Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

 

تیم وحدت ایثار گرگان با کسب تنها یک امتیاز در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال بانوان کشور در قعر جدول قرار گرفته و اعتبار فوتبال بانوان گلستان را زیر سوال برده است.

به گزارش تیترآزاد، استارت فوتبال بانوان در استان گلستان، سال ۸۷ با شکل‌گیری تیم سرخ‌پوشان گرگان و حضور در رقابت‌های زیرگروه کشور زده شد. این تیم در همان سال اول راهی لیگ یک و سال پس‌ از آن با قهرمانی در این مسابقات به لیگ برتر فوتبال بانوان کشور صعود کرد. سرخپوشان در سومین فصل حضور در لیگ برتر در سال ۹۱ موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی شدند و بازیکنانی مانند مریم رحیمی، وحیده ایثاری و یوکابد اسدی، ملی پوشان بومی آن بودند تا گرگان به یکی از قطب‌های فوتبال بانوان کشور تبدیل شود.
پس‌ازاین نایب‌قهرمانی و به دلایل مختلف ازجمله نبود پشتیبان درنهایت تیم سرخپوشان منحل شد و تیمی دیگر بانام «وحدت ایثار گرگان» جای آن را گرفت و بازیکنان ملی‌پوش نیز از گرگان کوچ کردند. وحدت ایثار در سال ۹۲ که نخستین فصل حضورش در لیگ برتر بود، توفیقی کسب نکرد و سال ۹۳ به دلیل نداشتن پشتیبان از حضور در لیگ برتر انصراف داد تا استان گلستان پس از ۶ فصل، تیمی در سطح نخست فوتبال بانوان کشور نداشته باشد. پس از رایزنی‌های فراوان با فدراسیون فوتبال در سال جاری، بار دیگر امتیاز لیگ برتر فوتبال بانوان به استان گلستان داده شد تا تیم وحدت ایثار گرگان برای دومین بار در این رقابت‌ها شرکت کند.
وحدت ایثار با ترکیبی از بازیکنان جوان و بومی و سرمربیگری «سمیه کبیری» پای به لیگ برتر فوتبال بانوان در فصل جاری گذاشت و در همان هفته نخست در گرگان دو به ۶ نتیجه را به شهرداری سیرجان واگذار کرد، نماینده گرگان در هفته دوم با هفت گل مغلوب آینده‌سازان در اصفهان شد و در دیدار سوم با سه گل مقابل مهمانش پالایش گاز ایلام شکست خورد. وحدت ایثار تنها امتیاز خود را با تساوی سه بر سه مقابل میزبانش شهرداری ازنا به دست آورد و در هفته‌های پنجم و ششم بازی نداشت، اما در هفته هفتم با ۹ گل مغلوب مهمانش شهرداری بم شد و پس‌ازآن شکست خانگی سه‌ بر چهار مقابل شهرداری سنندج را تجربه کرد. باخت ۹ بر یک مقابل ملوان در انزلی و دو بر یک مقابل همیاری در ارومیه، نتایج دو دیدار آخر نماینده گرگان در نیم‌فصل نخست بود.
در پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور، تیم وحدت ایثار گرگان از هشت بازی، فقط یک تساوی کسب کرده و در هفت دیدار دیگر شکست‌خورده است تا با یک امتیاز در مکان آخر جدول ۹ تیمی مسابقات قرار بگیرد و با تیم هشتم جدول، ۹ امتیاز اختلاف دارد. گرگانی‌ها در ۸ بازی ۱۰ گل به ثمر رسانده و ۴۳ گل دریافت کرده‌اند و به‌طور میانگین در هر دیدار ۴/۵ گل خورده‌اند تا زنگ تفریحی برای دیگر تیم‌ها باشند.
به‌هیچ‌وجه انصراف نمی‌دهیم
لیگ برتر فوتبال بانوان در فصل جاری قرار بود با حضور ۱۱ تیم برگزار شود که نماینده همدان در همان ابتدای کار انصراف داد و نماینده بوشهر نیز در دیدارهای خارج از خانه حضور نیافته و به نظر می‌رسد دومین تیم انصراف دهنده باشد. با این شرایط شاید کار برای تیم وحدت ایثار گرگان که به کیسه گل حریفان تبدیل‌شده سخت شود، اما مدیر اجرایی این تیم تأکید می‌کند انصرافی در کار نخواهد بود.
بهناز نقوی می‌گوید: پس از پایان نیم‌فصل نخست، تمرینات بدن‌سازی از ۲۴ آبان آغازشده و تمرینات تاکتیکی نیز پیگیری خواهد شد.
وی حضور بازیکنان جدید در تیم را به فال نیک گرفته است و می گوید عادله کریمی بازیکن پیشین تیم سرخپوشان گرگان سابقه نایب‌قهرمانی در لیگ برتر را دارد و الهه حسین زاده و فاطمه مزیدی عضو تیم ملی نوجوانان هستند و امیدواریم شرایط تیم با حضور این بازیکنان بهتر شود.
باید صبر و تحمل داشت
سرمربی تیم وحدت ایثار گرگان که چندی پیش از سمتش استعفا داده بود با موافقت نکردن باشگاه، مجدداً به نیمکت این تیم بازگشت که این موضوع نتوانست شوکی به تیم وارد کند و نتایج ضعیف ادامه پیدا کرد.
سمیه کبیری از شرایط تیمش می‌گوید: زمانی که مسئولان تیم و پشتیبان برای حضور در لیگ برتر از من برنامه خواستند، با مشورت آن‌ها صلاح‌دیدم فقط از بازیکنان بومی استفاده کنم و به همین منظور پس از استعدادیابی، بازیکنان نخبه را به تیم آوردیم.

