Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

لژیونرهای ایرانی در رقابت های لیگ های خود عملکرد چندان درخشانی نداشته اند و چشم به روزها و ماههای آینده دوخته اند که بیشتر خود را نشان دهند.

 به گزارش تیتر آزاد،  15 لژیونر فوتبال ایران در شش لیگ آمریکایی، اروپایی و آسیایی تا اینجای فصل روی هم 89 بازی انجام داده‌اند تا طی آنها سه گل به ثمر رسانده باشند.

از بین نفرات یادشده علیرضا حقیقی و دانیال داوری دو دروازه‌بان روبین‌کازان روسیه و آرمینیا‌بیلفلد آلمان هنوز شانس بازی پیدا نکرده‌اند.

* 6 ایرانی حاضر در لیگ ستارگان

شش ایرانی حاضر در جدول لژیونرهای فوتبال ما در لیگ ستارگان قطر توپ می‌زنند. چهار بازیکنی که شرایطی تقریبا مشابه دارند. آنها در هر چهار دیدار نخست لیگ به میدان آمده‌اند و این جالب توجه است.

1- آندو تیموریان: کاپیتان تیم‌ملی ایران در خط میانی ام‌صلال برابر الخور(هفته اول) و السد(هفته دوم) به ترتیب 82 و 78دقیقه بازی کرد اما برابر الریان و القطر در هفته‌های سوم و چهارم 90دقیقه حضور داشت.

بازی بعدی ام‌صلال و آندو در ایستگاه پنجم رقابت‌ها، جمعه 24مهرماه برابر المسیمیر خواهد بود که از محمد نوری استفاده می‌کند.

2- مسعود شجاعی: هافبک این فصل الغرافه هفته اول بازی‌ها غایب بود اما 65دقیقه برابر المسیمیر(هفته2) 45دقیقه برابر الاهلی(هفته3) و 90دقیقه برابر العربی(هفته4) به میدان آمد. مسعود فصل قبل برای الشحانیه طی 24بازی و 1713دقیقه تلاش پنج گل زده بود. به نظر می‌رسد چاموسکا سرمربی برزیلی الغرافه به توانایی‌های شجاعی اعتقاد کامل دارد. الغرافه یکشنبه 26مهرماه پذیرای الجیش در ایستگاه پنج لیگ ستارگان خواهد بود. 

ریز عملکرد تمام لژیونرهای ایرانی +جدول

3- اشکان دژاگه: هافبک تهاجمی العربی در هر چهار دیدار فصل وارد ترکیب اصلی تیم جیان‌فرانکو زولای ایتالیایی شده است. اشکان هفته اول بازی‌ها با اشتباه داور اخراج شد اما با تصمیم کمیته برگزاری رقابت‌ها کارت قرمز او پاک شد. العربی رده‌ چهارمی که 9امتیاز کسب کرده، یکشنبه 26مهرماه یعنی 10روز دیگر مهمان لخویا خواهد بود. 

4- مجتبی جباری: هافبک طراح الاهلی انتخاب اول زلاتکو کرانچار در میانه میدان است. هافبک اسبق استقلال در هر چهار بازی فصل وارد ترکیب اصلی شده است. البته بازیساز سابق آبی‌ها برخلاف فصل قبل که در ایستگاه اول بازی‌ها دو گل به السیلیه زد، هنوز طی 358دقیقه تلاش خود، گلی به ثمر نرسانده است.

الاهلی رده‌ هشتمی شنبه 25 مهرماه میزبان الخریطیات در ایستگاه پنجم لیگ ستارگان خواهد بود. 

5- پژمان منتظری: مدافع فصل قبل ام‌صلال به الاهلی پیوست تا در تیم جدیدش هم یک مهره کارآمد باشد. این ملی‌پوش اهوازی 360دقیقه طی چهار هفته به میدان آمده است.

6- محمد نوری: کاپیتان فصل قبل پرسپولیس در المسیمیر ته‌جدولی توپ می‌زند. نوری که کاپیتان این تیم قطری تازه‌وارد به لیگ ستارگان شده،‌ در هر چهار دیدار المسیمیر حضوری 90دقیقه‌ای داشته است. تنها تیم بدون امتیاز لیگ ستارگان جمعه 24مهرماه میزبان ام‌صلال و آندو تیموریان است. 

