Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
استعفای رئیس فدراسیون کاراته، از سرگیری لیگ برتر فوتبال با برگزاری دیدارهای دو هفته، پایان ماجرای ۸۰ هزار دلار ریوالدو و بازگشت سرمربی مستعفی تیم فوتبال امید مهمترین اتفاقات این هفته را رقم زد.

 به گزارش تیترآزاد، پس از ۲۰ روز تعطیلی لیگ برتر، دیدارهای هفته هشتم و نهم این مسابقات در این هفت روز ورزش برگزار شد اما مهمتر از این دیدارها و نتایجی که در آن به دست آمد، تصمیماتی بود که در رابطه با کادر فنی تیم امید در فاصله چندماه مانده به مسابقات انتخابی المپیک گرفته شد.

علاوه بر این ایب قهرمانی و پارالمپیکی شدن تیم ملی بسکتبال با ویلچر، مرگ ناگهانی بانوی جوان دوومیدانی ایران، استعفای رئیس فدراسیون کاراته و اعلام نیجه گزارشات دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در مورد پرونده ریوالدو و۸۰ هزاردلار وی دیگر اتفاقات مهم این هفته را رقم زد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

کی روش در بیانیه خود چه گفت؟
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال پنجشنبه گذشته طی بیانیه ای با تاکید بر اینکه پس از صحبت های قبلی اینجانب درباره اتهامات مطرح شده از طرف کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و با در نظر گرفتن اینکه آنها پس از درخواست من از عذرخواهی عمومی سرباز زدند، به زودی و پس از ینکه مشاور حقوقی من اطلاعات کافی راجع به مسائل بنیادی این پرونده کسب کند طی نشست تمامی جزییات راجع به توهین بزرگ و بی‌حرمتی که توسط اعضای کمیته اخلاق که هنوز مطرح شد را پاسخگو خواهم بود. 

رفت و برگشت یک هفته ای سرمربی تیم فوتبال امید
پنجشنبه گذشته یعنی یک روز پس از قهرمانی تیم فوتبال امید در مسابقات غرب آسیا و به هنگام بازگشت این تیم به کشور، محمد خاکپور در اقدامی غافلگیرکننده که هیچکش و حتی مدیر تیم امید هم از آن بی اطلاع بود، از سمت خود استعفا داد. این اتفاق در حالی افتاد که تیم امید باید در آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی در رقابتهای قهرمانی آسیا، انتخابی المپیک شرکت کند. 

لباس استقلالی ها به سرقت رفت!
تیم فوتبال استقلال که پنجشنبه گذشته برای بازی با پدیده از فرودگاه مهرآباد راهی مشهد بود، با یک اتفاق کوچک مواجه شد و اینکه چند دست لباس از این تیم به سرقت رفت. 

توقف سرخابی ها در پایان تعطیلات 
پس از ۲۰ روز تعطیلی، پانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته هشتم از سر گرفته شد. در جریان دیدارهای این هفته از رقابت ها که طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته برگزار شد، پرسپولیس در اولین دیدار لیگ برتری که در غیاب کاپیتان فقیدش برگزار می کرد، مقابل صبای قم از شکست گریخت و به تساوی یک بر یک بسنده کرد، نتیجه ای نه چندان قابل قبول برای هوادارن استقلال که تیم شان در مصاف با پدیده مشهد به آن دست یافت. این هفته از رقابت ها با توقف بدون گل استقلال خوزستان برابر میهمانش ملوان بندرانزلی همراه بود ضمن اینکه ذوب آهن هم با تنها یک گل در دیدار خارج از خانه برابر سایپا به برتری دست یافت. 

در سایر دیدارهای هفته هشتم مسابقات لیگ برتر، راه آهن تهران در پرگل ترین دیدار هفته موفق شد استقلال اهواز را با ۵ گل شکست دهد. دیدار تیم های گسترش فولاد تبریز با نفت تهران و سپاهان اصفهان و سیاه جامگان مشهد نیز با تساوی یک بر یک تمام شد ضمن اینکه تراکتورسازی تبریز هم ۲ بر یک فولاد خوزستان را در خانه اش شکست داد. 

