Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان: اینکه بگوییم کی سایت زباله آزادشهر از اینجا جمع می شود، زمان مشخصی را نمی توان اعلام کرد. این سایت مکان محدودی دارد و عملا در حال پرشدن می باشد و ما دنبال یک سایت جدید در استان هستیم، اما باید کارهای کارشناسی انجام شود و این زمان بر است.

به گزارش تیترآزاد، محمد حمیدی  در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص بیانات اخیر امام جمعه آزادشهر مبنی از بالا بودن مرگ و میرهای تنفسی ناشی از  سایت زباله آزادشهر اظهار کرد: این سایت فاصله مناسبی از لحاظ زیست محیطی دارد و در ثانی ما هم برای اینکه بتوانیم اثرات زیست محیطی آن را کنترل کنیم، امسال اعتبار زیادی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای آن درنظر گرفته ایم تا شیرابه های ان را تصفیه کنیم.

حمیدی ادامه داد: زباله هایی که در این سایت ریخته می شود به سرعت دفع میشود و یا پردازش و جداسازی شده و تبدیل به کود کمپوست می شود. ما در سال گذشته ۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای مسائل سایت زباله آزادشهر در نظر گرفتیم تا مشکلات این سایت را مدیریت کنیم.  

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان تصریح کرد: اینکه بگوییم کی سایت زباله آزادشهر از اینجا جمع می شود، زمان مشخصی را نمی توان اعلام کرد. این سایت مکان محدودی دارد و عملا در حال پرشدن می باشد و ما دنبال یک سایت جدید در استان هستیم، اما باید کارهای کارشناسی انجام شود و این زمان بر است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر، علت انتخاب این مکان و کارشناسی غلط این مکان اعلام کرد: درآن زمان، شهرداری ها برای جابجایی زباله ها به نقاط دور دست استان همکاری نمی کردند و به علت اینکه آزادشهر در وسط استان قرار داشت، این مکان را انتخاب کردند.

حمیدی ادامه داد: شهرداری ها در حال حاضر ماشین دارند و فرهنگ این کار هم جا افتاده است، مدیریت پسماند نیز نیروی کافی دارد و ما دنبال چاره ای اساسی هستیم ، اما تا آن زمان باید همین سایت را مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر امورشهری وشوراهای استانداری گلستان در جواب به ، آیا سایت بعدی هم مانند سایت آزادشهر ، سایت دفنی خواهد بود یا خیر گفت: ما به دنبال سرمایه گذار هستیم و تصمیم داریم یا سایت زباله سوز بزنیم که از ان برق تولید کنیم و یا از زباله ها برای کود کمپست و تولید گاز استفاده کنیم. البته در حال حاضر به دلیل پایین بودن قیمت خرید برق ، توجیح اقتصادی برای سرمایه گذاران ندارد.

( بنا به اطلاعات موثق، در سایت زباله آزادشهر تنها دفن و دپو کردن صورت می گیرد و هیچ تبدیل و استفاده ای انجام نمی شود.)

انتهای پیام/