2 بازیکن ایرانی دیگر هم در قطر بازی می کنند؛ مهرداد پولادی و علی جوکار که در لیگ قطر که همان دسته یک قطر محسوب می شود در الشحانیه تا کنون 2 بازی انجام داده اند و با یک برد و یک باخت در رده هفتم ایستاده اند. 

* مهاجمان خاص

سردار آزمون و کریم انصاری‌فرد تنها لژیونرهای فصل جاری فوتبال هستند که در روسیه و یونان موفق به گلزنی شده‌اند.

7- سردار آزمون: جوان اول خط حمله ایران در لیگ جدید روسیه برای روستوف 440 دقیقه بازی کرده تا یک گل هم به زسکا صدرنشین بزند.

سردار طی 11هفته تنها دیدار برابر ترک‌کروژنی(هفته اول)، روبین‌کازان‌(هفته چهارم) و آنژی(هفته نهم) را از دست داد و پنج مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم قربان‌بردی‌اف شد. روستوف فعلا با 18امتیاز روی پله پنجم لیگ‌برتر روسیه ایستاده است و باید 11روز دیگر(دوشنبه 27مهرماه) از موردویاسارانک ته‌جدولی پذیرایی کند. 

ریز عملکرد تمام لژیونرهای ایرانی +جدول

گفتنی است سعید عزت اللهی هم به علت مشکلات ITC تا کنون موفق نشده برای روستوف به میدان برود.

8- کریم انصاری‌فرد: آقای گل ایران در لیگ سیزدهم فصل پیش به اوساسونا رفت تا شانس‌ خود را در قاره سبز بیازماید. کریم در لیگاآدلانته ماتادورها موفق نبود تا ابتدای فصل جدید راهی یونان شود. انصاری‌فرد برای تیم لیگ‌برتری پانیونیوس پنج بازی انجام داده در حالی که فقط یک‌بار وارد ترکیب اصلی شده است. کریم طی 106دقیقه تلاش یک گل به پاناتیولیکوس زده که در نوع خود جالب توجه است. کریم در دقیقه83 دیدار با تیم مذکور روی پاس عالی اولیور بوماله کامرونی گلزنی کرد و گل خود را به مرحوم هادی نوروزی تقدیم کرد، این در حالیست که کریم یک فصل تمام موفق به شکستن طلسم ناکامی‌هایش نشده بود. 

ریز عملکرد تمام لژیونرهای ایرانی +جدول

پانیونیوس با کریم انصاری‌فر فعلا 10امتیاز از چهار دیدارش گرفته تا روی پله چهارم لیگ یونان قرار داشته باشد. پانیو شنبه 25مهرماه میزبان کالونی رده‌چهاردهمی خواهد بود.

* بیت‌آشور در بلک‌لیست

به نظر می‌رسد استیون بیت‌آشور در لیست سیاه کادر فنی تیم‌ملی قرار گرفته باشد که با وجود نمایش عالی در لیگ حرفه‌ای آمریکا به اردو دعوت نمی‌شود. 

ریز عملکرد تمام لژیونرهای ایرانی +جدول

9- استیون بیت‌آشور: مدافع راست ونکوور وایت‌کپس به علت مصدومیت 6 بازی تیمش را از دست داده و در 25بازی این فصلMLS وارد ترکیب اصلی تیمش شده است تا یکی از موثرترین بازیکنان تیمی باشد که مدعی جدی صعود از کنفرانس غرب بازی‌هاست. استیون(مهرداد) با وایت‌کپس طی 32بازی، 50 امتیاز گرفته و در تعقیب دالاس و لس آنجلس گلکسی 51 امتیازی هستند. بیت‌آشور که فصل پیش 2373 دقیقه پیراهن وایت‌‌کپس را بر تن کرده بود تا این‌جای لیگ جاری 2244 دقیقه- با شماره33- به میدان آمده است.