میراسماعیلی در راس تیم ملی کوراش
با نظر کمیته فنی فدراسیون جودو هدایت تیم ملی کوراش برای حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ به آرش میراسماعیلی سپرده شد. این تصمیم شنبه گذشته در جریان نشست کمیته فنی فدراسیون جودو مطرح و اتخاذ شد. 

تیم ملی بسکتبال با ویلچر هم نایب قهرمان آسیا شد و هم پارالمپیکی
تیم ملی بسکتبال با ویلچر که با شکست دادن کره جنوبی در مرحله رده بندی مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه و صعود به فینال این رقابت ها صاحب سهمیه المپیک شده بود، شنبه گذشته در دیدار پایانی این رقابت ها که در ژاپن جریان داشت، با نتیجه ۷۸ به ۶۰ به تیم استرالیا باخت و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم ملی بسکتبال با ویلپر د ر حالی برابر استرالیا متحمل شکست شد که حریفش که قهرمانی جهان را در پرونده داشت. 

تکواندوکاران ایران در منچستر چهار مدال گرفتند
تیم ملی تکواندو ایران که در مسابقات جایزه بزرگ منچستر شرکت کرده بود، یکشنبه گذشته در حالی به کار خود در این رقابت ها پایان داد که موفق به کسب ۴ مدال شده بود. پرونده ایران در این مسابقات با یک مدال نقره ابوالفضل یعقوبی و سه برنز توسط فرزان عاشورزاده ، مهدی خدابخش و امید عمیدی در این دوره از رقابتها بسته شد. سجاد مردانی ، بهنام اسبقی ، آرمین هادی پور ، شکرانه ایزدی و کیمیا علیزاده هم از دست يابی به مدال بازماندند. 

آرای کمیته انضباطی در مورد پرسپولیس
سوشا مکانی دروازه بان تیم پرسپولیس در جریان دیدار برابرملوان بندر انزلی از سری مسابقات جام جذفی که ۲۹ شهریورماه برگزار شد، رفتار زننده از خود بروز داد که به همین منظور دو بار جهت ادای توضیحات به کمیته انضباطی دعوت شد و در نهایت این بازیکن یکشنبه گذشته با تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و به استناد بند ۵ ماده ۶۶ آیین نامه انضباطی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه در اولین مسابقه رسمی محروم و به پرداخت پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین بر اساس رای این کمیته نیک سیرت مترجم تیم پرسپولیس بدون به خاطر اعتراض مکرر به داور این دیدار به پرداخت بیست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. پایان رافت مربی تیم ملوان هم به دلیل نقض مقررات و ورود به زمین بازی توبیخ کتبی شد. همپنین هر یک از باشگاه های پرسپولیس و ملوان انزلی به خاطر تخلفات تماشاگرانشان و فحاشی آنها به داور به پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. در نهایت اینکه تیم پرسپولیس به دلیل در اختیار داشتن پنج بازیکن اخطاری به پرداخت چهل میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

اهدای اعضای بانوی دوومیدانی کار پس از مرگ مغزی
ریحانه بهشتی از دوومیدانی کاران مشهدی ایران یکشنبه گذشته بر اثر سردرد شدید و به دنبال آنسکته مغزی تحت عمل جراحی قرار گرفت اما به خاطر مگر مغزی هرگز به هوش نیامد و به کما رفت؛ به دنبال این حادثه اعضای بدین ریحانه بهشتی به بیماران نیازمند اهدا رفت. مرحوم ریحانه بهشتی در حالی در سن ۲۷ سالگی درگذشتا که یک دختر ۱۱ ماهه به نام مهتا داشت. 

