این هشت شورای سابق دیگر حق تشکیل جلسه ندارند و اگر مصوبهای به نام این شوراهای غیرقانونی اعلام و ابلاغ شد، رسماً در حکم کارشکنی و مخالفت با امر ولیفقیه است.
به گزارش تیترآزاد، به نقل از راه دانا؛ روح الله مومن نسب کارشناس برجسته فضای مجازی و شبکه های نوین اجتماعی در یادداشتی نوشت:
«گسترش فزاینده فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی بهویژه شبکه جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایهگذاری وسیع و هدفمند در جهت بهرهگیری حداکثری از فرصتهای ناشی از آن در جهت پیشرفت همهجانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامهریزی و هماهنگی مستمر بهمنظور صیانت از آسیبهای ناشی از آن» باعث شد که امام خامنهای بر مبنای اصل 110 قانون اساسی شورایی را بنا کنند «که نقطهٔ کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیمگیری و هماهنگی در فضایمجازی کشور» باشد. «به این مناسبت شورایعالی فضایمجازی کشور با اختیارات کافی» تشکیل شده و مقرر شد «به کلیهٔ مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود».
این شورا از 17 اسفندماه سال 1390 مأمور شد 40 مأموریت بسیار مهم داخلی و جهانی را انجام داده و برای «مواجهه فعال و مبتکرانه با فضایمجازی» تدبیر کند.
اما متأسفانه به دلیل اینکه دولتها عموماً از تن دادن به کارهای شورایی و فرا قوهای سرباز میزنند و با وجود به کارشکنیهای افراد و باند مافیایی در بدنه وزارت ارتباطات که از محل بیتدبیریها و آشفتگیهای موجود ارتزاق میکنند، این شورا در بیش از سه سال فعالیت، تنها سه مصوبه داشت! که البته هیچیک از این مصوبات نیز اجرا نشد و رییسجمهور بهعنوان رییس شورا و رییس مجلس و رییس قوهقضاییه بهعنوان ناِب رییس اول و دوم شورا، حتی در تشکیل جلسات این شورای بسیار مهم راهبردی، تعلل کردند بهنحویکه دولت آقای روحانی در سال گذشته تنها سه جلسه برگزار کرد که یکی از جلسات حتی دستور جلسه هم نداشته است!
بررسی عوامل متعدد این بیتدبیریها و نافرمانیهای که به نظر میرسد همچنان ادامه داشته باشد، زمان زیادی لازم دارد اما یکی از مهمترین موانع، وجود شوراها و مراکز تصمیم گیر متعدد در کشور بود که این شوراها با مزاحمتهای گاه و بی گاه خود شورایعالی فضایمجازی را از دور تصمیمگیری خارج میکردند.
امام خامنهای ضمن تأکید بر پرهیز از موازی کاری، در اولین بند از ده فرمان جدید خود، فرمان «انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، بهمنظور تحکیم جایگاه فرا قوهای و موقعیت محوری و کانونی شورایعالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورایعالی فضایمجازی» به تمام قوای کشور ابلاغ فرمودند.
از تاریخ ابلاغ فرمان تأسیس دومین دور شورایعالی فضایمجازی، این هشت شورا و مجموعه که بزرگترین پناهگاهها برای مافیای فتنه مجازی بودند، به تدبیر نائب امام عصر (عج) منحل شدند و باید دولت سریعاً گزارش انتقال بودجه، امکانات و اختیارات آنها به شورایعالی فضایمجازی را منتشر کند. لیست شوراهای موردنظر، دامنه اختیارات آنها، تاریخ تأسیس و مرجع تصویب ایجاد این شوراها به این شرح است:
1. «شورایعالی فناوری اطلاعات» در سال 1386 تأسیس شده و 22 اردیبهشت 1394 یعنی 16 هفته پیش با تصویب مجلس شورای اسلامی منحل شد ولی ظاهراً وزیر ارتباطات از انحلال این شورا اطلاع نداشته است! زیرا در مصاحبه مورخ 15 شهریور 1394 میگوید: «احتمال انحلال شورایعالی فناوری اطلاعات وجود دارد!».
وظایف این شورا که باید به شورایعالی فضایمجازی منتقل شود:
1. تعیین اهداف و راهبردهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات.