* دروازه‌بان‌های بدشانس

به گزارش مشرق، باید به علیرضا حقیقی گلر فعلی تیم‌ملی و دانیال داوری گلر سابق تیم‌ ایران لقب لژیونرهای بدشانس را داد.

10- علیرضا حقیقی: گلر اول تیم‌ملی ایران همچنان در روبین‌کازان پشت خط سرگئی رژیکوف روس قرار دارد. حقیقی این فصل در 10دیدار روی نیمکت کازان نشست و در لیگ اروپا هم دو بازی رفت و برگشت کازان برابر اشتروم‌گراتس اتریش و دیدار مقابل بوردوی فرانسه نیمکت‌نشین بود. بعید به نظر می‌رسد بیلیالت دینوف در بازی هفته دوازدهم کازان مقابل یوفا(شنبه 25مهرماه) سرگئی را بیرون بنشاند تا علیرضا بازی کند.

11- دانیل داوری: اگر حقیقی در تیم‌ملی ایران انتخاب اول کی‌روش است، دانیل داوری ایرانی- آلمانی اصلا جایگاهی در اندیشه‌های جدید این پرتغالی ندارد. دانیال فصل قبل 10بازی برای گراس‌هاپرز در سوییس انجام داد و 28دیدار تیمش را هم از روی نیمکت تماشا کرد. این گلر ابتدای بوندس‌لیگای 2 در فصل جدید به آرمینابیلفلد پیوست تا بلکه شرایطش بهتر شود.

* شانس بزرگ حاج‌صفی

احسان حاج‌صفی از بهترین چپ‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر است، با این حال در ابتدای اروپایی شدنش چندان خوش‌شانس نبوده است.

12- احسان حاج‌صفی:‌ نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم طی پنج بازی، سه گل زد تا از بهترین‌های سپاهان باشد. احسان در میانه راه به FSV فرانکفورت در بوندس‌لیگا2 آلمان پیوست. این مدافع‌ هافبک چپ با پیراهن شماره سه برای تیم جدیدش پنج بازی انجام داد، در حالی که چهار مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم توماس اورال آلمانی شد. 

ریز عملکرد تمام لژیونرهای ایرانی +جدول

با این حال هافبک ملی‌پوش ایرانی بدشانس بود که در ایستگاه دهم رقابت‌ها برابر هیدن‌هیم یک گل‌به‌خودی(24) زد تا برخی هواداران باشگاه لب به انتقاد بگشایند. در دیدار مذکور بدشانسی‌های توماس اورال تمامی نداشت چون 43دقیقه بعد از گل‌به‌خودی احسان دیگر مدافع لبنانی- آلمانی تیم، خوان عماری از بازی اخراج شد. البته احسان خوش‌شانس بود چون بعد از بازی سرمربی آلمانی یک‌تنه جلوی انتقادات ایستاد و گفت:«حاج‌صفی خرید خوبی است که نیاز به زمان دارد تا توانایی‌هایش را نشان دهد.»

* مصدومان سرشناس

علیرضا جهانبخش و رضا قوچان‌نژاد دو بازیکن سرشناس تیم‌ملی ایران در فاز هجومی هستند که در کمال تاسف با مصدومیت‌های آزاردهنده روبه‌رو شده‌اند.

13- علیرضا جهانبخش: بهترین پاسور لیگ2 هلند از ابتدای فصل جدید فوتبال این کشور به تیم دسته‌اولی AZآلکمار پیوست تا شرایط جدیدی را تجربه کند. علیرضا فصل را با مصدومیتی کوچک آغاز کرد تا بالاخره در ایستگاه پنجم رقابت‌ها 59دقیقه برابر تیم دی‌گراف‌شاپ به میدان بیاید. البته مصدومیت همچنان شماره9 گرانقیمت AZ را اذیت می‌کرد. علیرضا اول اکتبر(یک هفته قبل) 12دقیقه هم در لیگ اروپا برابر اتلتیک بیلبائو به میدان آمد تا شریک پیروزی 2 بر یک آلکمار در دیدار مذکور باشد. 

