Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

16حزب و تشکل سیاسی یمن با تفویض اختیار به عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله از وی خواستند، گزینه های راهبردی برای مقابله با تجاوزعربستان به یمن را اجرا کند.

به گزارش تیتر آزاد، به نقل از پایگاه خبری یمنی پرس، این احزاب روز دوشنبه در بیانیه ای حمایت خود را از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در دفاع از یمن و مقابله با گروه های مسلح داخل کشور اعلام کردند.

در بیانیه این احزاب آمده است که ما امضاکنندگان به نمایندگی از احزاب و گروه های سیاسی، حمایت کامل خود را از اقدامات عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب برای مقابله با تجاوز خارجی و مزدوران داخلی آن و نیز حمایت مان از ارتش قهرمان یمن و کمیته های مردمی اعلام می داریم.

به گزارش ایرنا، عربستان سعودی یکشنبه گذشته به طور یکجانبه اعلام آتش بس کرد اما بارها آن را نقض کرده و تعدادی زیادی از غیرنظامیان را به خاک و خون کشیده است.

**انتقام ارتش یمن با شلیک موشک به مناطق نظامی عربستان

یمن روز دوشنبه در واکنش به حملات هوایی رژیم آل سعود به شهرها و مناطق مسکونی که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان این کشور انجامید، چند فروند موشک به پادگان های مرزی عربستان شلیک کرد.

وزارت دفاع یمن روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی، پادگان «الممعوط» در جیزان عربستان را با چند فروند موشک هدف قرار دادند که در پی آن، شعله های آتش از این پادگان به هوا برخاست.

ارتش و کمیته های مردمی همچنین پادگان «الردیف» در جیزان عربستان را مورد حمله قرار دادند و یک دستگاه تانک و یک خودروی نظامی را منهدم کردند.

وزارت دفاع یمن همچنین اعلام کرد که ارتش و کمیته های مردمی در استان «تعز» و «مارب» نیز موفق به پیشروی هایی در میدان نبرد شده اند.

**تجاوزعربستان به چند استان یمن

جنگنده های ائتلاف تحت رهبری عربستان روز دوشنبه با نقض آتش بس، مناطقی را در استان های صعده، تغز، لحج و حجه و مارب بمباران کردند.

جنگنده های سعودی همچنین مناطق مسکونی المطمه در استان الجوف را هدف حمله قرار دادند.

بنا به اعلام یک مقام امنیتی یمن، جنگنده های متجاوز سعودی از بامداد دوشنبه بیش از 50 بار مناطق العریش و دارسعد در «عدن» را بمباران کردند و چندین بار نیز شهر «تعز» را مورد حمله قرار دادند.

** ادامه نقض آتش بس توسط عربستان

عربستان سعودی در تداوم نقض آتش بس، روز دوشنبه چند استان یمن را بمباران کرد که بر اثر آن، تعدادی از مردم این کشور شهید و زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی یمن(سبا) گزارش داد، جنگنده های سعودی با بمباران منطقه «رقع» در شهر «مستبأ» در استان «حجه» یک غیرنظامی را به شهادت رساندند و چند نفر را نیز زخمی کردند.

یک مقام امنیتی با اعلام این مطلب گفت که جنگنده های متجاوز روز دوشنبه برخی مناطق و استان های مختلف یمن را با وجود اعلام آتش بس یکجانبه سعودی، بمباران کردند.

وی افزود: بر اثر بمباران یک مرکز پزشکی در منطقه رقع در شهر مستبا در استان حجه یکی از اعضای داوطلب کادر پزشکی به شهادت رسید و ساختمان این مرکز نیز به طور کلی ویران شد.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای متجاوز سعودی همچنین شهر حرض را با توپخانه، گلوله باران کردند و جنگنده های متجاوز نیز بارها بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

وی گفت: نیروهای متجاوز با توپخانه و موشک مناطق «تعشر»، «المعامیل»، «الجبل الاحمر» و مناطق مرزی «وادی الجاره» در استان صعده و حجه را هدف قراردادند.

این منبع افزود که جنگنده های سعودی منطقه المسیمیر را مورد حمله قراردادند و چهار بار نیز شهر الحوطه در استان لحج را بمبارن کردند.

عربستان و هم پیمانانش از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت و ادامه سلطه خود بر یمن، تجاوز به این کشور را آغاز کرده و آن را مورد محاصره همه جانبه قرار داده اند.

عربستان تاکنون چندین بار آتش بس اعلامی در یمن را نقض کرده است و جنگنده های این ائتلاف در ماه مبارک رمضان نیز به رغم برقراری آتش بس، به بمباران این کشور و قتل عام مسلمانان روزه دار یمن ادامه دادند.

در نتیجه حملات نیروهای ائتلاف، علاوه بر تخریب زیرساخت های خدماتی، بیمارستان ها مدارس و منازل مسکونی در یمن، بیش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمی و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.

انتهای پیام/