Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امام جمعه آزادشهر:  انتخابات پر شور و خوبی بود، اما ای کاش ذره ای بد اخلاقی و تخلف قانونی در آن رخ نمی داد. ما انتظار ذره ای تخلف را هم نداریم. انتظار ما از دلسوزان نظام بیشتر از اینها بود. حفظ آرای این مردم متدین و ولایی انتظار مردم از مسئولین است.

به گزارش تیترآزاد، حجت الاسلام و المسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در نماز جمعه امروز آزادشهر بعد از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی در خصوص زکات اظهار کرد: یکی از مسائلی که در اسلام به آن توجه ویژه ای شده است، مسئله زکات است.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: زکات جزء واجبات دینی ما است و در ۳۲ آیه مبارکه از قرآن کریم به آن پرداخته شده است. از بین این ۳۲ آیه در ۲۷ آیه زکات در کنار نماز آورده شده است و این یعنی نماز بدون زکات پذیرفته نمی شود. کلمه زکات در لغت به معنی پاکی و طهارت است و در جایی به معنی رشد و نمو نیز ترجمه شده است.

امام جمعه آزادشهر افزود: زکات پاکیزه کردن مال است و مانند هرس درختان می ماند که باعث رشد و ثمره بیشتر آن درخت می شود. با زکات دادن اموال انسان شامل برکت الهی می شود.

وی در ادامه گفت: در قرآن کریم می خوانیم که خداوند علی اعلی می فرماید؛ از آن مالی که من به تو داده ام در راه خدا انفاق کنید و..... . این آیه حکایت از همدلی و عرق به هم نوع دوستی، توجه به دیگران و انسانیت دارد. به فکر همنوع و همسایه و هم کیش بودن است. بنابر این خداوند متعال حقوق و مال خلق را در اموال ما قرار داده است. دستور الهی است که حق ضعفا را به آنها بپردازیم.

حجت الاسلام شهابی با بیان حدیثی از رسول ا... تصریح کرد: زکات پل ورود به اسلام است و مسلمانی که ادعای مسلمانی دارد باید زکات مالش را بپردازد. در زکات دادن مقدار زکاتی که به شما تعلق می گیرد مهم نیست، بلکه خداوند به نیت شما نگاه می کند. اعتقاد شماست که مهم است.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: نفع زکات به انسان بر می گردد و یکی از اعمالی که در قیامت مجسم می گردد زکات است. اگر فریضه زکات در کشور انجام شود بعید است فقیر و نیازمندی داشته باشیم.

خطبه دوم

حجت الاسلام شهابی در خطبه دوم درباره صداقت در رفتار و گفتار اعلام کرد: صداقت در دین حرف اول را می زند. اگر زندگی ای بهم می خورد و اگر حکومتی از هم می پاشد حتما در آن صداقت نبوده است و اینکه ما در انتظار حضرت مهدی (عج) هستیم، بخاطر حکومتی است که حاکمش و همراهانش صادق هستند و حکومتی پاک است.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: اگر می بینید که نظام ما هر روز محکمتر و قوی تر از قبل می شود، بخاطر نفسهای پاک امام خمینی و هدایتهای صادقانه و خالصانه مقام معظم رهبری است. می دانید که صداقت در رفتار و گفتار از نشانهای مومنین است.

وی در خصوص انتخابات ۹۶ بیان کرد: از همه شما عزیزان که در انتخابات شرکت کردید و این روز را مانند روز قدس، ۲۲بهمن، ۹دی و انتخابات دیگر در آلبوم افتخارات این کشور ماندگار کردید متشکرم.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: پیروز این انتخابات ملتی هستند که دغدغه ی دین و اسلام را دارند و دلسوز نظام می باشند.

امام جمعه آزادشهر افزود: مقام معظم رهبری در پی حضور حماسی مردم در انتخابات پیامی دادند که نکته نکته اش درس است. توجه به نکات آموزنده معظم له راهنمایی برای همگان و اللخصوص دولتمردان کشورمان برای خدمت به اسلام و این سرزمین است.

وی در ادامه گفت: انتخابات پر شور و خوبی بود، اما ای کاش ذره ای بد اخلاقی و تخلف قانونی در آن رخ نمی داد. ما انتظار ذره ای تخلف را هم نداریم. انتظار ما از دلسوزان نظام بیشتر از اینها بود. حفظ آرای این مردم متدین و ولایی انتظار مردم از مسئولین است.

