Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

محسن دهنوی پژوهشگر جوان ایرانی و اهل شهرستان آزادشهر گلستان که مدعو دانشگاه هاروارد آمریکا بود پس از دیپورت از فرودگاه بوستون نیمه شب چهارشنبه به تهران بازگشت.

به گزارش تیترآزاد، محسن دهنوی امشب در یک گفتگوی تلفنی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: هر چند برخورد رییس و وکیل دانشگاه بسیار محترمانه بود اما از برخورد دولت آمریکا و رفتار با یک پژوهشگر بسیار متعجب هستم.

وی اضافه کرد ؛ دانشگاه هاروارد همچنان پیگیر موضوع و خواهان همکاری است و از زمان رخداد این اتفاق ارتباط عمیق تری با بنده ایجاد کرده اند و این در حالی است که دولت آمریکا رویه دیگری دارد.

محسن دهنوی که به همراه همسر و سه فرزند خردسال خود عازم آمریکا شده بود در فرودگاه لوگان بوستون پس از حدود 30 ساعت بازداشت به تهران بازگردانده شد.

وی حتی اجازه تماس تلفنی با خانواده اش در ایران را نداشته و پلیس آمریکا وسایل مورد نیاز تحقیقات و لپ تاپ وی را گرفته و نداده است.

دهنوی اضافه کرد: پلیس می گفت به رغم اینکه برای ما روشن است شما جزو دانشمندان برجسته درمان سرطان کودکان هستید و این حوزه کامل انسانی، غیرنظامی، غیرحساس و غیرخطرناک است اما نمی توانیم اجازه ی ورود شما به خاک آمریکا را بدهیم و پروتکل های امنیتی ما این اجازه را نمی دهد.

وی گفت: در دوره دکترا نانوبیو تکنولوژی به روش های جدید درمان سرطان وارد شدیم و بر این اساس از دوسال پیش با دانشگاه هاروارد آمریکا به دلیل تحقیقات خوبی که آنها در این زمینه انجام می دهند ارتباط برقرار کردیم.

دهنوی دلیل همکاری با دانشگاه هاروارد را انتقال فناوری به کشورمان و افزایش موفقیت درمان سرطان بیان و اضافه کرد: همه ی مکاتبات با این دانشگاه انجام و روادید سفر به آمریکا در اسفند گذشته دریافت شد و دانشگاه هاروارد همراهی خوبی کرد.

وی سال 1381 وارد دانشگاه صنعتی شریف شده و پس از گذراندن مراحل کارشناسی و کارشناسی ارشد در مقطع دکترا مقاله ای را درباره نانوفناوری و درمان سرطان در گروه مجلات نیچر که جزو معتبرترین مجلات علمی دنیاست چاپ کرد که بر همین اساس دانشگاه از وی دعوت کرد.

وی درباره امکان تحقیقات در این باره در ایران نیز افزود: امکان این کار وجود دارد اما زمان بر وهزینه بر است و با توجه به گسترش سرطان در کشور باید این تحقیقات با همکاری دانشگاههای مطرح در این زمینه به سرعت انجام شود.

انتهای پیام/