کبیری به برنامه بلندمدت مسئولان تیم فوتبال بانوان وحدت ایثار گرگان اشاره می‌کند و می گوید: مسئولان تیم قول و تعهد داده‌اند که وحدت ایثار در سال‌های آینده نیز تیمداری خواهد کرد و تمامی برنامه‌ها مدیریت‌شده و حتی قرارداد بازیکنان سه‌ساله است، همچنین امتیاز لیگ دسته اول نیز به فوتبال گرگان داده‌شده تا برای تیم لیگ برتری پشتوانه سازی کنیم.
وی به دلیل نتایج ضعیف تیم وحدت ایثار گرگان در نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال بانوان از مردم عذرخواهی می‌کند و معتقد است آخر کارشان خوش خواهد بود و فقط باید صبر و تحمل داشت.
نفر اول کادر فنی تیم فوتبال بانوان وحدت ایثار گرگان پیش بینی می‌کند این تیم در نیم فصل دوم شرایط به مراتب بهتری خواهد داشت و تصریح می کند: در کنار کریمی، حسین زاده و مزیدی، یک بازیکن غیربومی به نام توبا اشاری در پست دروازه بان به خدمت گرفته‌ایم تا در نیم فصل دوم با قدرت ظاهر شویم.
نباید اعتبار فوتبال بانوان گلستان را زیر سؤال ببریم
بسیاری بر این عقیده‌اند تشکیل چنین تیمی که اعتبار فوتبال بانوان گلستان را زیر سؤال برده، اشتباه است و قاسم کوهستانی رئیس جدید هیئت فوتبال استان نیز همین اعتقاد را دارد.
کوهستانی می‌گوید نباید به این شکل و شمایل در لیگ برتر شرکت می‌کردیم. این که تیمی به صورت ضرب الاجلی شکل بگیرد و وارد مسابقات شود، اشتباه است و نباید اعتبار و آبروی فوتبال گلستان را زیر سؤال ببریم.
وی معتقد است مشکلات این تیم را باید شناسایی کرد: باید با مسئولان تیم وحدت ایثار گرگان صحبت کنیم و ببینیم آیا از ظرفیت‌های فوتبال بانوان در استان استفاده کرده‌اند و سعی می‌کنیم به این تیم که نماینده فوتبال گلستان است، کمک کنیم.
فوتبال بانوان گلستان پشتوانه سازی نکرده است
اما نبود پشتوانه در فوتبال بانوان گلستان، نقش مهمی در کسب نتایج ضعیف تیم وحدت ایثار گرگان در لیگ برتر داشته و مجید دزیانی مدیرعامل پیشین تیم سرخپوشان گرگان که تیمش در سال ۹۱ نایب قهرمان کشور شد، این موضوع را تائید کرده و می گوید: بین سالهای ۸۷ تا ۹۱ در فوتبال بانوان استان پشتوانه سازی نشد و در حال حاضر بازیکنان گلستانی به دو دسته تقسیم شده‌اند، دسته اول آن‌هایی که از گذشته بودند و دسته دوم بازیکنانی که بسیار جوان و کم تجربه هستند.
دزیانی معتقد است پنج سال زمان می‌برد تا تیم وحدت ایثار گرگان جواب بگیرد. در حال حاضر بازیکنانی مانند رحیمی، ایثاری و اسدی نساخته‌ایم که از آن‌ها استفاده کنیم و با این شرایط این تیم باید طوری بسته می‌شد که آبروی استان حفظ شود.
وی خلأ مسابقات فوتبال بانوان در استان را مهم‌ترین دلیل نبود بازیکن عنوان می‌کند و می افزاید شهرستان‌ها هیچ تیمی در فوتبال بانوان ندارند و مسابقاتی در سطح استان برگزار نمی‌شود که بازیکن برای پیشرفت انگیزه داشته باشد، امیدواریم فوتبال بانوان گلستان به روزهای خوبش بازگردد و یقیناً برای رسیدن به روزهای خوب گذشته، باید استعدادیابی و برگزاری مسابقات استانی را در دستور کار قرار داد.
یقیناً شرکت نکردن در مسابقات، بهتر از شرکت کردن و تحقیر شدن است. اما به نظر می‌رسد مسئولان تیم وحدت ایثار گرگان هیچ توجهی به این موضوع نداشتند. دستاورد این تیم تا پایان نیم فصل نخست فقط تحقیر فوتبال بانوان گلستان بوده و باید دانست که راه پشتوانه سازی این نیست، بلکه برای پخته شدن بازیکنان جوان، باید بازیکنان باتجربه نیز کنار تیم باشند. امیدواریم برای فوتبال بانوان گلستان که سه سال است توفیقی در سطح کشور کسب نکرده، چاره ای اندیشیده شود و فقط به بازیکنانی که به اردوهای تیم‌های ملی دعوت می‌شوند، اکتفا نکنیم.
خبرنگار: محمد صالحی/مهر
انتهای پیام/