گفت: مردم باید به قانون و حقوق یکدیگر احترام بگذارند. مزاحمت برای همسایه و همنوع حق الناس را به دنبال خواهد داشت.

تیتر آزاد از همشهریان عزیز تقاضا دارد تا با مطالعه قوانین شهری و همکاری با مسئولین شهر در توسعه شهر شرکت نمایند و برای تمیزی و بهداشت محیط زندگی خود قوانین شهری را رعایت کنند.

a1

a2

a3

انتهای پیام/