Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

دیروز ظهر نشست خبری شهردار نگین شهر با اصحاب رسانه استان گلستان برگزار شد. در این نشست شهردار از عملکرد ۶ ماهه خود صحبت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


به گزارش تیتر آزاد٬ رضا آهنگری شهردار نگین شهر ظهر چنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: شهرداری نگین شهر در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است و شهرداران و اعضای شوراهای قبلی زحمات خیلی زیادی برای ساخت این شهر کشیده اند.


آهنگری ادامه داد: یکی از نقاط قوت این شهر تعریض خیابانهای آن بوده که با قدرت انجام شده است. نقطه قوت دیگر آن بودجه این شهر است که با بودجه شهرهایی با قدمت ۴۰ ٬ ۵۰ سال براری می کند.
شهردار نگین شهر در رابطه با درجه بندی خدمات شهرداری تصریح کرد: از لحاظ درجه بندی کیفیت خدمت رسانی در این شهر از نوع درجه ۳ است و باید تلاش کنیم تا ان را ارتقاء دهیم.


وی درباره خدمات ۶ ماهه ابتدایی خدمت خود به عنوان شهردار این شهر اذعان کرد: در این مدت بیش از ۲۴ خیابان با مساحتی حدود ۳ هکتار را آسفالت کرده ایم و تقریبا در نگین شهر همه خیابانها آسفالت شده است و تا پایان سال هیچ کوچه خاکی ای وجود نخواهد داشت.


آهنگری ادامه داد: در این شهر کارهای زیر بنایی به خوبی انجام شده اما هیچ تلاشی برای زیبا سازی شهر انجام نگرفته است و اولویت برنامه های من زیبا سازی شهر خواهد بود. مردم حق دارند که در مکانی زیبا زندگی کنند.


شهردار نگین شهر در رابطه با اماکن تفریحی شهر بیان کرد: در این شهر هیچ مکان تفریحی و یا پارکی وجود نداشت. با تلاش همکارانم سعی داشتیم در دهه فجر اولین پارک ۵۰۰۰ متری را در این شهر افتتاح کنیم اما وضعیت جوی مانع این کار شد. این پارک پیشرفت ۹۰ درصدی داشته است و انشا ا... تا عید افتتاح خواهد شد.


وی ادامه داد: در حال تلاش برای ساخت پیاده روی خطی در دو طرف بزرگراهی که از وسط شهر ما می گذرد می باشیم تا مکانی مناسب با فضایی روح نواز برای ورزش همگانی شهروندان ایجاد کنیم.


آهنگری در رابطه با میدان نیمه تمام داخل شهر گفت: یک سمت این میدان درست شده بود و در سمت دیگر زمین چاله و قابل استفاده نبود. در عمل این میدان یک خیابان یک طرفه بود که با تلاش همکارانم این مشکل را حل کردیم و این پروژه نیز به اتمام رسید.


شهردار نگین شهر در رابطه با آتشنشانی و وضعیت کارکنان آن اعلام کرد: تا دو ماه پیش اگر جایی در این شهر دچار آتش سوزی می شد٬ مردم باید با نگهبان شهرداری تماس می گرفتند و سپس وی با راننده ماشین آتش نشانی تماس می گرفت تا درصورت جواب دادن راننده به تلفن برای خاموش کردن آتش اعزام شود.


وی ادامه داد: از ۲ ماه پیش توانستیم مرکز آتش نشانی را در این شهر فعال کنیم و در شیفتهای مختلف آماده خدمت رسانی و کمک رسانی به همشهریان عزیز باشیم.


آهنگری افزود: در حال ساخت ساختمان مجزایی برای آتش نشانی هستیم و بودجه ۴۰۰ میلیونی را برای این کار در نظر گرفته ایم.


شهردار نگین شهر گفت: امکانات آتشنشانان ما ابتدایی است و برای تجهیز آنها به وسایل پیشرفته و ایمن در تلاش هستیم.


