Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه های نماز جمعه نگین شهرگفت: وظیفه خطیر شورای نگهبان پاسداری از جامعیت نظام اسلامی است، هر وفادار به انقلاب باید از ارکان نظارتی نظام اسلامی حمایت و دفاع کند.

به گزارش تیترآزاد، حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه اول نماز جمعه ی این هفته در نگین شهر، در سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام صادق علیه السلام به بیان جایگاه رفیع آن حضرت پرداخت و افزود: امام صادق علیه السلام در نگاه اندیشمندان و فرهیختگان مذاهب اسلامی، مظهر صداقت، خورشید هدایت، سرچشمه علم و حکمت است او بنیانگذار فقه جعفری و از مفاخر با عظمت علمی جهان است و بسیاری از علما و دانشمندان شیعه و اهل سنت در عظمت آن حضرت کتاب ها نوشته اند و سخن ها گفته اند و در پای درس آن حضرت حاضر شدند و کسب فیض کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر سپس با استناد به نصوص تاریخی و دینی به بیان جملاتی از علمای شیعه و اهل سنت در بیان عظمت امام صادق علیه السلام پرداخت و گفت: ابوحنیفه، مالک بن انس، محمد بن عبدالرحمان، جاحظ، شهرستانی، ابن حجر عسقلانی، ابن خلکان و ... همگی بر این نکته اذعان داشتند که امام صادق علیه السلام داناترین و افقه ترین و عالم ترین امت است.

حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه دوم با تبریک سالروز تشکیل نهاد شورای نگهبان ، آن را یک رکن مهم نظارتی در انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: بر اساس نص صریح قانون ، این نهاد مقدس با رسالت حفاظت و صیانت از جامعیت نظام یعنی پاسداری از رهبریت، اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی تشکیل شد و این یک وظیفه ی بسیار مهم و خطیر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر با استناد به سخنان امام راحل و مقام عظمای ولایت در اهمیت جایگاه این نهاد و رکن انقلابی گفت: تضعیف شورای نگهبان، تضعیف انقلاب و اسلام است و حفظ آن بر همگان یک تکلیف است و بود و نبود آن به معنای بود و نبود نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام دیلمی سپس به نقش استکبار در مقبولیت زدایی از دستاوردهای ارزشی و ارکان انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار این که مردم باید با هوشیاری در صحنه ی دفاع از قداست و شانیت نظام اسلامی در صحنه باشند و تحرکات جبهه ی اسکتباری را رصد کنند متولیان امر نیز نباید در برابر زیاده خواهان و کسانی که به ارزشهای اسلامی و ارکان مهم نظام دینی اهانت می کنند و با شبهه افکنی و همسویی با دجال وارها در صدد تضعیف هویت انقلابی هستند سکوت کنند.

حجت الاسلام دیلمی تصریح کرد: وفادار به انقلاب اسلامی به قوانین و ارزشها و ارکان نظام احترام می گذارد و بر اساس گفتمان انقلاب و شهدا حرکت می کند و هرگز با دشمن هم صدا و هم نوا نمی شود و با تمام وجود از ارکان نظارتی نظام اسلامی دفاع می کند.

دیلمی سپس به اهمیت جایگاه تربیت دینی در اسلام پرداخت و خانواده را مهم ترین رکن تربیتی در اسلام معرفی کرد و گفت: خانواده ای که گفتمان آن نماز و معارف دینی و اسلامی باشد و فرزندان با صدای مناجات پدر و مادر و تهجد آنها آشنا باشند تحقیقا کمتر دچار آسیب های اجتماعی و هویتی می شوند و این یک حقیقت انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/