2. سیاستگذاری، تعیین اولویتها، برنامهریزی، حمایت و نظارت بر فعالیتها و امور مرتبط با فراوری و مبادله اطلاعات.
3. بررسی، تعیین و تصویب استانداردها، ضوابط، مقررات و کلیه مستندات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات.
4. تدوین طرح جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطاتی در چارچوب نظام.
5. هدایت و نظارت بر اجرای طرحهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در چارچوب طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات.
6. ایجاد زمینههای لازم برای ظرفیتسازی خدماتی، تولیدی، فنی و مهندسی، پژوهشی و علمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات.
7. تصویب پروژههای فناوری اطلاعات و ارتباطات و تأمین اعتبارات لازم.
8. دستیابی به اهداف و شاخصهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات.
9. ارائه راهکار برای ارتقا کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات.
10. تعریف توقعات، خدمات و فعالیتهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس الگوهای موفق.
2. «شورایعالی اطلاعرسانی» که بهمنظور سیاستگذاری در امر اطلاعرسانی و هدایت شبکهها و مراکز اطلاعاتی و هماهنگی فعالیت آنها و همچنین تدوین برنامههای میانمدت و بلندمدت درزمینهٔ تحقیقات بنیادی، توسعهای و کاربردی اطلاعرسانی در قالب نظام اطلاعرسانی جمهوری اسلامی ایران در سال 1377 با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
این شورا دارای 4 کارگروه است که عبارتاند از: «آموزش و علم الکترونیکی»، «بازی و سرگرمیهای الکترونیکی»، «خط و زبان فارسی در محیط رایانهای» و «مالکیت معنوی».
شورایعالی اطلاعرسانی شانزده عضو دارد که بیشتر آنها با شورایعالی فضایمجازی مشترک هستند.
اعضای این شورا: «رئیسجمهور (رئیس شورا)»، «وزیر فرهنگ و آموزش عالی»، «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «وزیر آموزشوپرورش»، «وزیر صنعت، معدن و تجارت»، «رئیس سازمان صداوسیما»، «رئیس سازمان مدیریت برنامهریزی کشور»، «رئیس کتابخانه ملی»، «رئیس مؤسسه ملی استاندارد»، «یک نفر از علمای حوزوی با معرفی شورای مدیریت حوزه علمیه قم»، «حداکثر سه نفر از متخصصان اطلاعرسانی به انتخاب و حکم رئیسجمهور که یکی از آنان از حوزه علمیه خواهد بود»، «وزیر اطلاعات»، «وزیر خارجه» و «وزیر دفاع».
وظایف این شورا که باید به شورایعالی فضایمجازی منتقل شود:
1. سیاستگذاری، برنامهریزی، هدایت و حمایت درزمینهٔ تولید، پالایش و مبادله اطلاعات و نظارت بر امر اطلاعرسانی سراسر کشور در چارچوب سیاستهای کلی نظام در ارتباط با امور فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی.
2. تدوین و تصویب اصول نظام جامع (فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی) اطلاعرسانی کشور.
3. ایجاد شرایط لازم برای تسهیل و تسریع تولید، ذخیرهسازی، ساماندهی، توزیع، گسترش و بهکارگیری اطلاعات در بخشهای مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی، دینی و اخلاقی در چارچوب ضوابط مصوب.
4. هماهنگ کردن فعالیتهای بخش دولتی و غیردولتی بر اساس نظام جامع اطلاعرسانی در قلمرو امور فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی.
5. تدوین و تصویب مفاهیم، تعاریف، مقررات، آییننامهها، قواعد و معیارهای اطلاعرسانی موردنیاز نظام جامع اطلاعرسانی کشور.
6. تنظیم مقررات فرهنگی، اخلاقی و دینی مربوط به چگونگی بهرهگیری از شبکههای بینالمللی اطلاعرسانی و تصویب آن یا پیشنهاد تصویب به مراجع ذیربط.
7. ایجاد هماهنگی در تحقیقات بنیادی و توسعهای و نیز سیاستهای بهرهگیری از فناوریهای نوین اطلاعاتی در قلمرو امور فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی.
