Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مسابقات انتخابی تیم منتخب استان در رشته رزمی باستانی پرثوا دیروز در علی آباد برگزار شد. تیم پرثوآ آزادشهر با 10 شرکت کننده در این مسابقات حاضر شد.

به گزارش تیترآزاد، مسابقات انتخابی تیم منتخب استان گلستان در رشته رزمی باستانی پرثوآ و رده های سنی مختلف  و با شرکت 12 تیم از سراسر استان دیروز در علی آباد برگزار شد. تیم پرثوآ آزادشهر با 5 شرکت کننده در این مسابقات حاضر شد و توانست 2 مقام اول، 1 مقام دوم و 2 مقام دومی را کسب کند.

این تیم با مربیگری علی اصغر نوروزی و ایوب تیلانی در این مسابقات شرکت کرد.

در رده سنی نونهالان اشکان شمع آبادی اول و محمد امین بارانی سوم شد و به اردوی تیم استان راه یافتند.

در رده سنی خردسالان محمد امین تیلانی اول شد و محمد عارف آذرلو مقام دوم را بدست آورد و هر دو توانستند به اردوی تیم استان ملحق شوند.

در رده سنی نوجوانان صادق بولاغی سوم شد و  به اردوی تیم استان راه پیدا کرد.

در انتهای این رقابتها تیم پرثوآ آزادشهر توانست کاپ اخلاق رقابتها را نیز از آن خود کند.

«رزم پهلوانی پرثوآ»، برآمده از شیوه‌های رزم سنتی و بومی ایرانیان است. از جمله، آئین‌های رزم پهلوانی خراسان، مازندران، کردستان، گیلان، سیستان بلوچستان، بختیاری، لرستان و... که تلفیقی از فرهنگ رزم ایران اسلامی با حرکات موزون آیینی و برگرفته از آداب و سنن دیرینه ایرانیان است که به صورت با سلاح و بدون سلاح انجام می‌شوند.

از نظر فنی، در این رشته نه تنها از کلیه ضربات دست و پا برای غلبه بر حریف بهره گرفته می‌شود بلکه با رقص و پای مخصوص رزم باستانی، در صورت تماس نزدیک با حریف، از فنون گیر و پرتاب و خاک نیز استفاده خواهد شد.

سلاح‌هایی که در این رشته بکار گرفته می‌شوند نیز از سلاح‌های خاص ایرانی بوده که از دیر باز مورد استفاده جنگجویان و هنروران قرار می‌گرفت. از جمله این سلاح‌ها: شمشیر (کتاره)، دو شمشیر (تنگادو)، چوب کوتاه (دو چوب)، چوب بلند (لیفا)، تیراندازی با کمان (در حال سوارکاری) و ... می‌باشد

انتهای پیام/