Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

با نزدیک شدن به ماه محرم مصاحبه ای با یکی از مسئولان هیئت انصار المهدی آزادشهر داشتیم و وی از اهداف تشکیل هیئت مذهبی انصار وفعالیتهای آن سخن گفت.

 به گزارش تیترآزاد، مجتبی کاظمی یکی از مسئولین هیئت انصار المهدی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هیئت انصار المهدی از تابستان سال ۱۳۶۸ کار خود را آغاز کرده است. بانیان این هیئت همه طلبه بودند و با نگاهی پرورشی این هیئت را تاسیس کرده اند. همچنین در کنار کارهای تربیتی رسیدگی به خانواده های نیازمند و کارهای خیر جزء اهداف این هیئت بوده است.

کاظمی ادامه داد: افرادی که در زمان ان بزرگواران در این هیئت عضو شده بودند و فعالیت می کردند اکثرا به حوزه علاقه پیدا کردند و طلبه شدند و ما بقی انها نیز افراد بسیار موفقی در زندگی هستند و در پستهای مهم اداری، جایگاه های خوب علمی می باشند. عده ای از اعضای هیئت که به سمت بازار گرایش داشتند، اکنون به بازاریان موفق و خوشنام تبدیل شده اند. 

مسئول هیئت انصار المهدی آزادشهر افزود: بنای هیئت انصار المهدی بر پرورش نیروهای انقلابی و موفق بوده است و ما در این هیئت علاوه بر شور حسینی به پرورش شعور حسینی نیز می پردازیم. سعی ما بر این است که سرباز امام زمان تربیت کنیم و افرادی انقلابی و موفق به جامعه تحویل بدهیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به سنتی که از موسسان هیئت برای ما به یادگار مانده است، در تمام جلسات هیئت با دعوت از علما، سخنرانی داریم و در آن فضایل ائمه اطهار، تفسیر قرآن و ادعیه ، بیانات امام خمینی و خامنه ای، و مسائل روز اسلام و ایران بیان می شود.

کاظمی در خصوص نحوه عزاداری در این هیئت و برنامه هیئت برای محرم امسال اعلام کرد: چند هفته ای است که در حال آماده سازی هیئت برای عزداری محرم هستیم. از کچ کاری و موزاییک ساختمان هیئت گرفته تا شستن فرشها و ... . در هیئت ما عزاداری به روش سنتی انجام می شود و ما تنها با سینه زنی و مالیدن تربت امام حسین به لباسها عزاداری می کنیم و علم هیئت نیز یک علم سنتی می باشد. علم ما یک چوبی است که پارچه ای به آن متصل شده است.

مسئول هیئت انصار المهدی آزادشهر ادامه داد: در هیئت ما هیچگاه طبل و زنجیر زنی وجود نداشته است و ما سعی کرده ایم که طبق نظر علمای دین ، عزاداری کنیم. امسال هم مثل سالهای پیش عزاداری خواهیم کرد و تمرکز هیئت به ایجاد شعور حسینی است و ایجاد شوری که با شعور هیچگاه از ولایت جدا نشود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/