8. بررسی وضعیت موجود و آیندهنگری با استفاده از روشهای علمی و پژوهشی در قلمرو امور فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاقی ایجاد زمینههای لازم برای اعتلای دانش و فرهنگ عمومی جامعه درزمینهٔ اطلاعرسانی.
9. ایجاد زمینههای لازم برای اعتلای دانش و فرهنگ عمومی جامعه درزمینهٔ اطلاعرسانی.
10. ارزیابی فعالیتهای بخشهای اصلی اطلاعرسانی بهمنظور حصول اطمینان از صحت انطباق فعالیتها با نظام جامع اطلاعرسانی.
11. داوری نهایی درباره فعالیتهای اصلی مراکز اطلاعرسانی جهت رفع اختلافهای احتمالی میان مراکز در موارد غیر قضایی در قلمرو امور فرهنگی، اجتماعی، دینی و اخلاق.
3. «کمیسیون فاوا دولت و کارگروه فاوا» که با تصویب هیئتوزیران در سال 1389 تأسیس شد.
اعضاء این شورا عبارتاند از: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (رئیس)»، «وزارت اطلاعات»، «وزارت امور اقتصادی و دارایی»، «وزارت صنعت و معدن و تجارت»، «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، «وزارت کشور»، «بانک مرکزی»، «قوهقضاییه»، «مجلس شورای اسلامی»، «مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری (دبیر)»، «سازمان فناوری اطلاعات ایران (عضو و قائممقام دبیر)» و «روسای کمیتههای تخصصی».
وظایف این شورا که باید به شورایعالی فضایمجازی منتقل شود:
1. تعریف وظایف کمیتههای تخصصی، همکاری و ایجاد هماهنگی بین آنها
2. ارائه گزارش عملکرد کمیسیون، کمیتههای تخصصی و فعالیتهای دستگاههای اجرایی مرتبط با موضوع بهصورت ادواری به کارگروه مدیریت فاوا
3. جمعآوری و مستندسازی اقدامات کمیتههای تخصصی و نگهداری و انتشار آنها
4. اطلاعرسانی فعالیتها و برنامههای مورد تأیید و مصوب در رسانههای گروهی از طریق واحد اطلاعرسانی دبیرخانه کمیسیون تخصصی.
5. هدایت و راهبری محتوایی و پایش اهداف تدوینشده پروژههای مصوب بهویژه از محل اعتبار کارگروه مدیریت فاوا
6. تعریف و تدوین پژوهشهای کلان و پروژههای تحقیقاتی موردنیاز.
7. بهرهبرداری از ظرفیتهای بالقوه و بالفعل مراکز آموزشی، علمی، فرهنگی، تحقیقاتی و دانشگاهی.
8. ایجاد سامانههای کاربردی مرتبط (نظیر سامانه مدیریت پروژههای ملی حوزه فاوا، بانک اطلاعات متخصصین، سامانه دریافت پیشنهادها و طرحهای اشخاص حقیقی و حقوقی، سامانه ارزیابی فاوا کشور و ...)
9. شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در حوزه فاوا در داخل و خارج کشور و برنامهریزی بهمنظور استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیتها و توانمندیهای بالقوه و بالفعل آنها
10. بررسی و اعلام نظر در خصوص مصوبات سفرهای استانی ریاست محترم جمهوری در حوزه فاوا
11. تعیین و پیشبینی محل اعتبار بودجه دبیرخانه کمیسیون و تعیین نحوه پرداخت جبران خدمات
12. تصویب تشکیل کمیتههای تخصصی و آییننامههای مربوطه جهت دستیابی به اهداف و مأموریتهای کارگروه
13. تأیید و تصویب طرحها و برنامههای تدوینشده توسط کمیتههای تخصصی جهت ارائه به کارگروه
14. مدیریت کلان، سازماندهی و پیشبینی منابع مالی پروژههای ملی و راهبردی فاوا
15. پیگیری اجرای مصوبات، برنامهها و اولویتهای تصویبشده در کارگروه مدیریت فاوا
16. ایجاد هماهنگی بین فعالیت دستگاههای اجرایی، تبیین نقش دستگاهها در توسعه فاوا و نظارت و ارزیابی فعالیت آنها در این حوزه
17. ایجاد هماهنگی بین فعالیت کارگروههای فناوری اطلاعات استانها و نظارت و ارزیابی فعالیت آنها در این حوزه
18. بررسی و اعلام نظر در خصوص پیشنهادهای دستگاههای اجرایی در حوزه فاوا
19. انجام سایر امور محوله از سوی کارگروه
20. تهیه پیشنویس برنامهها و گزارشهای کارشناسی جهت ارائه به کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات و امنیت کشور؛
21. مدیریت کلان پروژههای ملی و راهبردی فاوا؛
22. مدیریت، سازماندهی و تأمین منابع مالی موردنیاز پروژههای ملی و راهبردی فاوا
23. پیگیری جهت اجرای برنامههای کارگروه فاوا؛
24. ایجاد و هدایت کمیتههای تخصصی اجرایی بهمنظور هماهنگی و یکپارچهسازی برنامهها؛
25. هماهنگی میان کلیه مدیران عالی فاوا و نظارت و ارزیابی بر اجرای برنامههای مربوطه به دستگاههای اجرایی کشور.