وی در رابطه با وضعیت شهر خاطرنشان کرد: نگین شهر از ۴ ٬ ۵ بخش منفصلی که با یک جاده متصل شده اند تشکیل شده است. ما سعی کرده ایم که خدمت رسای شهرداری برای تمامی این بخش ها عادلانه باشد.
آهنگری افزود: بزرگراه آزادشهر٬ گنبد شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است و ما در حال تحقیقات برای ساخت پل و زیرگذر برای حل مشکل تردد از عرض این بزرگراه می باشیم.
شهردار نگین شهر در رابطه با حضور تانکر سازان در وسط شهر اعلام کرد: در نگین شهر ۳۲ تانکر سازی و تریلی سازی وجود دارد که این موضوع اینجا را به قطب تانکر سازی تبدیل کرده است٬ اما حضور این مشاغل در شهر چهره شهر را نازیبا می کند.


وی ادامه داد: ما در بیرون از شهر ۳۲ قطعه زمین را برای این عزیزان در نظر گرفته ایم و تمامی امکانات لازم را تهیه و مسیر تردد آنها را نیز آسفالت کرده ایم. ۶۰ ٬ ۷۰ درصد این عزیزان با این کار موافق هستند و همکاران من در حال رایزنی با بقیه آنها می باشند. لازم به ذکر است که تسهیلات ۱۸ درصدی نیز برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.


آهنگری در رایطه با پرداخت به موقع حقوق کارگران اظهار کرد: شهرداری نگین شهر به مانند اکثر شهرداری ها اندکی بدهی دارد. این شهرداری ۲۰۰ میلیون به تامین اجتماعی بدهکار بود که ان را تقسط کرده ایم و در حال پرداخت می باشیم. در رابطه با حقوق کارگران نیز باید بگویم ٬ زمانی که بنده به عنوان شهردار معرفی شدم حقوق این عزیزان ۴ ماه عقب افتاده بود و سعی کردیم ا را به روز کنیم.


شهردار نگین شهر ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ روز به کارگران بابت حقوق بدهی داریم که انشا ا... تا عید تسویه حساب خواهد شد و حقوق این عزیزان به روز می شود.


وی در رابطه با درآمد شهرداری گفت: در این شهر به مردم تفهیم نشده است که باید به شهرداری عوارض بدهند و تاکنون آنها هیچ پولی را در این خصوص پرداخت کرده اند. درآمد شهرداری بیشتر از جایگاه cng و سنگ شکن است و باید به سمتی برویم تا سرمایه گذار جذب کرده و بتوانیم درآمد شهرداری را بیشتر کنیم.


آهنگری در رابطه با طرح مناسب سازی خیابانها و پیاده روها برای جانبازان و معلولین گفت: در این رابطه دستورات خوبی در قوانین کشور داریم اما متاسفانه این موضوع همواره در حاشیه قرار گرفته است. ما سعی کردیم این موضوع را در این شهر رعایت کنیم تا رفت و آمد برای این عزیزان آسانتر شود.


شهردار نگین شهر در رابطه با فضا های ورزشی شهر اعلام کرد: فضای ورزشی خواسته اصلی جوانان این شهر است ولی متاسفانه در نگین شهر یک سانتی متر هم زمین ورزشی وجود ندارد. یک سالن برای آموزش و پرورش بود که آسیب دیده است و قابل استفاده نیست. زمین فوتبال شهر نیز مالک شخصی دارد و به وی تحویل داده شده است.


وی ادامه داد: شهرداری سالهای پیش شروع به ساخت یک سالن ورزشی کرد و بعد از پیشرفت مقداری از کار آن را به اداره ورزش و جوانان داد تا سال را تکمیل کند اما متاسفانه ساخت این سالن به آخر نرسید. برای همین موضوع شنبه در استان جلسه ای با حضور مسئولان استانی داریم تا بتوانیم وضعیت این سالن را مشخص کنیم.


آهنگری در رابطه با وجود چشم انداز بلند مدت برای توسعه و آبادانی شهرها اظهار کرد: متاسفانه چشم انداز و برنامه بلند مدت در شهرداری ها به نتیجه نمی رسد. برای مثال در آزادشهر چشم انداز ۲۰ ساله پیش بینی شد اما الان حتی پیدا کردن مصوبات آن نیز به سختی امکان دارد. 

شهردار نگین شهر ادامه داد: البته وجود چشم انداز بلند مدت در هر موضوعی باعث پیشرفت در کارها می شود اما در شهرداری ها با تغییر شهردارها و اعضای شورا برنامه های مصوب شده قبلی جدی گرفته نمی شود و هر مسئول با دیدگاه خود تلاش می کند.

انتهای پیام/