Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

به مناسبت دهه فجر پروژهای عمرانی با حضور مهندس غراوی معاون عمرانی استاندار در سالن ارشاد آزادشهر بصورت متمرکز افتتاح شد.

به گزارش تیتر آزاد، سید رسول حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر، امروز در افتتاح متمرکز پروژهای عمرانی که به مناسبت دهه فجر و با حضور مهندس غراوی معاون عمرانی استاندار در سالن ارشاد آزادشهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آزادشهر با دارا بودن ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در یک چهار راه مواصلاتی قرار گرفته و ما افتخار خادمی زوار امام رئوف امام رضا (ع) را داریم. آزادشهر در مسیر ترانزیتی استان سمنان و مرکز کشور به ترکمنستان قرار گرفته که به لحاظ حمل و نقل مرکز ثقل ارتباطات بین المللی در منطقه محسوب می شود.

حسینی ادامه داد: شهرستان آزادشهر از ابتدای انقلاب تاکنون ۲۲۵ شهید و ۸۵۳ جانباز و ۱ شهید مدافع حرم تقدیم اسلام وانقلاب نموده است.این شهرستان دارای سه شهر آزادشهر، نگین شهرو نوده خاندوز می باشد. به حمدالله وجود جو همدلی و همراهی بسیار خوب امام جمعه محترم و دستگاه های اجرایی و اقوام فارس ، سیستانی ، بلوچ ، ترکمن ، ترک و ... تشیع و تسنن در پیشبرد اهداف بسیار مثمر ثمر بوده و می باشد.

فرماندار آزادشهر افزود: با حمایت و همدلی که بین استاندار، معاونین، مدیران اجرایی استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، پروژه های خوبی در ایام دهه مبارک فجر در این شهرستان افتتاح می شود. ۹۰ پروژه در دو بخش عمرانی و اقتصادی و با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

۶۵ پروژه عمرانی : ۳۴۵۱ واحد مقاوم سازی روستایی که ۲۷ درصد کل واحدهای مسکن روستایی میباشد، آسفالت ۳ روستای گلها ، سبزواری ها و ممی آقچلی با اعتبار ۳۲۰ میلیون تومان، کارگاه تولیدی پوشاک ورزشی نود با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۷ نفر، کارگاه تولیدی لباس زنانه با اعتبار ۷۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۷ نفر، پروژه های در دست اجرا که از خدمات دولت در شهرستان می باشند که در روستاها  با پشتوانه علمی و تخصصی و اعتبار دولتی و کمک روستاییان عزیز در حال اجرا است.

وی در ادامه گفت: در ۶ روستا طرح هادی به طور کامل اجرا شده است و در ۲۱ روستا در حال اجراست. ۲۲ روستا نیز در اولویت بعد قرار دارند. مسکن روستاییان هم در جهت احداث واحد مسکونی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی در حال انجام است.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به آسیبهای  سیل ناشی از سیلاب و جریانهای آبریز در روستاهای پایین دست، اجرای پروژهای کنترل سیل و رسوب از جمله اقدامات اساسی در جهت جلوگیری از بروزخسارتهای جانی و مالی، حفظ آب وخاک و جلوگیری از مهاجرت روستاییان الزامی می باشد.

فرماندار آزادشهر خطاب به معاون عمرانی استاندار اولویتهای مالی و اعتبارات مورد نیاز این شهرستان را به شرح زیر اعلام کرد:

-روستاهای وطن ، تیل آباد ، غزنوی ، قشلاق ، نراب و رودبار، برای احداث سازه کنترل سیل و رسوب ،تکمیل و ترمیم سازها نیاز به اعتبار ۲/۱ میلیارد تومان دارند.

- مجتمع فرهنگی و هنری آزادشهر که تاکنون اعتبار ۶/۱ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و نیاز به اعتبار  ۱/۳ میلیارد تومان دارد.

- رودخانه شهید خنجری برای دیوار سازی و کف سازی نزدیک به 6 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

- ساماندهی پل هوایی ورودی شهر – نورپردازی و فضای سبز و ...... ۱/۵ میلیارد تومان بودجه نیازمندیم .

- در بخش کشاورزی – یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در دو فاز که فازاول با حدود ۱۰۰ هکتار انجام شد و فاز دوم ۵۰ هکتار از راضی در حال یکپارچه سازی است تا در مصرف آب و بهره وری بالای محصول کمککار کشاورزان منطقه شود.

- احداث آب بندان و سد مخزنی کوچک و دیگر طرحهای آبخیزداری در دست اجرا داریم .

- طرح های جدید گردشگری بوم گردی برای سال آینده برنامه داریم علاوه بر روستای فارسیان روستای دیگری به این طرح اضافه شود .