26. هماهنگی و همکاری با کمیسیون تخصصی مدیریت فاوا در قالب ارائه پیشنهاد و یا انجام اموری ارجاعی
27. همکاری با سایر کمیتههای تخصصی نظیر کمیتههای مشترک و تلفیقی
28. شناسایی افراد فعال و نخبگانِ حوزه تخصصی در داخل و خارج کشور
29. شناسایی سازمانها، نهادها، انجمنها، اتحادیهها و شرکتها اعم از دولتی و غیردولتی حوزه تخصصی
30. دریافت و بررسی درخواستها و پیشنهادها
31. بررسی کلیه پروژههای اجراشده، در دست اقدام و یا در حال تعریف
32. ایجاد سامانههای کاربردی
33. مستندسازی
34. اطلاعرسانی از فعالیتها و برنامههای آتی
4. «شورایعالی افتا» که در تاریخ 13/12/1382 با تصویب هیئتوزیران تشکیل شد.
اعضاء این شورا عبارتاند از: «معاون اول رئیسجمهور (رئیس شورایعالی)»، «رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور»، «وزیر اطلاعات»، «وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، «وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «دبیر شورایعالی اطلاعرسانی»، «رئیس مرکز فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری (دبیر شورایعالی)»، «دو نفر متخصص درزمینهٔ امنیت فضای تبادل اطلاعات به انتخاب رئیس شورایعالی»، «رؤسای دستگاههای اجرایی برحسب مورد با حق رأی».
این شورا متشکل است از کارگروههای «امنیت فضای تبادل اطلاعات در امور دفاعی و امنیتی»، «امنیت فضای تبادل اطلاعات خدماتی»، «امنیت فضای تبادل اطلاعات اقتصادی و تجارتی»، «امنیت ارتباطات و اطلاعات فضای تبادل اطلاعات عمومی».
وظایف این شورا که باید به شورایعالی فضایمجازی منتقل شود:
الفـ بررسی طرحهای کلان ملی درزمینهٔ امنیت فضای تبادل اطلاعات.
ب ـ تدوین نظام ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور.
پ ـ بررسی استانداردهای پیشنهادی کمیتههای تخصصی.
ت ـ تدوین اسناد راهبردی ملی و ارائه به مراجع قانونی.
ث ـ تدوین سیاستهای مربوط به همکاریهای منطقهای و بینالمللی.
ج ـ تدوین لوایح تنظیمی جهت ارائه به هیئتوزیران.
دـ بررسی ضوابط نظامدهی تحقیقات در حوزه امنیت قضایی تبادل اطلاعات.
هـ ـ بررسی و پیشنهاد اعتبار موردنیاز جهت اجرای سیاستهای موضوع این آییننامه و ارائه آن به مراجع ذیربط.
و ـ سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر اجرای سیاستهای امنیت فضایی تبادل اطلاعات کشور.