حجت الاسلام شهابی تصریح کرد: رقابتهای انتخابی دیگر تمام شده و وقت رفاقتها است. دیگر حزب و جناح معنایی ندارد و همه باید برای پیشرفت نظام متحد شوند. نباید افراد متخصص، کارشناس و متدین کنار گذاشته شوند. این در شان دولت انقلابی نیست، باید از همه پتانسیلهای نظام برای رشد و تعالی کشور استفاده شود. همچنان که حضرت آقا فرمودند: باید از همه ی سرمایه های نظام استفاده شود.

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: در شان نظام نیست که برخورد های حزبی و جناحی انجام شود و آن جناحی که رای آورده به تمسخر جناح مخالف بپردازد و آنها را کنار بزند. اولین خواسته مردم عمل کردن به وعده های انتخاباتی مسئولین است. دولتی موفق است که از همه ی سرمایه های استفاده کند، بد اخلاقی های انتخاباتی و صحبتهای دوران انتخابات که دلسردی می آورد، باید کنار برود و نباید در سخنزانی ها تکرار شود. امیدواریم که اینگونه شود.

وی در خصوص حمله آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم اعلام کردند: حمله وحشیانه آل خلیفه به منزل عیسی قاسم در بحرین واقعا قلب مسلمین جهان و به ویژه شیعیان را جریحه دار کرده است. روحانی ای که محور وحدت بود.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: با روی کار آمدن ترامپ این فرد منفور با آن رفتارهای خشن و زشتش و قرار گرفتن در کنار آل سعود و حمایت ازآنها که محور شرارت در منطقه هستند و تمام سلفی ها، داعشی ها ، تکفیری ها و خباثتها در منطقه از سمت آنها نشات می گیرد، می بینیم که جنایتها روز به روز بیشتر می شود.

امام جمعه آزاشهر افزود: سوال اینجاست که آیا مسئولین سازمان ملل و مردم دنیا مظلومیت این کودکان و زنان و مردان بی گناه منطقه را نمی بینند که اینچنین سکوت کرده اند. استکبار جهانی در سوریه می خواهد حاکمی که مورد پذیرش مردم کشورش است را بر کنار کند و از داعشی ها حمایت می کند و در یمن و بحرین از حاکمانی حمایت می کند که مردم آنها را نمی خواهند

وی گفت: واقعا باید منتظر منجی عالم بشریت باشیم تا بیاید و دمار از این زورگویان و مفسدان درآورد.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: با محکومیت زبانی کاری درست نمی شود، مسلمانان باید به میدان بیایند و با استکبار و عوامل آن مقابله کنند. شیعیان عربستان دارند زندگی خود را به بدترین وضع از دست می دهند. حقوق بشر و سازمان ملل کجاست! ما این حرکتهای سخیف را محکوم می کنیم و آزادی همه مردم منطقه ازدست ظالمان را می خواهیم.

امام چمعه آزادشهر در ادامه به سند ۲۰۳۰ اشاره کرد و اذعان کرد: در جلسه ای که رئیس جمهورهای کشورهای جهان و رئیس جمهور ما حضور داشتند، بدون رای گیری این سند و برنامه کلی ای را که برای تمام دنیا بوده مطرح و تصویب می کنند و در جلسه ای دیگر به وزرای خارجه اعلام کرده و بند ها را مشخص می کنند.

وی افزود: بسیاری از بندهای این سند ، هیچ همخوانی ای با اعتقادات دینی و اسلامی ندارد. مسائلی از جمله ، سکولار بودن، اختلاط جنسی و حذف آیات جهاد، و حذف دروس مرتبط با جهاد و شهادت، آزادی جنسی و در کل بی دینی دراین سند وجود دارد. این سند تعهداتی را به همراه دارد که باید اطلاعات دانش آموزان ما بصورت مداوم گزارش شود و این با قوانین ما در تضاد است.

حجت الاسلام شهابی اظهار کرد: آقایان می گویند ، عده ای دارند ذهن ها را مخدوش می کنند، آن درسهایی را که حذف کردید برگردانید به کتاب ها، ملت در مقابل سند ۲۰۳۰ ایستاده است، زیرا این سند بر خلاف دین و اعتقاد ما است.( تکبیر مردم)

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: آقا هم جلوی این قضیه ایستاده و به مسئولین تذکر داده است.

وی در خصوص حذف درسهای جهاد و شهادت در کتابها گفت: ما امیدواریم این درسها به کتابهای دانش اموزان ما برگردد. مقام معظم رهبری می فرمایند: این جانفشانی ها، جهاد و شهادت نباید فراموش شود. جهاد و شهادت است که حکومت را مقاوم نگه داشته است. ما در کنار آقا با تمام وجود از همه ی اعتقادات دینی ، سیاسی و فرهنگی خود دفاع می کنیم.

انتهای پیام/