- با عنایت به اینکه در مسیر ترانزیتی هستیم وجود زیر ساخت های لازم خط هوایی در گرگان و کلاله و همچنین در آینده احداث راه آهن این شهرستان چشم اندازه بسیار خوبی برای رشد و توسعه صنعت

گردشگری خواهد داشت .

- از توسعه و توجه به بخش تعاون هم نهایت بهره را ببریم، سرمایه های کوچک را در غالب تعاونی گرد هم بیاوریم و حمایت کنیم تا به ایجاد اشتغال پایدار برسیم .

- پروژه تکمیل بزرگراه ملی (آزادشهر – شاهرود )  با اعتبار هزینه شده ۵۰ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز ۳۲۵ میلیارد تومان با عنایت به اینکه یک نیاز جدی است به کمک استاندار محترم جهت دستور مساعد برای بودجه و اعتبار لازم آن نیازمندیم . همچنین نیاز به کمک نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی داریم که با پیگیری لازم بودجه ویژه ای به این پروژه تزریق شود تا شاهد سرعت در عملیات و به بار نشستن این پروژه بزرگ در منطقه باشیم .

- در همین راستا با هدف کوتاه مدت به لحاظ تردد بسیار زیاد کامیون های باری و وجود روستاهای زیاد در مسیر و تردد آنها در این محور، اقدام به لکه گیری آسفالت محور خوش ییلاق کرده ایم. با اعتبار هزینه شده ۱۵۰ میلیون و اعتبار مورد نیاز ۴۰۰ میلیون تومان.

- برای مجتمع ورزشی و چمن مصنوعی که یک پروژه ملی است و نیاز جدی جوانان شهرستان میباشد تا کنون ۱/۸ میلیارد تومان هزینه شده است و نیاز به اعتبار یک میلیارد دارد تا به بهره برداری برسد .

-ایجاد و تکمیل تاسیسات زیربنایی شهرک صنعتی آزادشهر که تاکنون برای آن  ۴/۶ میلیارد تومان هزینه شده است  و برای تکمیل ۵/۴ میلیارد تومان اعتبار نیازاست. شهرک صنعتی آزادشهر در زمین به وسعت ۶۵ هکتار و قرار دارد و مورد بهره برداری رسمی ۱۵ واحد با اشتغال ۲۸۰ نفر می باشد.

- ناحیه صنعتی آقچلی در مساحت ۲۰ هکتار، ۳۹ واحد صنعتی  ۸۰۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است. نکته حائز اهمیت این است، در این شهرک زمین به قدر کفایت وجود دارد . در شهرک های دیگر با معضل نبود زمین مواجه هستند سرمایه گذاران عزیز از این فرصت می توانند استفاده کنند و از مزایای حضور در شهرک بهره مند شوند .

حسینی در خصوص برنامه های جدید خود نیز گفت: سایت جمع آوری زباله در شهر آزادشهر که زباله تولید شده در شرق استان به این سایت منتقل می شود و مردم از این وضع به دلیل بوی بد و وجود

حیوانات موذی بسیار گلایه مند هستند . ما با اجازه از استاندار محترم و دیگر مسئولین در حال مذاکره با تعدادی از شرکت های معتبر بین المللی جهت ساماندهی این مهم می باشیم و تا انشاءالله از این تهدید یک فرصت طلایی برای شهرستان ایجاد کنیم.

فرماندار آزادشهر ادامه داد: حادثه معدن زمستان یورت ،حادثه ی تلخ و غم بار است که ما باید درس بزرگتر از آن بیاموزیم. دو اقدام انجام شد یکی پیگیری مطالبات معدنکاران نمونه و خانواده های آنها در خصوص مسائل تامین اجتماعی، بیمه، و .... . اما نکته دیگر، تاکید بر ایمنی بهداشت محیط کار است و اداره کار و اداره صنعت–معدن– تجارت به صورت دوهفته یکبار پیگیر مسائل ایمنی معدنهای موجود در منطقه هستند و ایمنی در کارگاه خط قرمز ماست.

وی ادامه داد: کلام آخر اینکه برای کمک به جلب و جذب و حفظ سرمایه گذاری در شهرستان نهایت همکاری و تعامل را داریم و تمام تلاش ما در این راستا می باشد . جلسات مشترک هفتگی با حضور مدیران اجرایی – بانکها و تولید کنندگان طراحی کردیم .

حسینی در آخر به کلاهبرداری شرکت پرهاماشاره کرد و به مهندس غراوی گفت: مردم صبور و ولایتمدار شهرستان آزادشهر در سنوات قبل از یک بحران مالی جدی حاصل از یک کلاهبرداری بزرگ صدمات غیرقابل جبرانی متحمل شدند لذا خواهشمند است با یگ نگاه ویژه ، تخصیص اعتبار جدید و تکمیل پروژه های عمرانی باعث شور و نشاط و حرکت در شهر و دلگرمی هرچه بیشتر مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولین جدید گردد.

انتهای پیام/