5. «شورایعالی انفورماتیک» با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد و اعضاء آن عبارتاند از: «رئیس شورایعالی انفورماتیک کشور به پیشنهاد معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامهوبودجه»، «نماینده رئیس سازمان برنامهوبودجه (دبیر)»، «نماینده مرکز آمار ایران»، «نماینده وزیر فرهنگ و آموزش عالی»، «سه نفر نماینده وزیر صنعت و معدن و تجارت»، «نماینده سازمانها و شرکتهای مختلف صنایع الکترونیک کشور»، «نماینده شرکتهای کامپیوتری»، «نماینده شورایعالی بانکها» و «دو نفر متخصص در امور کامپیوتری و نظامهای اطلاعاتی و رشتههای مشابه به پیشنهاد رئیس شورا و تصویب معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور».
وظایف این شورا که باید به شورایعالی فضایمجازی منتقل شود:
الف- سیاستگذاری و هماهنگسازی فعالیتهای پژوهشی در جهت خودکفا سازی کشور درزمینهٔ تأمین افزارگان و دستورگآنهای موردنیاز با همکاری مؤسسات علمی و پژوهشی و صنعتی.
ز- هماهنگی و نظارت بر امور شرکتها و سازمانهای کامپیوتری بهویژه درزمینهٔ چگونگی تأمین قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری تجهیزات کامپیوتری.
ح- انجام بررسیهای لازم برای وحدت امور و انفورماتیک کشور.
ب- بررسی مداوم بهمنظور تعیین نظام کلی انفورماتیک کشور.
ج- تعیین خطمشی و سیاستهای کامپیوتری بهمنظور رفع مشکلات و تحول وضع موجود در جهت نیل به نظام مطلوب کامپیوتری کشور.
د- بررسی و تأیید طرحها و فعالیتهای انفورماتیک کشور.
ه- بررسی و شناخت سیاستهای تأمین نیروی انسانی موردنیاز امور انفورماتیک کشور با همکاری و مشارکت مؤسسات آموزشی، کامپیوتری و سایر ارگانهای ذیربط.
6. «شورایعالی فضایی» که در تاریخ ۲۵ بهمن ۸۳ با تصویب هیئتوزیران ایجاد شد.
اعضاء این شورا عبارتاند از: «رئیسجمهور (رئیس)»، «وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری»، «وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، «وزیر امور خارجه»، «وزیر صنعت و معدن و تجارت»، «وزیر راه و شهرسازی»، «رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور»، «رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران»، «رئیس سازمان فضایی ایران (دبیر)»، «سه نفر از افراد متخصص در زمینههای مختلف علوم و فنون فضایی».
به نظر میرسد با توجه به اینکه سازمان فضایی کشور زیرمجموعه وزارت ارتباطات قرار گرفته است و اکثریتقریببهاتفاق اعضاء آن نیز با شورایعالی فضایمجازی یکی است، ضروری است که منحل شده و مأموریتها و وظایف این شورا به شورایعالی فضایمجازی منتقل شود:
الف - سیاستگذاری برای استفاده از فناوریهای فضایی در بخشهای امنیتی و استفاده صلحآمیز از فضای ماورای جو در چارچوب سیاستهای کلی نظام با رعایت قوانین و مقررات کشور.
ب - سیاستگذاری ساخت، پرتاب و استفاده از ماهوارههای ملی تحقیقاتی در چارچوب سیاستهای کلی نظام با رعایت قوانین و مقررات کشور.
پ - ایجاد هماهنگی لازم میان کلیه دستگاههای ذیربط.
ت - ارائه پیشنهاد و تدوین برنامههای بلندمدت و میانمدت مربوط به امور فضایی به دستگاهها و سازمانهای دولتی و غیردولتی برای طی مراحل قانونی.
ث - تصویب برنامههای بلندمدت و میانمدت در بخش فضایی کشور.
ج - هدایت و حمایت از فعالیتهای بخش خصوصی و تعاونی در امر استفاده بهینه از فضا.
چ - ارائه پیشنهاد در خصوص خطمشی همکاریهای منطقهای و بینالمللی در مسائل فضایی و تعیین مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در مجامع یادشده به هیئتوزیران جهت طی مراحل قانونی و در چارچوب سیاستهای کلی نظام.
7. «ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات» در سال 1388 توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأسیس شده و زیر نظر همین معاونت فعالیت میکند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عضو جدید شورایعالی فضایمجازی است.