پایان ماجرای ۸۰ هزار دلار ریوالدو 
دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان دوشنبه گذشته نتیجه بررسی نهایی خود درباره پرونده ریوالدوباربوسادسوزا بازیکن برزیلی باشگاه استقلال را اعلام کرد. این دفتر در گزارش تکمیلی خود در این زمینه آورده است: همکاری امیر مظلومی به عنوان مدیر ایرانی برنامه آقای ریوالدو به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی از فدراسیون فوتبال و مراجع مربوطه دارای ابهاماتی است و توسط مراجع صلاحیت دار در حال رسیدگی می باشد. همچنین ریوالدو با دریافت مبلغ ۸۰ هزاردلار به صورت نقد از سوی حامی باشگاه استقلال و امضای رسید در محل امور مالی باشگاه و درنهایت با توافق و رضایت، فسخ قرارداد را امضا کرده است. بنابراین طرح مسایل بعدی فاقدوجاهت قانونی بوده و قابلیت پیگیری ندارد.

تیم کشتی فرنگی پیشکسوتان ایران قهرمان جهان شد
مسابقات دو روزه کشتی فرنگی پیشکسوتان قهرمانی جهان دوشنبه در حالی در آتن یونان به پایان رسید که تیم ایران با کسب ۷ مدال طلا، ۸ نقره و ۱۳ برنز به مقام قهرمانی دست یافت ضمن اینکه تیم های روسیه و یونان پس از ایران سوم شدند.

رئیس کاراته استعفا کرد
نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان سه شنبه از استعفای سمندر از ریاست فدارسیون کاراته خبر داد. به فاصله یک روز بعد نیز سید حسن طباطبایی به عنوان سرپرست فدراسیون کاراته منصوب شد. 

هفته نهم لیگ برتر
نهمین هفته رقابت های لیگ برتر سه شنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شد. در جریان این دیدارها پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک مقابل سیاه جامگان مشهد به برتری دست یافت. تراکتورسازید در دیدار خانگی با ۲ گل سایپ را شکست داد و دیدار دو تیم ملوان بندرانزلی و سپاهان اصفهان بدون اینکه گلی داشته باشد، به پایان رسید. 

دیگر دیدارهای هفته نهم لیگ برتر چهارشنبه برگزار شد که طی آن استقلال برابر همنام خوزستانی اش به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد. صبای قم 2 بر یک فولاد را شکست داد. نفت به اولین پیروزی دست پیدا کرد و 2 بر صفر راه آهن را شکست داد و ذوب آهن هم برابر گسترش فولاد متوقف شد.

معرفی سرپرست جدید برای فدراسیون اتومبیلرانی
از آنجا که محمود صیدانلو، سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری برای حضور در انتخابات این فدراسیون کاندیدا شده است، وزارت ورزش و جوانان معرفی سرپرست جدید برای این فدراسیون تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی  را در برنامه داشت. در همین راستا مهدی مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری معرفی شد.

نتایج لیگ برتر والیبال
فصل جدید رقابتهای لیگ برتر والیبال عصر روز چهارشنبه آغاز شد که در حساس‌ترین بازی هفته نخست تیم شهرداری ارومیه در سالن غدیر این شهر میزبان بانک سرمایه بود و این تیم را با حساب ۳ بر یک شکست داد.

نتایج دیدارهای هفته نخست به شرح زیر است:
* پیکان تهران ۳ - آلومینیم هرمزگان صفر (۲۷ - ۲۵، ۲۵ - ۲۳ و ۲۵ - ۱۴)

* کاله مازندران ۳ - گوهر کویر زاهدان صفر (۲۵ - ۱۵، ۲۵ - ۱۶ و ۲۵ -  ۱۵)

* شهرداری ارومیه ۳ - بانک سرمایه یک (۲۵ - ۲۳، ۲۹ - ۲۷، ۲۳ - ۲۵، ۲۵-۲۳ )

* آرمان اردکان ۳ - متین ورامین ۲ (۲۵ - ۲۲، ۲۸ - ۲۶، ۲۱ - ۲۵، ۲۰-۲۵، ۱۵-۱۱)

* شهرداری تبریز ۲ - سایپا ۳ (۲۸ - ۲۶، ۲۳ - ۲۵، ۲۵-۱۹، ۲۱-۲۵، ۱۱-۱۵ )

* جواهری گنبد ۳ - ثامن الحجج خراسان یک (۲۵- ۲۰، ۲۲ - ۲۵، ۲۵ - ۲۳ ، ۲۵ بر ۲۱)/مهر

انتهای پیام/