Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آزادشهر گفت: در طرح ترسیب کربن, از محل صندوق خرد روستایی در روستاهای هدف شهرستان آزادشهر, به ۵۹۹ نفر, تسهیلاتی بالغ بر ۷ میلیارد ریال پرداخت شد.

به گزارش تیترآزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم , حسین سلطانعلی امروز در جلسه بررسی فعالیت‌ها و مشکلات دستگاه‌های احرایی شهرستان آزادشهر اظهار داشت: این تسهیلات از دی ماه سال 93 با راه‌اندازی صندوق تا تیرماه سال جاری با هدف ایجاد اشتغال در زمینه‌های کشت زعفران, خرید ادوات کشاورزی, صنایع دستی, پرواربندی دام و غیره به جوامع محلی پرداخت شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر افزود: همچنین در جهت ایجاد اشتغال پایدار, دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی با عناوین کارآفرینی, در رشته‌های پرورش قارچ, کشت زعفران, تابلوفرش, قالی‌بافی و غیره برای 627 نفر معادل 60 هزار نفر ساعت برگزار شده است.

سلطانعلی تصریح کرد: پروژه ترسیب کربن, در سطح 48 هزار و 329 هکتار در روستاهای هدف, تیل آباد, سیب چال, نراب, خوش ییلاق, وامنان, کاشیدار, با 3 هدف, کاهش گازهای گلخانه‌ای با هدف جهانی, حفاظت و احیای منابع طبیعی با مشارکت مردم با هدف ملی و بهبود شاخص توسعه انسانی از طریق توان افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی با هدف ملی از سال 93 در حال برگزاری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر تاکید کرد: فعالیت‌های خوبی در جهت ایجاد اشتغال و کاهش تخریب منابع طبیعی و زیست محیطی صورت گرفته که همه آنها با مشارکت مردم و جوامع محلی است.

سلطانعلی یادآور شد: در روستاس سیب‌چال مدرسه 6 کلاسه با همکاری خیران و منابع طبیعی با زیربنا 165 مترمربع و اعتبار 700 میلیون ریال در اجرای طرح ترسیب کربن احداث شده است.

وی گفت: اصلاح و احیای مراتع با انجام مرمت چشمه و احداث آب انبار 7 باب با اعتبار 547 میلیون ریال از دیگر برنامه این طرح است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر اظهار کرد: 2 پروژه در جهت لایروبی در راستای ذخیره نزولات آسمانی در مراتع زریوان روستای نراب با اعتبار 47 میلیون ریال انجام شد.

سلطانعلی افزود: در 30 هکتار از اراضی روستاهای هدف, با اعتبار 4 میلیارد و 600 میلیون ریال انواع درختان مثمر مانند سیب, گلابی, آلبالو و دیگر درختان مثمر کشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر اظهار داشت: ترویج و کشت گیاهان دارویی با گونه‌های آویشن, گل گاوزبان, رزماری در حدود 15 هکتار با اعتبار 300 میلیون ریال صورت گرفت.

وی تصریح کرد: توزیع گل محمدی با مشارکت مردم با بیش از 43 هزار اصله نهال در 17 هکتار با اعتبار 364 میلیون ریال و توزیع زرشک به تعداد 2 هزار و 150 اصله نهال در مساحت بالغ بر 4 هکتار با اعتبار 40 میلیون ریال از دیگر فعالیت‌های پروژه ترسیب کربن است.

انتهای پیام/