Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نشست خبری رئیس اداره راهداری آزادشهر با خبرنگاران آزادشهری به مناسبت آغاز فصل سرما در اداره راهداری و حمل و نقل آزادشهر برگزار شد.

به گزارش تیترآزاد، سیدحبیب اله حسینی رئیس اداره راهداری آزادشهر درجمع خبرنگاران آزادشهری بابیان اینکه اداره راهداری آزادشهر از سال ۹۵ از راهداری گنبد تفکیک و مستقل شد است، اظهار کرد: حوزه راهداری آزادشهر با ۱۰۶ کیلومتر راه ارتباطی شامل ۹۷ کیلومتر راه اصلی، ۳کیلومتر راه شوسه و ۶ کیلومتر راه خاکی می باشد و بدلیل برخورداری از ۶۵ کیلومتر محور ترانزیتی کوهستانی از محورهای حساس و استراتژیکی استان گلستان است که نقش مهمی در تبادل کالا و تردد مسافر دارد.

حسینی ادامه داد: محور آزادشهر- خوش ییلاق در ۶ الی ۷ ماه از سال با برف و بوران همراه است و در فصل های بهار و تابستان نیز با بارش باران و جاری شدن سیلابها نگهداری ۳۶۵ روزه ای را نیاز دارد .

رئیس راهداری آزادشهر افزود: تمام تلاش همکاران بنده این بوده و می باشد تا این محور بسته نشود و محوله های ترانزیتی خسارت مالی نبینند.

1

وی در ادامه تصریح کرد: ادورات و ماشین آلات راهداری کامل اما فرسوده می باشد و هزینه نگهداری آنها به صرفه نیست و مسئولین باید برای جایگزین کردن آنها تدبیری بیندیشند. مثلا جدیدترین ماشین راهداری ساخت ۱۳۷۱ می باشد.

حسینی ادامه داد: با سیلابهای امسال حدود ۶ تا ۷ میلیارد تومان خسارت به جاده ها و پلهای شهرستان آزادشهر وارد شد.اما بودجه شهرستانی ما ۳۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره اداره راهداری آزادشهر ادامه داد:البته بودجه کشوری هم هر ساله به ما تخصیص می یابد اما نگهداری جاده هزینه های زیاد به همراه دارد، از قبیل هزینه های ایمن سازی جاده با استفاده از نصب تابلوها ، گارد ریل و ... ، مرمت آسفالت، خرید شن و ماسه برای فصل سرما، تمیز کردن شانه خاکی و ....  .

وی افزود: با وجود این بودجه های محدود، متاسفانه شاهد سرقت گارد ریل، چراغهای سولار و تابلوهای هشداری توسط افراد سودجو نیز می باشیم و این موضع باعث می شود تا بودجه ایمن سازی جاده در جایگزین کردن موارد سرقتی هزینه شود و ما نتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم.

حسینی در خصوص معضلاتی که اداره راهداری آزادشهر با آن مواجه است اعلام کرد: سرقت، تجاوز به حریم جاده، اضافه بار ماشین های باری و فرسودگی ادوات راهداری چهار معضل بزرگی است که راهداری آزادشهر با ان مواجه است.

2

رئیس اداره اداره راهداری آزادشهر در ادامه گفت: ما همواره شاهد ان هستیم که رانندگان ماشین های ترانزیتی که از کشورهای دیگر وارد ایران شده اند، وقتی می بینند که جاده برفی است، بدون درخواست ما در شانه خاکی جاده توقف می کنند تا جاده ایمن شود و بعد به حرکت خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه رانندگان هموطن، بدون داشتن زنجیر چرج و بی توجه به هشدارهای ما به مسیر خود ادامه می دهند و این موضوع همواره باعث ایجاد حادثه و مسدود شدن جاده برای ساعت ها شده است.

حسینی افزود: یکی از دلایلی که امداد رسانی طولانی می شود بی توجهی هموطنان به اعلام بسته بودن جاده است. مردم ما با وجود هشدار ما به هر طریقی به راه خود ادامه می دهند و وقتی به محل حادثه می رسند، مجبور می شوند توقف کنند و متاسفانه در یک خط قرار نمی گیرند و تمام لاین ها را می بندند و ادوات کمک رسان ما برای رسیدن به محل حادثه زمان خیلی زیادی را صرف عبور از بین این ماشینها می کند.

رئیس اداره اداره راهداری آزادشهر در پایان از هموطنان عزیز درخواست کرد: وقتی اعلام می شود سیل و یا برف شدید در راه است از سفر های غیر ضروری خودداری کنید و در مواجه بسته شدن جاده صبر داشته باشید زیرا یک ساعت توقف بهتراز ۴ ساعت در ترافیک ماندن است.

انتهای پیام/