ریز عملکرد تمام لژیونرهای ایرانی +جدول

با این حال گفته می‌شود حضور در دیدار مذکور سبب شده تا مصدومیت قبلی او بیشتر شود و این یعنی دوری احتمالی چندماهه او از دیدارها. آلکمار شنبه 25مهرماه مهمان تیم هفدهم جدول(کامبورم) در ایستگاه9 لیگ هلند است.

14- رضا قوچان‌نژاد: ناجی ایران در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی برزیل و تنها گلزن فوتبال ما در جام جهانی 2014 مثل جهانبخش با مصدومیت دست‌به‌گریبان است. رضا در فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال انگلستان فقط یک‌مرتبه شانس بازی برای چارلتون را پیدا کرده است. «گوچی» در 20دقیقه پایانی دیدار تیمش مقابل ناتینگهام‌فارست به جای تونی‌ وات اسکاتلندی وارد زمین شد. دیدار مذکور بدون گل به پایان رسید. 

* روزگار ناخوش در خاور دور

15- مرتضی پورعلی گنجی: این مدافع مستحکم ملی پوش در اولین حضور خود در خارج از کشور نتوانست با تیم تانجین تدا و سرمربی سرشناسش آری هان موفق باشد و در 3 هفته مانده به پایان فصل برای فرار از سقوط می جنگند. 

مرتضی در 21 باری که برای تیانجین به میدان رفته یک گل هم به ثمر رسانده است. پورعلی گنجی در 1890 دقیقه بازی 4 کارت زرد و یک کارت قرمز هم در کارنامه خود ثبت کرده است. تیانجین در هفته 28 سوپر لیگ چین میزبان گوانگژو صدرنشین و فلیپه اسکولاری است. / مشرق

جدول عملکرد لژیونرهای ایرانی در فصل جاری

بازیکن

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

سردار آزمون

روستوف

برتر روسیه

8

5

440

1

3بازی فصل را از دست داد

کریم انصاری‌فر

پانیونیوس

برتر یونان

5

1

106

1

14دقیقه برابر پاناتیولیکوس بازی کرد و گل زد

مهرداد بیت‌آشور

ونکوور وایت‌کپس

حرفه‌ای MLSآمریکا

25

25

2244

-

ونکوور شانس صعود به مرحله نهایی رقابت‌ها را دارد

آندرانیک تیموریان

ام‌صلال

ستارگان قطر

4

4

340

-

فقط به الریان 3 بر یک باختند

احسان حاج‌صفی

FSV

فرانکفورت

بوندس‌‌لیگا2 آلمان

5

4

336

-

هفته دهم برابر هیدن‌‌هیم گل به خودی زد

علیرضا حقیقی

روبین‌کازان

برتر روسیه

-

-

-

-

10بازی فصل را روی نیمکت نشسته است

مسعود شجاعی

الغرافه

ستارگان قطر

3

2

200

-

برابر المسیمیر هفته(2) و العربی هفته(4) وارد ترکیب اصلی شد

علیرضا جهانبخش

AZآلکمار

برتر هلند

1

1

59

-

هفته پنجم برابر گراف به میدان آمد

دانیال داوری

آرمنیابیلفلد

بوندس‌لیگا2 آلمان

-

-

-

-

8بازی روی نیمکت نشسته است

اشکان دژآگه

العربی

ستارگان قطر

4

4

341

-

هفته اول لیگ برابر الوکره اخراج شد اما کارت قرمزش را پاک کردند

مجتبی جباری

الاهلی

ستارگان قطر

4

4

358

-

فقط هفته اول برابر الجیش در دقیقه88 تعویض شد اما در سایر بازی‌ها 90دقیقه حضور داشت

پژمان منتظری

الاهلی

ستارگان قطر

4

4

360

-

فصل قبل 26بازی برای ام‌صلال انجام داد

محمد نوری

المسیمیر

ستارگان قطر

4

4

360

-

تیم جدید نوری در قعر جدول 14تیمی رقابت‌ها قرار دارد

رضا قوچان‌نژاد

چارلتون

لیگ یک انگلستان

1

-

20

-

مصدوم شد

مرتضی پورعلی گنجی تیانجین تدا سوپرلیگ چین 23 21 1890 1 -
 انتهای پیام/