وظایف این شورا که باید به شورایعالی فضایمجازی منتقل شود:
1. ایجاد هماهنگی میان فعالیتها و نهادهای علمی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی درزمینهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور
2. بسترسازی توسعه فعالیتهای کلان و فناورانه حوزه فاوا
3. کاربردی نمودن و تجاریسازی نتایج تحقیقات حوزه فاوا
4. بررسی و تصویب طرحهای پیشنهادی کلان و ملی در چارچوب برنامههای حوزه فاوا
5. نظارت بر اجرای طرحهای کلان و ملی مصوب در ستاد و همکاری در پیشبرد اجرای طرحهای حوزه فاوا توسط سایر دستگاهها و نهادهای دولتی و خصوصی
6. استفاده از ظرفیت موجود کارشناسی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور بهمنظور بحث و تبادلنظر و ارائه طریق پیرامون مسائل اساسی حوزه فاوا به دستگاههای اجرایی و دولت و نهادهای تصمیم گیر کشور
8. «کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی» در تاریخ 2/2/1386 به تصویب هیئتوزیران راهاندازی شد.
سه نفر عضو این شورا با حکم رییسجمهور منصوب میشوند و اصلیترین عامل مشکلات کشور در حوزه فضایمجازی و شکلگیری مافیاها و انحصارهای دولتی، همین کمیسیون بوده است. سه عضو فعلی و رییس این کمیسیون از اعضاء حزب منحله مشارکت هستند و جزء اصلاحطلبان مشهور و مدیران دولت خاتمی محسوب میشوند.
لازم و ضروری است این کمیسیون منحل شده و اختیارات آن به کمیسیون عالی تنظیم مقررات در شورایعالی فضایمجازی منتقل شود.
وظایف این شورا که باید به شورایعالی فضایمجازی منتقل شود:
1. تعیین اهداف و راهبردهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان
2. سیاستگذاری، تعیین اولویتها، برنامهریزی، حمایت و نظارت بر فعالیتها و امور مرتبط با فراوری و مبادله اطلاعات در سازمان
3. بررسی، تعیین و تصویب استانداردها، ضوابط، مقررات و کلیه مستندات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات
4. تدوین طرح جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطاتی سازمان در چارچوب نظام
5. هدایت و نظارت بر اجرای طرحهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان در چارچوب طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان
6. ایجاد زمینههای لازم برای ظرفیتسازی خدماتی، تولیدی، فنی و مهندسی، پژوهشی و علمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات
7. تصویب پروژههای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان و تأمین اعتبارات لازم
8. همکاری و هماهنگی با دبیرخانه شورایعالی فناوری اطلاعات کشور برای دستیابی به اهداف و شاخصهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان
9. ارائه راهکار برای ارتقا کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات
10. تعریف توقعات، خدمات و فعالیتهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان بر اساس الگوهای موفق
11. بازنگری ادواری آییننامهها و مقررات مرتبط با وظایف شورا و انجام اصلاحات لازم برحسب مورد
در پایان تأکید میشود که این هشت شورای سابق دیگر حق تشکیل جلسه ندارند و اگر مصوبهای به نام این شوراهای غیرقانونی اعلام و ابلاغ شد، رسماً در حکم کارشکنی و مخالفت با امر ولیفقیه است و باید با متخلفین بهصورت جدی برخورد شود و دیوان عدالت اداری نیز مصوبات هیئت دولت که مغایر با فرامین امام خامنهای است را باید بدون فوت وقت ملغی کند.
بدیهی است مردم انقلابی ایران عملکرد دولت را زیر نظر خواهند داشت تا خدایناکرده عدهای با بیتدبیری، خوداجتهادی و خودرایی، ضمن حفظ این نظام بروکراتیک بیهوده و مضر برای منافع کشور، بیش از این جلو پیشرفت کشور در حوزه فناوری اطلاعات را نگیرند و فعالان و نخبگان فضایمجازی از سردرگمی در میان شوراهای بیخاصیت نجات پیدا کنند و «شورایعالی فضایمجازی» به «نقطه کانونی مواجههٔ هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات پرشتاب» و دریچه واحد اتصال و ارتباط حکومت با مردم در فضایمجازی تبدیل شود.
پایان پیام/